dnthalhuk Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har et i maskina mi når *stolt*. Så før jeg begynner å overklokke så lurte jeg på om noen vet sånn ca potensialet jeg har her? Er det noen som har erfaring med overklokking av Radeon 9800 pro med R360 kjerne? Jeg regner nok med at det skal flashes etter hvert. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 tviler på at r360 kjernen klokker bedre enn r350, da resten av kretsene på kortet er 9800pro. en kamerat hadde et kort med r360 kjerne, det klokket ikke bedre enn mitt som har r350 du kan vel vente ca 450mhz uten vmods, men det er ingen garanti for at ditt kommer så langt lykke till Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Lykke til. Det trenger jeg. Nå er shimmen fjerne og pasta er påført i riktig lag. Alikvel får jeg artifacts ved stusselige 400/350, med stockkjøleren fikk jeg lett 412/360 uten antydning til artifacts Kan det være at min cooler ikke er stram nok, eller må jeg kjøre den på fullguffe? Edit: har nok funnet løsning. Da jeg klokket med med vanlig kjøler kjørte min Xp2500 på default, nå kjører den på xp3200 noe som fører til at tempen i kassa er blitt høyere, derfor er også tempen på minnet blitt høyere. klarer fint å kjøre core på 412 og minnet på 337.5 Så her må det nok moddes noen ramkjølerer jah Endret 3. januar 2005 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 har et slikt kort selv (se sig). hørte at disse yter bedre på XT hastighet en original XT . Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Ser fram til det, men før det må jeg ha noen ramsinks eller ramkjølere. Vet at det bare er å skjære dem ut av en gammel kjøleribbe, men hvordan fester jeg dem? Vanlig superlim frister ikke. Dette bør funke? Endret 3. januar 2005 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
~inso Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ja, den du linker til der er den beste, og er av artic silver sølv. men du må maskere opp for å sikre at du ikke får noe på rampinnene, for da er det kortslutning. Du kan evt kjøpe Artic Alumina Termisk lim som er billigere, rundt 80-90kr. Er en smule mindre effektiv, men har også den fordel at du ikke trenger å være redd for å søle på rampinnene eller annen elektronikk fordi de ikke inneholder noe ledende materiale. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Kjekt å vite. Ikke søle med limen, høres ut som en umulig oppgave, men etter at jeg fjernet shimmen føler jeg at jeg kan klare alt Har en glad melding til alle som har lest her. Har prøvd meg litt fram og det kjører fin fint på 420/340 så det var nok rammen som fjusket, men det skal det bli orden på *teste vidre* Edit: Sitter nok på en gullklump her alikvel, Artifacts kom først på 460/345 og med ramsinks bør nok dette kortet klare en XT flash og litt mer overklokking Endret 3. januar 2005 av 1337Antikatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå