kidden Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Åssen setter jeg inn celler i dreamweaver (MX 2004)? Det er sikkert et veldig dumt spm. men jeg er helt nybegynner. Edit: Og når jeg først er inne på det med Dreamweaver... Er det noen som vet om en norsk side jeg kan lære litt om hvordan man bruker dreamweaver osv.? Edit 2: Og hvordan setter jeg inn et bagrunnsbilde i en celle? Endret 3. januar 2005 av kidden Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Man setter vel først opp en tabell.. Har du gjort det..? Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Nei... Åssen gjør man det? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Dreamweaver tutorials: http://www.tutorialized.com/tutorials/Dreamweaver/1 Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ok... Nå klarte jeg å lage en tabell tror jeg. Jeg klikket på insert også på table. Er det riktig? Men nå har jeg et annet problem også. Nå har jeg laget noen linker, og når jeg beveger musa over linkene, så blir linken mindre og det komemr en strek under. Jeg vill heller at linken skal bli større, og uten at det komemr noe strek under. Går det ann? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ok... Nå klarte jeg å lage en tabell tror jeg. Jeg klikket på insert også på table. Er det riktig? Vel, jeg TIPPER at det er riktig. Litt logikk finnes enda.. Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Åssen skal jeg lage en celle da? Det var jo ikke en tabell jeg skulle ha. Eller må jeg lage en tabell for å lage en celle? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Åssen skal jeg lage en celle da? Det var jo ikke en tabell jeg skulle ha. Eller må jeg lage en tabell for å lage en celle? For å få en celle må man nok ha en tabell.. Litt usikker på DW, da jeg aldri har brukt det selv.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Du skal skrive masse forskjellig inne i celler? Ja, da må du som en annen sa, ha en tabell! Se. Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Tusen takk! Nå har jeg laget en celle. Men åssen får jeg bakgrunnsbilde i en celle? Lenke til kommentar
N* Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Tusen takk! Nå har jeg laget en celle. Men åssen får jeg bakgrunnsbilde i en celle? tror det bare er å høyreklikke og velge "background" eller "properties". og nå som du har lært deg tabeller.. les denne artikkelen så du ikke bruker de feil ? edit: endret, det ble litt feil som du ser Ingardj har skrivd under. Endret 3. januar 2005 av N* Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Tusen takk! Nå har jeg laget en celle. Men åssen får jeg bakgrunnsbilde i en celle? tror det bare er å høyreklikke og velge "background" eller "properties". og nå som du har lært deg tabeller.. kast dem! ? Hvorfor skal han/henne kaste dem? Tror ikke du har lest artikkelen selv. Han vil lage en tabell. Det finnes ingen annen måte å sette opp en tabell enn ved bruk av en tabell. Lenke til kommentar
N* Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hvorfor skal han/henne kaste dem? Tror ikke du har lest artikkelen selv. Han vil lage en tabell. Det finnes ingen annen måte å sette opp en tabell enn ved bruk av en tabell. ut ifra at han ikke har særlig erfaring fra før tippet jeg han ikke visste hva korrekt bruk av en tabell var. joda jeg har lest den. Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Tusen takk! Nå har jeg laget en celle. Men åssen får jeg bakgrunnsbilde i en celle? tror det bare er å høyreklikke og velge "background" eller "properties". og nå som du har lært deg tabeller.. kast dem! ? Hvorfor skal han/henne kaste dem? Tror ikke du har lest artikkelen selv. Han vil lage en tabell. Det finnes ingen annen måte å sette opp en tabell enn ved bruk av en tabell. Jeg vill lage en celle, ikke en tabell. Men den artikkelen. Hvis vi skal slutte å bruke tabeller, hva er alternativet til tabeller. Men det var uansett ikke tabell jeg skulle ha, men celle. Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm... Noen som vet hvor jeg kan sette inn bakgrunn i en celle? ikke bakgrunn på hele siden, bare i en celle. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Tusen takk! Nå har jeg laget en celle. Men åssen får jeg bakgrunnsbilde i en celle? tror det bare er å høyreklikke og velge "background" eller "properties". og nå som du har lært deg tabeller.. kast dem! ? Hvorfor skal han/henne kaste dem? Tror ikke du har lest artikkelen selv. Han vil lage en tabell. Det finnes ingen annen måte å sette opp en tabell enn ved bruk av en tabell. Jeg vill lage en celle, ikke en tabell. Men den artikkelen. Hvis vi skal slutte å bruke tabeller, hva er alternativet til tabeller. Men det var uansett ikke tabell jeg skulle ha, men celle. Cella ligger jo inne i tabellen! (nesten så jeg må legge på en ! der) "Alternativet", hvis du skal bygge opp en side, er bruken av CSS, der man legger designet i CSS-fila og innholdet (dvs tekst og bilder) i HTML-dokumentet. Hvis du ser her finner du mange lenker til nyttige sider for å lære seg å lage et html-dokument. Men skal du legge inn tabulær data (dvs feks navn og fødselsdatoer på mange personer), bruker du tabeller, men allikevel skal dette ligge inne i html-dokumentet som igjen har en CSS-fil knyttet til seg. Do you copy? Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ok... Men hvordan får jeg bakgrunn i en celle? Lenke til kommentar
N* Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ok... Men hvordan får jeg bakgrunn i en celle? prøv å merk cellen og høyreklikk og velg properties. da kommer det noe greier nede i bunnen hvor du kan endre bakgrunn og sånt. tror jeg da. jeg får ikke fram de tingene i dreamweawer av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
kidden Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg kan ikke se det vertfall... Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg er snill i dag, så jeg har laget et bilde til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå