Arve28 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Har scannet inn et kart i 300dpi i tif. Åpner dette i Photoshop. Går så på fil-new og velger PAL 720x576. Drar så dette kartet over til PAL 720x576 vinduet. Da blir kartet krympet sammen på sidene. Så det avlange øya (kartet) blir nesten rundt. Er det noe måte å legge på noe over og under på bildet eller noe slikt så det ikke forrenges. Vil da få en svart eller annen farge oppe og nede. Men skal ha dette over i en film så det får duge. eller at jeg bruker Motion å zoomer og paner i premiere etterpå. Men først trenger jeg bildet riktig i 720x576 Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Lag et croppet bilde på 720x576 pixeler (i photoshop CS kan du selv forhåndsdefinere crop formatet) før du kopierer over til det nye PAL bildet. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg ville åpnet bildet i photoshop, og deretter beskjære bildet til 720x576, og ikke dra det over i et bilde som du har gjort. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå