Alph3z Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg sitter på et Sapphire Radeon 9800 Pro 128mb. Men.. Når jeg spiller, så føler jeg at grafikken er veldig "uklar" Spesielt merker jeg det i gamle spill som cs 1.6, hvor jeg har sammenliknet med andre pcr, og jeg merker at min pc er mer uklar i grafikken enn de andre. Jeg trur ikke dette er drivere, for jeg merker ikke noe forskjell når jeg bytter/oppdaterer driverene. Men jeg bare lurte på om det kan være BIOS eller BIOS-innstillinger som ødelegger? Takker for alle svar! mvh alphez! Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm... Du kan skjekke om du har FastWrite aktivert, evt se om AGP X# er riktig. Og se om " AGP aparture size" er korrekt. Den skal stå på samme eller halve mengde minne du har på kortet. Evt kan du prøve dette: Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det har noe med de avanserte innstillingene ja! Merket det selv hos en kamerat for en stund siden(på NSFU2) Lenke til kommentar
denon84 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 lurer litt på dette med AGP aparture size ! Hva gjør den og hva bør jeg sette den på ? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg tror det kan ha å gjøre med to ting: 1. ATI driveroptimalisering. Dette er vanskelig å komme utenom. 2. Dine instillinger i ATI kontrollpanel for kvalitet. (Quality vs Performance) Dette kan du gjøre noe med. Velg beste kvalitet for teksturer og mipmaping. Husk at OpenGL styres fra en annen "tab" enn DirectX i ATI kontrollpanel. Jeg vet ikke hvordan dette er hvis du bruker Catalyst Control Senter. Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Ja, men jeg vil ikke sette opp antialiasing osv. Synes bare det blir værre da jeg Jeg kan jo skjekke dette med aparture size. Prøve 128 og 64 ( om man kan ha så lite? ) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 sjekk om du spiller på software og ikke openGL el "den andre jeg ikke husker navnet på " Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 sjekk om du spiller på software og ikke openGL el "den andre jeg ikke husker navnet på " direct 3d Neida.. jeg spiller på opengl Lenke til kommentar
arokh Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Tror ordet "uklar" må forklares litt bedre her... AGP rate og aperture size etc kan du bare glemme ihvertfall, disse påvirker ikke bildekvalitet. Har en anelse om at kanskje skjermen din flimrer litt, kanskje den står på 60Hz? Lenke til kommentar
Kløno Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Gammel CRT skjerm???? CRT skjermer blir vel litt "blasse" etter noen år. (hette da blasse???) Ok! 957MB holder. Mitt beste tips da er å se på contrast innstilingen. Best kvalitet får du om denne står høyt. Endret 3. januar 2005 av Kløno Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Tror ordet "uklar" må forklares litt bedre her... AGP rate og aperture size etc kan du bare glemme ihvertfall, disse påvirker ikke bildekvalitet. Har en anelse om at kanskje skjermen din flimrer litt, kanskje den står på 60Hz? Nope... det jeg mener med "uklart" , er at bakken rundt meg blir "blurrete" Jeg prøver alt som blir sagt, selv om jeg har prøvd mye av det før EDIT: kjører 120hz Endret 3. januar 2005 av Alph3z Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Gammel CRT skjerm???? :!: Samsung Syncmaster 957mb Den burde da vel duge Lenke til kommentar
arokh Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 det jeg mener med "uklart" , er at bakken rundt meg blir "blurrete" Jeg prøver alt som blir sagt, selv om jeg har prøvd mye av det før EDIT: kjører 120hz Og du har sammenlignet med noen som har samme oppløsning? Bruker du siste offisielle Catalyst ? Står texture quality i OpenGL settings under ati kontroll panel på High Quality? Er anisotropisk filtering og anti-aliasing slått av? Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 det jeg mener med "uklart" , er at bakken rundt meg blir "blurrete" Jeg prøver alt som blir sagt, selv om jeg har prøvd mye av det før EDIT: kjører 120hz Og du har sammenlignet med noen som har samme oppløsning? Bruker du siste offisielle Catalyst ? Står texture quality i OpenGL settings under ati kontroll panel på High Quality? Er anisotropisk filtering og anti-aliasing slått av? Sammenliknet med geforce 3 Ti på 800x600 ( kjører cs 1.6 i 800x600 selv ) og i unreal tournament med en som har Ti4600 Har det noe å gjøre med at det er ATI ? Trudde da ATI skulle levere ganske god bildekvalitet. Innstillingene står på standard, og det er offisielle catalyst drivere. Lenke til kommentar
underground Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Hva med et screenshot? Lenke til kommentar
arokh Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) ATI har tradisjonelt hatt bedre bildekvalitet, noe som er utrettet i GF6 serien. Er nok en innstilling i driver eller opsjon i spillet som er galt hos deg. Det skal ihvertfall ikke være noe dårligere kvalitet på 9800 enn hvilket som helst annet kort. Gi oss et screenshot. Endret 3. januar 2005 av arokh Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det med AGP Aperture, Fast Write osv. er tull. Er nok bare andre personer som kjører mer AF, og bedre innstillinger på teskurer og mip-mapping, noe du kan stille på i OpenGL og Direct3D tab'ene i avanserte innstillinger, som nevnt over. Lenke til kommentar
c[`]laburk Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Støtter forslaget om at du kan legge ut et screenshot!! Gjør det du! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ja, men jeg vil ikke sette opp antialiasing osv.Synes bare det blir værre da jeg Jeg kan jo skjekke dette med aparture size. Prøve 128 og 64 ( om man kan ha så lite? ) Jeg nevnte verken AntiAliasing eller AnisotropicFiltering. Bare sjekk at instillinger for MipMapping og teksturer er satt på "High Quality" under OpenGL-tab'en. AGP FastWrite, ApertureSize, AGP-hastighet mm. har ingenting med bildekvalitet å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå