Gå til innhold

Får ikke benyttet ledig plass

Anbefalte innlegg

Jeg har to harddisker. Den ene er en Seagate 120Gb IDE disk, den andre en Seagate 160Gb S-ATA disk. Fordelingen av partisjonene kan dere se på det medfølgende bildet.

Jeg prøver å utvide partisjonen kalt hovedpartisjon med 2000Mb (Det som er igjen av ledig plass, den grå ruten helt til høyre)

Jeg har prøvd med Partition Magic 8, men den går ikke. Jeg har prøvd alt mulig: Merge, Redistribute free space, resize.

Noen som vet hvordan jeg kan få brukt denne lille plassen?

PS: Hvis noen vet hvordan jeg kan få brukt de 7Mb på starten av disk to også, så er forslag velkomne

post-62-1104757814_thumb.jpg

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har prøvd å sette den ledige plassen til en egen partisjon og bruke merge funksjonen, men får bare en melding om at "There are no partitions that can be merged on this disk"

Edit: Har lagt med bilde av partisjonsbeskrivelsene

post-62-1104759073_thumb.jpg

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Hva er problemet? får du en feilmelding? Jeg gjorde det samme i går. Da hadde jeg 5000MB unnallocated. Jeg prøvde først å resize den partisjonen som jeg ville ha flyttet plassen til, men fikk beskjed om block size eller.no cant lock disk. Jeg brukte da redistribute free space wizzarden, og den krevde da omstart og brukte en evighet på prosessen, og på slutten failet den, men det funket fordet. Prøv det hvis du ikke allerede har gjort det....

Lenke til kommentar

Du kan slette hele extended partisjonen, så flytter du de linux partisjonene dine til slutten, da kan du utvide den første partisjonen

grunnen til at du har de 7mb'ene på begynnelsen av disk 2 og ikke på disk 1, er at disk 1 har minst en primary partisjon, siden disk 2 ikke har det så må den lage den plassen der på 7mb

Lenke til kommentar

Går det det hvis du høyreklikker på linux ext3 partisjonen også prøver å flytte den?

EDIT: Jeg ser også på disk 2'en din har du laga en egen disk på den 7mb store plassen, trur d vil være bedre å slette den partisjonen og legge den inn i M:

Endret av ferik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...