Gå til innhold

Ny S-ATA disk med knatrelyd

Anbefalte innlegg

Har som nevnt over en ny Seagate 200 gb S.-ATA disk som det kommer knatrelyder av når den blir belastet...Har mye uerstatlig data på den som jeg ikke vil miste...har ikke noen annen disk jeg kan legge over den datan jeg har på den...Er det noen som har tips og råd fra lignende situasjon uten at jeg må kjøpe ny disk og legge datan over på...Har ikke råd til en disk til nå etter jula.... :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så vidt jeg vet ingen spesiell forskjell mellom lesehodene og motorene på henholdsvis IDE (P-ATA) og S-ATA. Teknologien er den samme.

Anyway... Hvis du tror disken er i ferd med å slutte å fungere, og ikke har en annen disk å legge viktige data på, så ville jeg tatt backup på DVD, CD eller kopier over til en annen maskin via nettverk. Noen andre måter vet ikke jeg om.

Lenke til kommentar

Har ikke Seagate et Drivefitness test program ala IBM/Hitachi som du kan laste ned å sjekke disken med.

Hadde et liknede problem pga Norton AV som fikk Hitach-disken min til å gå helt bananas slik at heg trodde den var i ferd med å ta kvelden. Kjørte Drivefitness som rapporterte alt OK, og har ikke hatt problemer med disken siden jeg fjernet Norton. Det er en god stund siden nå...

Lenke til kommentar
Har som nevnt over en ny Seagate 200 gb S.-ATA disk som det kommer knatrelyder av når den blir belastet...Har mye uerstatlig data på den som jeg ikke vil miste...har ikke noen annen disk jeg kan legge over den datan jeg har på den...Er det noen som har tips og råd fra lignende situasjon uten at jeg må kjøpe ny disk og legge datan over på...Har ikke råd til en disk til nå etter jula.... :hrm:

Jeg har en Seagate, den knatrer og lager ulyder i en fei, men jeg har lagt den bort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...