Doffar Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg fant et script som legger elementer til i en XML-fil. Her er scriptet: <%@ Page Language="VB" %> <%@ Import Namespace="System.Xml" %> <script runat="server"> sub Page_Load(obj as Object, e as Eventargs) dim xmldoc as new XMLDocument() dim strOutput as string = "" try xmldoc.Load(Server.MapPath("books.xml")) dim eleBook as XmlElement = xmldoc.CreateElement("book") dim attGenre as XmlAttribute = xmldoc.CreateAttribute("genre") dim attStyle as XmlAttribute = xmldoc.CreateAttribute("style") eleBook.SetAttributeNode(attStyle) eleBook.SetAttributeNode(attGenre) eleBook.SetAttribute("genre", "novel") eleBook.SetAttribute("style", "hardback") dim root as XmlElement = xmldoc.Item("bookstore") root.AppendChild(eleBook) xmldoc.Save(Server.MapPath("books.xml")) catch ex as Exception strOutput = "Error accessing XML file" end try output.Text = "Append operation successful" end sub </script> Det scriptet gjør nå er å legge til et nytt book-element med attributer. Den legger det til i denne XML-filen: <?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?><bookstore> <book genre="novel" style="hardcover"> <title>The han</title> <price>18.89</price> <author> <first-name>margaret</first-name> <last-name>t</last-name> </author> </book> <book genre="novel" style="hardcover"> <title>per</title> <price>17.89</price> <author> <first-name>peret</first-name> <last-name>t</last-name> </author> </book> </bookstore> Jeg har sittet og prøvd å få det til å legge til alle child-elementene til book-elementet, men får det ikke til. Kan noen hjelpe meg litt? Gi meg en pekepinn på hva jeg skal bruke eller noe. Lenke til kommentar
osoerebo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Hei. Forstod ikke helt hva du mente. Kan du gi et eksempel på hvordan du vil XML-filen skal se ut? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 "Trenger litt hjelp" er et klassisk eksempel på en lite beskrivende emnetittel. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg