Gå til innhold

Dedicated Server Problem


Anbefalte innlegg

Når jeg starter en dedicated server, kobles den til min interne IP. Men jeg vil jo han den over nettet slik at andre kan joine. Så hvordan får jeg den til å koble til WAN IP'en min?? Skjønner ingenting :no:

 

EDIT: Og forresten, jeg her Nextgentel bredbånd, 1200/384 kbs

Endret av Zyko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Let etter serveren på "lan" og ikke netet,der finner du den.skal noen inn på den er det kansje lettest om du gir dem din ip(eller søke på nick,navn)

 

ps:serven er på netet,men du må på lan får og finne din egen ip(tror jeg da)

 

Men hvorfor ikke bare "crate server" egen server !

 

så først starter du Dedicated server,(minimer den så det ligger på vertøylinja)så starter du spillet og leter etter lan server din.er det cs:source du skal spille ?

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Let etter serveren på "lan" og ikke netet,der finner du den.skal noen inn på den er det kansje lettest om du gir dem din ip(eller søke på nick,navn)

 

ps:serven er på netet,men du må på lan får og finne din egen ip(tror jeg da)

 

Men hvorfor ikke bare "crate server" egen server !

 

så først starter du Dedicated server,(minimer den så det ligger på vertøylinja)så starter du spillet og leter etter lan server din.er det cs:source du skal spille ?

Jeg finner min egen server... Det er ikke det som er problemet... Men andre finner den ikke... Fordi serveren kobler ikke til WAN IP'en... Jeg må på en eller annen måte skifte den fra lokal til WAN.

Lenke til kommentar
Jeg må på en eller annen måte skifte den fra lokal til WAN.

Neida det trenger du ikke ;)

 

Jeg hadde samme problem som deg, men etter intens google surfing fant jeg løsningen.

Det er 3 porter du må forwarde. Jeg husker ikke hvilke, men skal se om jeg finner det igjen. Hvis ikke sjekker jeg hvilke porter du må forwarde når jeg kommer hjem.

 

here it goes !

 

Forward disse portene til din lokale ip:

 

1200 (UDP)

27015(UDP)

27039(TCP)

 

Start dedicated server, skriv sv_lan 0 i console

 

Så gir du den eksterne ip adressen til venner og kjente ;)

ipadresse:27015

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Jeg må på en eller annen måte skifte den fra lokal til WAN.

Neida det trenger du ikke ;)

 

Jeg hadde samme problem som deg, men etter intens google surfing fant jeg løsningen.

Det er 3 porter du må forwarde. Jeg husker ikke hvilke, men skal se om jeg finner det igjen. Hvis ikke sjekker jeg hvilke porter du må forwarde når jeg kommer hjem.

 

here it goes !

 

Forward disse portene til din lokale ip:

 

1200 (UDP)

27015(UDP)

27039(TCP)

 

Start dedicated server, skriv sv_lan 0 i console

 

Så gir du den eksterne ip adressen til venner og kjente ;)

ipadresse:27015

Ok, skal prøve dette :thumbup: Håper d funker da...

 

EDIT: Har du noen ide om hvordan jeg forwarder portene? Du har sikkert bedre peil enn meg på akkurat dette. Kunne dette før, men har glemt det :(

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Og du har altså testet "sv_lan 0"?

 

EDIT: I stedet for å "forwarde" portene, kan du prøve å deakivere DMZ (hvis du har den funksjonen i ruteren). Se om dette løser problemet. Prøv også å deaktivere software-brannmurer.

 

EDIT2: La til "EDIT".

Endret av DevN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...