Gå til innhold

Viftestyring til Thermaltake Tsunami?

Anbefalte innlegg

Hallais.

Har fått meg et Thermaltake Tsunami. (Har ikke satt det opp enda, da jeg venter på hovedkort). Men, jeg har forstått det slik at viftene vil bråke en del, og jeg tenkte derfor å gå til innkjøp av en viftestyring.

Ønsker meg en som går i samme stil (sort og blått) og aller helst en som også kan vise temperatur. (Helst på CPU).

Så først på Vantec Nexus Fancontroller, 5.25", Sort, men denne mangler temp-visning, og jeg er redd den hindrer meg å lukke igjen frontdøren på kabinettet. Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Jeg vurderer også Cooler Master Musketeer, 5.25", Sort, men synes ikke den ser så veldig fantastisk ut.

Akasa, Fan Control, AK-FC-03, LCD display så også litt kul ut, men da får jeg problem med frontdøren igjen?

Siste alternativ er Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sort, men den er ikke tilgjengelig for tiden...

...noen forslag/kommentarer?

Vh

Krister

Endret av krister461
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kabinettet som deg og har heller ikke fått satt det opp skikkelig enda ;)

Vurderte de samme alternativene som deg og valgte til slutt Cooler Master Aerogate II..prøvde den hos en kamerat og syns den funket bra til sitt bruk.

Skal forhåpentligvis få den i posten i dag så da får vi se :yes:

Lenke til kommentar
Siste alternativ er Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sort, men den er ikke tilgjengelig for tiden...

den bør du ikke kjøpe, en kamerat av meg har den og du kan ikke en gang høre viftene går kjappere :dontgetit:

den ser dritfet ut men den er ikke no bra ;)

så skal du ha viftestyring og ikke bare tenker på ogsen den ser ut råder jeg det til å ligge unna den

ta heller og se på den her den har 20W i vær kanal, med kule leds som skifter farge etter hvor mye du har skrudd på

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Alle de medfølgene viftene i Tsunami kan kun drives fra molex kontakter og det er ikke alle viftestyringer man kan koble dette til, har ikke kabinettet selv men en venn har. Han fant noen gamle cpu-vifter å klippet av ledningene på de og moddet kontaktene så de passet. Kanskje litt dårlig forklart.

Lenke til kommentar
Alle de medfølgene viftene i Tsunami kan kun drives fra molex kontakter og det er ikke alle viftestyringer man kan koble dette til, har ikke kabinettet selv men en venn har. Han fant noen gamle cpu-vifter å klippet av ledningene på de og moddet kontaktene så de passet. Kanskje litt dårlig forklart.

Skjønner godt hva du mener. Regner med at det er slik på Shark også da? Vet du om den bakerste viften har såpass lang ledning slik at den rekker fram til en av de 5 5.25"-plassene? Jeg kan eventuelt klippe av ledningene for også feste dem til de to borteste kontaktene på viftestyringa (se link i mitt forrige innlegg).

Forresten, du sier at kameraten din har viftestyring i Tsunamien? Hvilken viftestyring er det han har? Tenkte jeg kunne sammenligne med den jeg har. Hvis den kompisen din har passer bak "lokket" og den har sånn ca like store brytere som min, vil jeg tro at min også vil passe.

Endret av Zupermartin
Lenke til kommentar

Darkstarr: Høre at viftene går raskere? Jeg vil at de skal gå treigere! ;) Jeg er redd den viftestyringen du foreslår får problemer med frontdøren!

ersa: Takk for tipset. Men, jeg er litt noob...hva betyr molex? Er det 3-pins eller 4-pins eller hva? Hvordan finner jeg ut om en viftestyring funker?

Lenke til kommentar

Jeg har/hadde en Musketeer og synes ser grei ut. Det som suger med den er at spenningen på viften du kobler til kun går fra ca 6 til 11V og lydmåleren er helt ubrukelig. En annen ting er strømkontakten bak sitter utrolig dårlig så man må være sabla forsiktig når man kobler til strømmen så man ikke knekker av loddefestene (slik jeg gjorde). Lett å fikse med loddebolt, men det har jeg ikke.

Mulighet til kun å feste 1 vifte er også en ting som er dårlig med den. Ikke noen bra viftestyring egentlig. Stor er den og. Men den ser pen ut da.

Lenke til kommentar

har nettopp sett litt på kabinettet mitt...

...viftene har 4-pins-kontakter ja (slik som på hdd'er)...

...jeg synes det ser trangt ut bak frontdøren, og vil derfor droppe viftekontrollere med utstikkende skruknotter...

er litt skeptisk til musketeer, og vurderer foreløpig disse to alternativene:

Cooler Master Aerogate II, 5.25", Sort(dessverre utsolgt) og Cooler Master Aerogate III ALD-V03-UK Sort

Noen som vet om disse vil funke med 4-pins-kontakter uten videre?

Noen flere kommentarer eller andre forslag?

Edit: ser at de bare har tilkoblinger for 3-pins-kontakter...går det da fint om jeg prøver tre 3 til 4-pins kontakter? Eller burde jeg kanskje kjøpt 4 til 3-pins? (Tenker ikke helt klart akkuratt nu) ;)

Endret av krister461
Lenke til kommentar
den bør du ikke kjøpe, en kamerat av meg har den og du kan ikke en gang høre viftene går kjappere :dontgetit:

Vel, så vitsen med en viftestyring er å få viftene til å gå kjappere, og dermed lage mer støy?

hakke peil...de går heller ikke kjappere :dontgetit:

det er faktisk sant også, den eneste vifta du hører er den lille vifta som følger med

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar

Vel, så vitsen med en viftestyring er å få viftene til å gå kjappere, og dermed lage mer støy?

hakke peil...de går heller ikke kjappere :dontgetit:

det er faktisk sant også, den eneste vifta du hører er den lille vifta som følger med

Jeg forstår ikke...

...mener du at det er en dum ting at alle andre vifter er stillegående? Eller klager du på at den lille viften bråker for mye? Eller sier du at viftestyringen ikke klarer å gi nok kraft til kabinettviftene? Eller hva?

:hmm:

Lenke til kommentar

Har du flere spørsmål utenom topic kan du opprette en egen tråd! :)

Jeg har ikke fått prøvd viftene på min Tsunami enda, men veldig mange har påpekt at disse viftene bråker ja.

On topic: Jeg så at de har aerogate II hos digital impuls...så kanskje jeg stikker innom der seinere, om ikke jeg får noen gode argumenter imot........

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...