Gå til innhold

Når kommer de første 200 gb mp3 spillerne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kommer nok, men spørsmålet er vel heller om det er det du trenger.

Dersom du skal bruke Mp3 spilleren som "walkman" så er det sjelden du trenger så mye musikk - selv om du er på 2 ukers ferie (og selv om du ogå skal lagre bildene du tar med digitalkameraet).

Dersom du ønsker å legge inn ukomprimert musikk for å få best mulig lyd - så er det jo et poeng å få større lagringsplass. Problemet er at du aldri får utnyttet det fullt ut med hodetelefoner. Da bør du koble den til et stereoanlegg.

og da.... kan du jo like gjerne kjøpe en medie-boks som overfører sangene trådløst til stereoanlegget ditt fra PC'en. De finnes allerede i dag og koster fra ca. 1000 til ca. 5000 kroner.

Har selv en 60GB iPod koblet til stereoanlegget, og synes det er en god men meningsløs løsning. Kommer til å koble PC'en trådløst til anlegget og bruke iPoden i bilen og på reise (da er 60GB mer enn nok).

Lenke til kommentar

Jeg driter i om dere synes det er meningsløst, jeg skal ha all mysikken min inn på den samtidig. Slik at hvis jeg har den med på feks. party eller får lyst på å høre en eller annen spesiell cd vet jeg at jeg har den. 200 gb er ikke "sykt" mye. Spørsmålene er om noen vet når og hvor mye det vil koste!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg tror ikke du vil se 200GB mp3 spillere med det første. Det som er problemet er at det ennå ikke finnes store nok 1,8" disker, som de fleste mp3 HD baserte spillere bruker. Creative sine spillere er derimot et lite unntak da disse benytter 2,5" disker noe som gjørat de kan tilby spillere med større disker til en billigere pris, men jeg har ikke sett større enn 80GB av disse heller.

Men du vet jo aldri hva som kommer i fremtiden men slik det ser ut i dag kommer det nok til å ta tid før du får 200GB 1,8" disker som valige folk har råd til å kjøpe (men jeg kan selvfølgelig ta feil...).

Regards

SilverWolf

Lenke til kommentar

Lær deg å lese før du kommer med utsagn som at du driter i om vi synes det er meningsløst.

Jeg sa at løsningen med oppkobling til stereoanlegg var meningsløs - IKKE ønsket om 200GB lagringsplass!

lodott sier heller ikke at det er meningsløst, men kommenterer bare at vedkommende synes 20GB er nok til sitt bruk.

Skjerp utsagnene dine om du ønsker at vi skal gi deg konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å ta sin tid ja... Jeg så en artikkel på itavisen.no for ikke så lenge siden der Toshiba tror jeg det var, hadde utviklet en 80 GB harddisk (1,8")... De spekulerte i om den kom til å sitte i en iPod iløpet av året...

Det nye som kommer nå er jo 0.85" HD'ene (den første har 2 GB, så videre 4 og neste år kommer 6 og 8). Leste noe om at disse først og fremst skulle i mobiltelefoner, men det vil ikke forundre meg om de kommer i mp3 spillere også...

Allerede i september 2004 kunne Toshiba fortelle om den nye harddiskserien, men da kunne de ikke si noe om kapasiteten. Harddisken veier under 10 gram og roterer med en hastighet på 2 600 rpm.

Torsdag kunne Toshiba fortelle at de vil begynne å sende ut sine harddisker beregnet for mobiltelefoner denne måneden. Harddisken er på 0,85 tommer og har en lagringskapasitet på to gigabyte. I midten av året vil det dukke opp en versjon på fire gigabyte, mens versjoner på seks og åtte gigabyte kommer i 2006.
Lenke til kommentar
og jeg har akkurat nå... 190 dager/ 4632 timer / 219 GB... men likevel, halvparten har jeg bare hørt 0 til 1 gang på... :p

Jepp..Kjøpte meg 40gb iPod jeg, fordi at musikksamlinga mi var på litt over 40gb..

Men når jeg først begynte å overføre sanger oppdaga jeg hvor mange sanger jeg hadde to ganger og alle de sangene jeg ikke likte..:p

Så jeg har ca 5gb på nå..:p Men det er jo favorittene mine da.. :p Kommer nok opp i 15gb etterhvert ja! :p

Men det hadde jo holdt med 20gb'n da.. :hrm: Hehe

Endret av Rs125
Lenke til kommentar

Er uansett kjekt å ha mye plass... Når jeg er på fest, hender det jeg låner en kompis sin iPod og sletter alt som er på den og legger inn mye av samlinga mi (han har 2 :p en 3g jeg låner, 15 gb og en 4g som han bruker selv 40gb). Er kjekt å ha mye plass (15 er for lite!) fordi på en fest er det mange som har forskjellig smak etc. og da lønner det seg ha ha med seg hele "spekteret"... en 200 gb hadde neimen ikke vært dumt :p

Edit: Hvis den i tillegg hadde dukket opp som xtern HD hadde det jo bare vært :dribble:

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...