Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?


Anbefalte innlegg

 

Der jeg jobber pleier vi å ha et par dager i året der vi griller og spanderer mat på kundene. Det koster oss jo masse penger, men kundene setter pris på det. Hvis det da hadde dukket opp 40 stykker et par dager senere å forlangt at jeg skulle fyre opp grillen siden de ikke var der den dagen........

Det hadde du nok gjort hvis du ønsket (eller det var viktig) å beholde de 40 "etteranmeldte" kundene dine..............

Er ikke så interessert i å holde på kunder som man ikke tjener penger på. Veldedighet får Frelsesarmeen ta seg av :D

 

Uansett hvor mye en kunde handler så må man jo se på tallen for hva man sitter igjen med. Salg i seg selv er ikke lønnsomt så lenge man ikke sitter igjen med noe. Omsetning og lønnsomhet er to forskjellige ting :)

 

Det som sannsynligvis kommer til å skje er vel at butikker kommer til å vegre seg for å ha knalltilbud på entusiastutstyr fordi det ikke blir lønnsomt når plutselig alle kommer etterpå å skal ha det til samme pris :)

Hva er det som har fått deg til å tro at vi som har meldt interesse for dette forlanger å få dette settet til julepris? Ja, jeg har et håp om at prisen kan bli noe i likhet med den som var på julaften, men jeg kommer ikke til å boikotte PSdata eller noen av de andre butikken skulle de ikke være villig til å gå med på forslaget til F-r-e-d-r-i-k.

 

Jeg synes dette er et veldig bra initiativ og syns det er synd at folk misforstår denne ideen. All hail to F-r-e-d-r-i-k!

Endret av Revenant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay da har jeg bestemt meg for at jeg skal ha denne vannkjølingen, så da blir jeg også med vis vi får settet får juleprisen :)

 

Kommer til å kjøpe settet uansett om det blir til juleprisen vis vi får til dette tiltaket her, vis ikke så kjøper jeg bare settet for ordinær pris :)

 

Edit: Vis noen ikke skjønte det så vil jeg veldig gjerne være med på dette vis vi får det til juleprisen, så at jeg sa det på en skjult måte eller noe :p Vis det forsatt er muligheten for å være med da :)

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

 

Der jeg jobber pleier vi å ha et par dager i året der vi griller og spanderer mat på kundene. Det koster oss jo masse penger, men kundene setter pris på det. Hvis det da hadde dukket opp 40 stykker et par dager senere å forlangt at jeg skulle fyre opp grillen siden de ikke var der den dagen........

Det hadde du nok gjort hvis du ønsket (eller det var viktig) å beholde de 40 "etteranmeldte" kundene dine..............

Er ikke så interessert i å holde på kunder som man ikke tjener penger på. Veldedighet får Frelsesarmeen ta seg av :D

Vi kan jo vri det til at spørsmålet er om butikken vil ta sjansen på en mulig investering eller ikke.

Lenke til kommentar
synes ikke det er riktig å forlange settet til 500 flere uker etter tilbudet.

selv kjøpte jeg julaften. hadde jeg gått glipp av tilbudet ville jeg ikke mast på PSdata om få settet til 500 spenn flere uker senere. 800 er ikke en gal pris uansett i følge tester av settet.

Nå er det vel en viss forskjell på det å mase og på det å gjøre en forespørsel. Jeg vil vel tro at F-r-e-d-r-i-k også klarer å holde seg til å rette en forespørsel til PSData, og ikke utsette dem for mas.

Lenke til kommentar

 

Der jeg jobber pleier vi å ha et par dager i året der vi griller og spanderer mat på kundene. Det koster oss jo masse penger, men kundene setter pris på det. Hvis det da hadde dukket opp 40 stykker et par dager senere å forlangt at jeg skulle fyre opp grillen siden de ikke var der den dagen........

Det hadde du nok gjort hvis du ønsket (eller det var viktig) å beholde de 40 "etteranmeldte" kundene dine..............

Er ikke så interessert i å holde på kunder som man ikke tjener penger på. Veldedighet får Frelsesarmeen ta seg av :D

 

Uansett hvor mye en kunde handler så må man jo se på tallen for hva man sitter igjen med. Salg i seg selv er ikke lønnsomt så lenge man ikke sitter igjen med noe. Omsetning og lønnsomhet er to forskjellige ting :)

 

Det som sannsynligvis kommer til å skje er vel at butikker kommer til å vegre seg for å ha knalltilbud på entusiastutstyr fordi det ikke blir lønnsomt når plutselig alle kommer etterpå å skal ha det til samme pris :)

Hva er det som har fått deg til å tro at vi som har meldt interesse for dette forlanger å få dette settet til julepris? Ja, jeg har et håp om at prisen kan bli noe i likhet med den som var på julaften, men jeg kommer ikke til å boikotte PSdata eller noen av de andre butikken skulle de ikke være villig til å gå med på forslaget til F-r-e-d-r-i-k.

 

Jeg synes dette er et veldig bra initiativ og syns det er synd at folk misforstår denne ideen. All hail to F-r-e-d-r-i-k!

Det er et bra initiativ, og jeg misforstår heller ikke. Men det kan tenkes det er andre som har hoppet på toget som gjøre det. Selv til 600kr fra Mamoz, så blir jo prisen med frakt 750kr, eller da i beste fall 650 fra PS data.

 

Men som sagt så er det fint det Fredrik gjør så lenge de som har blitt med følger opp selv om det skulle vise seg at det koster litt mere. Det hadde faktisk vært bra om det hadde vært flere slike ting som skjedde :)

 

*Edit* Tenkte jeg skulle kaste meg på bølgen så jeg bestillte et Tt Big Water selv akkurat nå, fra Netshop :love: . Det blir litt dyrere, men jeg får det i allefall på mandag :)

 

Jeg misforsto forresten litt i starten av tråden. Det var så mye snakk om å selge med tap og dårlig reklame at jeg fikk intrykk av at man nærmest skulle "true" til seg 500kr for Tt BW. At mange går sammen om et kjøp er fint, så lenge man er klar over at uansett hvor mange man er så har butikken en smerte grense :)

 

Men jeg er fortsatt litt skeptsik med tanke på at man blander inn julekalenderprisen i dette. I verste fall så blir tilbudet på julaften neste år en 300W Qtec PSU til 200kr, sånn at de sikrer seg at det ikke kommer noen etterslengere i januar :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Jeg må nokk trekke meg fra lista, fant en cpu kjøler på mamoz.no som var feil priset.. koster meg hele 5kr pluss frakt :thumbup:

Du vil nåkk aldri få den til 5 kr, de har garrantert skrevet en plass på siden, eller i avtalen du har med login osv med at de tar forbehold mot feilprising og skrivefeil..

Lenke til kommentar

den er bestilit.. eller nærmere sagt 10stk.. de kan ikke forandre pris etter avtale er ingått, dvs de kan ikke forandre pris etter bestillingen er registrert.

 

"Mamoz Data DA kan imidlertid ikke endre prisen på en vare kjøper har fått bekreftet pris på, det er alltid den bekreftede prisen på ordretidspunkt som gjelder. Mamoz Data DA forplikter seg til og levere varen til avtalt pris. "

Lenke til kommentar
den er bestilit.. eller nærmere sagt 10stk.. de kan ikke forandre pris etter avtale er ingått, dvs de kan ikke forandre pris etter bestillingen er registrert.

 

"Mamoz Data DA kan imidlertid ikke endre prisen på en vare kjøper har fått bekreftet pris på, det er alltid den bekreftede prisen på ordretidspunkt som gjelder. Mamoz Data DA forplikter seg til og levere varen til avtalt pris. "

Tror de har lov å endre prisen hvis det er snakk om varer som er helt på viddene feilpriset. Dvs hvis det er så feil at det er innlysende at det er feil :)

 

Uansett så ville jeg ikke hatt den kjøleren, selv til 5kr, og ihvertfall ikke 10stk :)

Lenke til kommentar

Ser C4stor er bekymret for om julekalenderen kan bestå i den form vi kjenner den idag etter tiltaket fra Fredrik. Hvis det er så at BigWater settet ble solgt med veldig lav fortjeneste kommer Fredrik og co mest sansynlig å få et nei. Så enkelt. Ikke noe press fra oss på noen måte. Hva skulle det presset være? At vi aldri kommer til å kjøe noe fra butikken igjen, selv om den har god service interesante produkter og god pris?

Ærlig talt, det er ikke noe nerdemafia eller utpressing på gang her, bare et gammelt konsept satt i system, kjøp mer, spar mer. Hvilken butikk tilbudet kommer fra er revnende likegyldig for meg egentlig. Klarer de å tjene 100 pr stykk så er det jo 5000 i fortjeneste for et salg de så og si ikke har jobbet noe for, pluss at de ikke risikerer å brenne inne med varene på lager. Klart, det ikke er sikkert de tjener 100 pr. stykk men.

[ QUOTE BATCH]

C4stor 07/01/2005:

"Ender vel med at de slutter med hele kalendergreia...."

Supremex 07/01/2005:

..."hvorfor skal PSData gi dere et spesielt tilbud bare fordi dere ikke var hjemme den dagen tilbudet var gjeldende? Sorry altså, men det er nå jeg sier "synd for dere"."

Fiesta 07/01/2005

"Må si meg enig i dette!"(Supremex's post)

c[']laburk 07/01/2005:

Støtter han over!!

"Sier bare TOO BAD tongue.gif

Iggen nettbutikk som er intresert i å tape penge a vøtt!

doh"

[ /Quote Batch]

Beklager at jeg brukte ordet sutre for de uttalelsene/meningene som jeg har listet over, vokabulæret er ikke hva det én gang var.. Så nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal kalle det når man får sånne tilbakemeldinger på et slikt prosjekt. Det var iallefall de uttalelsene jeg tenkte på, beklager hvis jeg har støtt noen.

 

Edit: Prøvde å pønte litt..gikk dårlig ja.

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar
Beklager at jeg brukte ordet sutre for de uttalelsene/meningene som jeg har listet over, vokabulæret er ikke hva det én gang var.. Så nå vet jeg faktisk ikke hva jeg skal kalle det når man får sånne tilbakemeldinger på et slikt prosjekt. Det var iallefall de uttalelsene jeg tenkte på, beklager hvis jeg har støtt noen.

 

Edit: Prøvde å pønte litt..gikk dårlig ja.

Som jeg har nevnt tidligere så må du ikke kalle det sutring bare fordi noen ikke er enige med deg.

 

Dessuten så er jo dette andre gangen du tar deg tid med å ytre din misnøye over de som ikke deler ditt syn. Hørte jeg sutring? :D

 

"Sånne tilbakemeldinger" som du kaller det er andre menneskers meninger, og den bør de nesten få ha. Selv om du er positiv til noe så vil det bestandig være noen som ikke er det (husk at tilogmed Bondevik har noen få % av befolkningen i ryggen :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...