Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det at man får bedre pris ved stort volum er svært vanlig, noe for eksempel Ownersbuy har satt ut i praksis og latt "Ola Nordmann" ta del i.

Jeg synes det er bra av Fredrik satt igang denne tråden. Det kan gi de av oss som ikke satt klistra foran PC skjermen på Julaften, muligheten for å få et billig og bra vannkjølingssett. Hvorfor i all verden det skal skape så mange sutrete reaksjoner blandt forumets medlemmer kan jeg ikke forstå.

Får vi til en deal er vel det absolutt likegyldig for dere!!? Eller er disse surmaga oppgulpa uttrykk for en gjeng egoistiske enebarn som sitter og knuger på vannkjølinga si og ikke vil at noen andre skal ha det samme som seg?

:devil: (my preciouzzzzz) :love:

 

For en nettbutikk ville jeg trodd at dette ville være en ypperlig mulighet for å profilere seg. Den butikken som klarer å møte prisen vi har satt oss, kommer til:

1) Å bli hederlig omtalt her på forumet

2) Mest sansynlig være den første Netshopen til å bli kontakta for lignende prosjekter fremover.

 

Personlig ville jeg sett på dette som en drømmesituasjon, spesielt med et produkt som ennå er litt "farlig" for menigmann, spre vannkjøling til folket, og så fort det har blitt avmystifisert har du en etablert kundegruppe med nye "behov" eller ønsker om du vil.

 

Uansett, det er den fordømrada sytinga jeg ikke forstår.

 

Okidok, nå kryper jeg inn i brannbilen min, let the flaming begin. :tease:

Du må ikke forveksle sutring med meninger, folk må få lov til å være uenige.

 

I utgangspunktet så er det jo fint at folk går sammen for å forhandle pris på en ting, og hadde dette ikke vært snakk om å "tvinge" fram juletilbudet så hadde jeg blitt med selv. Det kan vel tenkes at PSData kommer med et godt tilbud hvis man er mange nok. Og hvis PSData fortsatt tjener penger på å selge det til 500kr så selger de kanskje til den prisen.

 

Men vil folk her godta f.eks 700kr? PSData vil jo tjene penger. Å selge varer uten fortjeneste er faktisk ikke særlig lønnsomt. Når man forhandler en pris så er det jo snakk om å møtes slik at begge parter får en pris de kan leve med. Men som sagt så gjennstår det jo å se hvor mange som vil ha settet til f.eks 700kr.

 

En annen ting er jo at PSData på en måte blir "straffet" fordi de hadde et kjempetilbud på julaften og plutselig så er det en hel bråte folk som to uker etterpå forventer å få samme pris.

 

Der jeg jobber pleier vi å ha et par dager i året der vi griller og spanderer mat på kundene. Det koster oss jo masse penger, men kundene setter pris på det. Hvis det da hadde dukket opp 40 stykker et par dager senere å forlangt at jeg skulle fyre opp grillen siden de ikke var der den dagen........

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

 

Der jeg jobber pleier vi å ha et par dager i året der vi griller og spanderer mat på kundene. Det koster oss jo masse penger, men kundene setter pris på det. Hvis det da hadde dukket opp 40 stykker et par dager senere å forlangt at jeg skulle fyre opp grillen siden de ikke var der den dagen........

Det hadde du nok gjort hvis du ønsket (eller det var viktig) å beholde de 40 "etteranmeldte" kundene dine..............

Lenke til kommentar

hvis 10 stk kjøper på mamoz blir det 600, det er jo tilnærmet prisen dere ber om.. hva med å høre med de ?

 

Hvis 2stk bestiller blir det 650, 150 kr mer en det som var tilbud.. dette syntes jeg er en utrolig bra pris såfall :p

Endret av gsn
Lenke til kommentar

 

Der jeg jobber pleier vi å ha et par dager i året der vi griller og spanderer mat på kundene. Det koster oss jo masse penger, men kundene setter pris på det. Hvis det da hadde dukket opp 40 stykker et par dager senere å forlangt at jeg skulle fyre opp grillen siden de ikke var der den dagen........

Det hadde du nok gjort hvis du ønsket (eller det var viktig) å beholde de 40 "etteranmeldte" kundene dine..............

Er ikke så interessert i å holde på kunder som man ikke tjener penger på. Veldedighet får Frelsesarmeen ta seg av :D

 

Uansett hvor mye en kunde handler så må man jo se på tallen for hva man sitter igjen med. Salg i seg selv er ikke lønnsomt så lenge man ikke sitter igjen med noe. Omsetning og lønnsomhet er to forskjellige ting :)

 

Det som sannsynligvis kommer til å skje er vel at butikker kommer til å vegre seg for å ha knalltilbud på entusiastutstyr fordi det ikke blir lønnsomt når plutselig alle kommer etterpå å skal ha det til samme pris :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

synes ikke det er riktig å forlange settet til 500 flere uker etter tilbudet.

selv kjøpte jeg julaften. hadde jeg gått glipp av tilbudet ville jeg ikke mast på PSdata om få settet til 500 spenn flere uker senere. 800 er ikke en gal pris uansett i følge tester av settet.

 

det var et forslag om å kjøpe fra mamoz og få grupperabatt. gjør heller det. har vanskelig for å tro at PS har tjent særlig mye på tilbudet 24/12, og har ingen tro på at dere får det til en billig penge...

 

Fenriz

Lenke til kommentar
synes ikke det er riktig å forlange settet til 500 flere uker etter tilbudet.

selv kjøpte jeg julaften. hadde jeg gått glipp av tilbudet ville jeg ikke mast på PSdata om få settet til 500 spenn flere uker senere. 800 er ikke en gal pris uansett i følge tester av settet.

 

det var et forslag om å kjøpe fra mamoz og få grupperabatt. gjør heller det. har vanskelig for å tro at PS har tjent særlig mye på tilbudet 24/12, og har ingen tro på at dere får det til en billig penge...

 

Fenriz

Enig med deg der :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...