Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La meg si det sånn.... Butikker selger ALDRI noe med tap. Det kan jeg love deg.... Men du skal nok ikke se bort i fra at de hadde minimal fortjeneste på produktet....

 

Hvorfor hadde de max-antall da?? For og sikre seg en lavere fortjeneste ??? :D

PS-Data hadde ikke noe max-antall på dette settet...

Jo, det hadde de. Det sto maks to sett pr. kunde på nettsidene deres. Det kan være noe som ble innført i løpet av dagen, hva vet jeg, men det sto iallefall på nettsidene deres da jeg kjøpte.

 

Fått noen svar fra nettbutikker?

Helt riktig.. Jeg sjekket kl 11:00 og da sto det :)

Lenke til kommentar

Det var da en voldsom entusiasme for å spare 350kr :thumbdown:

 

Håper ikke at PSData lar dere "presse" dem til å selge det til julekalenderpris. Dere torpederer jo hele poenget med julekalenderen (både PSData sin og andres).

 

Hvor ligger poenget i en julekalender hvis det kun fører til sure kunder i ettertid som forlanger å få en vare til en pris som var et engangstilbud for flere uker siden?

 

Ender vel med at de slutter med hele kalendergreia....

 

Utakk er verdens lønn :hrm:

Lenke til kommentar
Da jeg ikke har lest hele tråden vet jeg ikke om noen har tatt opp dette, men hvorfor skal PSData gi dere et spesielt tilbud bare fordi dere ikke var hjemme den dagen tilbudet var gjeldende? Sorry altså, men det er nå jeg sier "synd for dere".

Må si meg enig i dette!

 

Når det i tillegg var et "max 2 pr. kunde-tilbud", er det vel opplagt at PS Data ikke tjente særlig mye på det, og derfor neppe gir enda flere muligheter til å kjøpe til "gi-bort-pris".

 

Men for all del, det er lov å prøve seg, bare ikke ha særlig høye forventninger om at det lykkes... :roll:

 

PS. Jada, jeg er blandt de "heldige" som fikk bestilt, men angrer på at jeg ikke bestilte to, da kunne jeg solgt det andre! :p

Lenke til kommentar
Jeg kjøper gjerne et sett jeg. 500,- er tross alt billigere enn 850,-

 

Men skal innrømme at jeg ikke har noen tro på at tilbudet slår gjennom. Selv om jeg har null tro på at psdata taper penger på dette (hvorfor utvidet de isåfall tilbudet når de var utsolgt på juleaften?), tjener de såpass lite at de ikke har råd til å kjøre nok et slikt tilbud.

 

Men får all del, verdt et forsøk.

Tror nok Psdata taper penger på dette.

De hadde 50(+) på lager, og disse var vel solgt på en halvtime.

Selvfølgelig måtte Psdata utvide dette tilbudet, så at det gjelder hele dagen. Hva skulle de gjøre? Si at, Nei desverre. Vi har ikke igjen flere, så dere må betale full pris når vi får de inn igjen.

 

Hvis du nå stopper opp i noen sekunder. Hva tror du hadde skjedd da? Hva slags reaksjoner tror du dette ville ha skapt? Hadde dette vært god reklame?

 

Og hvis du tenker noen sekunder til, har Psdata fått god reklame og publisitet pga tilbudet nå? Du tror ikke PSdata tjener i lengden på dette? De har faktiskt skapt en god relasjon til veldig mange kunder, gjenom å kanskje tape litt penger pr solgt produkt.

 

Business handler om å skape gode relasjoner med kundene. Sammen med gode priser og god service, kan man skape en god bedrift.

 

:yes:

Lenke til kommentar

har aldri såtte opp vannkjøling før.. syntes liksom det er litt skummelt :p men noen som vet om dette settet passer til thermatake SViking kabinettet ? har et slik på vei og hvis vannkjøling er mulig så frister det såfall, tilbud eller ei.. og hvordan fungerer det med frakt av maskin med vannkjøling ?

Lenke til kommentar
Edit: Har forøvrig lenge vært selger selv, og selv stått foran oppgaven å dra inn mest mulig inntjente penger av ett dårlig salg... Ett dårlig salg skyldes en dårlig selger som er inkompetent nok til å selge en kunde den varen kunden selv vil ha - ET TAPSPRODUKT! Enkelt og greit!

Jeg har også vært selger og dyttet kunder over på dyrere produkter. Men jeg synes fortsatt det er utrolig sleipt. Jepp, det tærer på samvittigheten og er glad jeg ikke jobber der mer. Håper jeg aldri møter kundene igjen. Jeg synes bransjen er alt for aggresiv på å forsøke å lure kundene mest mulig fremfor å gi gode priser på gode produkter jevnt over. (Rema-taktikk)

Lenke til kommentar

Når vi snakker om selgere så har vi en til her. :p

 

Det er som er trikset er og selge en vare dyrt og få kjøpt en vare billig. Og i dette tilfeldet så skal folka på forumet kjene penger.

 

Ja Pcdata har jeg stor tru på at de vil senke prisen får dere hvis dere sier dere er mange. Får dem vil det bli bra og få solgt 20+ sett til litt biligre pris. Det er slik folk driver butikk.

Lenke til kommentar

Skal ikke si at salgs kunnskapene mine er på topp heller ikke regne ferdigheter men jeg har såfall fundert litt på dette :

 

settet koster 685kr eksl mva (PSdata betaler kanskje ikke mva når de bestiller ? eller ?)

og hvis vi går ut i fra at de vanligvis selger dette settet med 30% fortjeneste (mener å ha lest at dette er vanlig en plass men er LANGT i fra sikker)

 

856 / 1.25 = 684,8 ~ 685 (pris uten mva) mva ble foresten såtte opp til 25% for de som lurte på det, skjedde på nyåret..

685 / 100 * 30 = 205 (prisen de må legge på for å få fortjenste)

685 - 205 = 480 (altså 20 kr i tap?)

 

Som sagt så er dette 100% ren spekulasjon og antakelser, manglende matte kunnskaper og tvilsom hukomelse som lager dette regne stykket :p

 

Edit : minileif

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Det er som er trikset er og selge en vare dyrt og få kjøpt en vare billig. Og i dette tilfeldet så skal folka på forumet kjene penger.

Dette leddet "produserer" ikke noe som helst. Jeg liker ikke slike fordyrende mellomledd. Hadde vi unngått slike så hadde verden spart enorme summer og spart enormt mange arbeidere for arbeid og fortsatt fått like mye varer.

 

Hva de arbeidsledige tidligere selgerne skal gjøre da? Produsere noe og selge det uten mellomledd. Hvis verden hadde vært slik så ville vi fått dobbelt så mye varer med samme arbeidskrafta. Ergo: Langt høyere levestandard.

Lenke til kommentar

Hei!

Denne tråden ble plutselig en veldig diskusjon. Jeg vet at noen butikker setter ned prisen om du bestiller mye av samme varen. Det er derfor jeg har satt opp denne tråden. Jeg håper jo at vi får settet til julepris, men det er som sagt lite sansynlig. Det som er sansynlig er å få settet til redusert pris, eller at en eller annen nettbutikk skjønner potensialet og setter opp et tilbud som gjelder for alle. Ukens tilbud eller noe.

 

Edit: Har ikke sendt noe mail enda nei, håper på en 40-50 stykker først :)

 

Fredrik

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Det at man får bedre pris ved stort volum er svært vanlig, noe for eksempel Ownersbuy har satt ut i praksis og latt "Ola Nordmann" ta del i.

Jeg synes det er bra av Fredrik satt igang denne tråden. Det kan gi de av oss som ikke satt klistra foran PC skjermen på Julaften, muligheten for å få et billig og bra vannkjølingssett. Hvorfor i all verden det skal skape så mange sutrete reaksjoner blandt forumets medlemmer kan jeg ikke forstå.

Får vi til en deal er vel det absolutt likegyldig for dere!!? Eller er disse surmaga oppgulpa uttrykk for en gjeng egoistiske enebarn som sitter og knuger på vannkjølinga si og ikke vil at noen andre skal ha det samme som seg?

:devil: (my preciouzzzzz) :love:

 

For en nettbutikk ville jeg trodd at dette ville være en ypperlig mulighet for å profilere seg. Den butikken som klarer å møte prisen vi har satt oss, kommer til:

1) Å bli hederlig omtalt her på forumet

2) Mest sansynlig være den første Netshopen til å bli kontakta for lignende prosjekter fremover.

 

Personlig ville jeg sett på dette som en drømmesituasjon, spesielt med et produkt som ennå er litt "farlig" for menigmann, spre vannkjøling til folket, og så fort det har blitt avmystifisert har du en etablert kundegruppe med nye "behov" eller ønsker om du vil.

 

Uansett, det er den fordømrada sytinga jeg ikke forstår.

 

Okidok, nå kryper jeg inn i brannbilen min, let the flaming begin. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...