ArneJ. Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Fan der blei det altså en til vannkjøling på meg, beholder den ordren som er inne på ps til denne er sendt. For denne skal jo komme i teorien før inn til komplett enn de får inn vannkjølinga på psdata. Sitter å spekulerer på om komplett enten har enormt gode forbindelser siden de får tak i så mange vannkjølinger nå og psdata har dårlige forbindelser. Eller om psdata haler ut tiden lengst mulig så vi skal avbestille derfra.. Dette blir bare spekulasjoner fra min side, men tanken streifa meg... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Hvorfor skulle psdata ville at du skal avbestille? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Ps data kom jo med et nytt tilbud til 550kr så den teorien tviler jeg på, men ellers var den god Edit: fordi det ikke direkte er et kjempe overskudd på det salget + at de alleredet har fått reklamen, men som skrevet jeg tror ikke de opperer slik. Endret 15. januar 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Hmm dette må være en historisk handel... En dag som for alltid vil være skrevet inn i forumets historiebøker "De 40 minuttene da 200 Bigwater sett ble revet fra hyllene". 2005 - vannkjølingens år i alle rom/stuer. Ekstremt... morsomt å være med på. "Gone in 60 Seconds", også en film som passer til dagen... EDIT: Jeg tror ikke det har gått opp for meg at jeg faktisk venter på 2 Bigwater sett nå... til 395 per? *klype seg i armen*. Nei jeg får gå å legge meg. God Natt! EDIT2: Må forøvrig også gi en takk til Øyvind Dahle som fikk meg interessert i vannkjøling tidligere i fjor med en del gode svar på pc oppsett. Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Wrath of The Duck Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Jeg fikk ikke settet mittt Jeg som gledet meg til vannavkjøling i mange uker... Ingen som har et sett å sette av til meg??? Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Spilte WoW glemte selfølgelig å logge inn klokken 24.00... Jaja, sånn kan det gå Lenke til kommentar
eln Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 hvis jeg ikke har hørt helt feil så ligger disse på rundt 600kr inkl. mva i innkjøpspris. Iom. at komplett kjøpte ett såppas stort parti fikk de sikkert gode rabatter. Men jeg tviler på at de i det heletatt tjener noe på disse settene til denne prisen. Det er vel de andre delene vi brukere handler i tillegg de drar inn på Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 eln - jeg tenkte på Lian-Li PC6277 som er et kabinett laget spesielt for vannkjøling. Men det er perfekt til støysvak god luftkjøling også. Jeg lagde en tråd på det her:http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3501276 Men selvf. skulle akkurat dette kabinettet være vanskelig å skaffe så kan man sette opp et annet som er godt egnet? Skal ikke bare holde oss til Thermal Take og ta et svart eller sølv shark kabinett? Det har fått masse skryt for å passe bra med vannkjøling, spesielt TT BW. I tilleg vil "hullet" på siden trekke inn kald luft på radiatoren dersom denne er montert bak (noe jeg vil påstå er det mest vanlige). "If you intend on going with a water cooling kit, specifically any type using 3/8” hosing such as the Tt BigWater, Kingwin Arctic Kit or Titan TWC-A04, the Shark is THE case for you. If you have a 1/2" OD H2O kit the Shark will be a big tease to you of what you almost could have." overclockercafe.com "I chose to put the BIG WATER kit in and although I never used any of the holes on the case the rear mounting point was excellent. As you can see it made the kit simple to install and fast too. Very nice indeed" xtremecomputing.co.uk Den vant et gull fra silenthardware.de (tysk) Og en 9 av 10 + en "Must have" award på tweaktown.com Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Slang med en harddisk og headsett samtidig. Syntes komplett fortjente den. Nei, men natta ja *for 3. gang* 2laggy: Nå forstyrrer du nattesøvnen min her . Så særdeles bra ut det ja . I tillegg kan sikkert Coolermaster Stacker vær et midi kabinett med mye god plass, men neppe like godt tilpasset som det fra thermaltake. Men hva er de 2 dingsene i bånn? flowmeter og ekstra tank? Men da har vi 3 alternativer? - Lian-Li PC6277 sort/sølv - Thermaltake Shark sort/sølv - Coolermaster Stacker STC-01 sort/sølv. Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) eln - jeg tenkte på Lian-Li PC6277 som er et kabinett laget spesielt for vannkjøling. Men det er perfekt til støysvak god luftkjøling også. Jeg lagde en tråd på det her:http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3501276 Men selvf. skulle akkurat dette kabinettet være vanskelig å skaffe så kan man sette opp et annet som er godt egnet? Skal ikke bare holde oss til Thermal Take og ta et svart eller sølv shark kabinett? Det har fått masse skryt for å passe bra med vannkjøling, spesielt TT BW. I tilleg vil "hullet" på siden trekke inn kald luft på radiatoren dersom denne er montert bak (noe jeg vil påstå er det mest vanlige). "If you intend on going with a water cooling kit, specifically any type using 3/8” hosing such as the Tt BigWater, Kingwin Arctic Kit or Titan TWC-A04, the Shark is THE case for you. If you have a 1/2" OD H2O kit the Shark will be a big tease to you of what you almost could have." overclockercafe.com "I chose to put the BIG WATER kit in and although I never used any of the holes on the case the rear mounting point was excellent. As you can see it made the kit simple to install and fast too. Very nice indeed" xtremecomputing.co.uk Den vant et gull fra silenthardware.de (tysk) Og en 9 av 10 + en "Must have" award på tweaktown.com Flott tower, men utseendet på det er jo stygt som få!.. Hadde bare Thermaltake Tsunami Dream vært like egnet!.. Men det fungerer sikkert fint det også, dog er det ikke laget for TT BigWater på samme måte som Shark.. Men skal jo ha meg nytt tower, men tenkte muligens på Antec Sonata med AcoustiPack = max stillhet Endret 15. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
eln Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det toweret der har litt for mye "dill dall" for min smak. Sikkert praktisk innvendig men det ytre trekker betraktlig ned Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Fikk sneke t meg et sett. Må si det er ikke gale å få et vannkjølling sett for 520kr med frakt! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Det toweret der har litt for mye "dill dall" for min smak. Sikkert praktisk innvendig men det ytre trekker betraktlig ned Flere som ikke liker vindu, flashy lys og alt mulig rare gimmick'er ? Vil ha et stilrent sort tower uten noe lys og vindu, takk!!!. Sånn sett synes jeg Antec Sonata ser greit ut, + at det er veldig støydempet. I tillegg leveres det med en veldig bra og stillegående PSU. Men spørs om BigWater får plass i det.. Det har jo plass til 120mm vifte, så det burde jo gå.. Thermaltake Tsunami Dream (uten vindu) er jo ganske så fint også, og har 120mm vifte i bak-kant.. Rive ut leds'ene i front, så er det stilrent Endret 15. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Har nylig kjøpt 2stk bra PSU, derfor jeg tenkte på kun kabinett. Men CM stacker har mye plass og lite flash og anonymt og kan velge med eller uten vindu? Dumt de ikke har valg av dør til Lian-Li PC6277 da...? Endret 15. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Egentlig er det døfødt å prøve å gjøre det samme med et kabinett av flere grunner. for mye "dill dall" for min smak. Det største problemet er at alle har hver sin smak(så og si). Noen synest det er greit med en lampe eller 2. Andre liker å ha mer lysefekter en det lokale tivoliet. Mens andre igjenn klipper over hd lampa fordi den blinker for mye. Desuten har mange av de som kjøpte big water kabinett fra før. Men det ville nok funket med en liste slik som big water hadde til å begynne med. Kunne jo hat en konkuranse eller noe hvor det kabinettet som fikk flest navn på lista fikk et avslag eller noe, Edit: mangla vist noen ord på slutten. Endret 15. januar 2005 av 2laggy2follow Lenke til kommentar
eln Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Helt enig bidz. Egentli er det ganske så uvesentlig hvordan kabinettet ser ut for min del. Men ett stilrent sort tower i alu er ikke å forakte. Jeg har bestilt meg Silverstone SST-TJ01B Miditower Men ser etter andre muligheter da det er dårlig med plass til en radiator inne i dette :-\ Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 (endret) Helt enig bidz. Egentli er det ganske så uvesentlig hvordan kabinettet ser ut for min del. Men ett stilrent sort tower i alu er ikke å forakte. Jeg har bestilt meg Silverstone SST-TJ01B Miditower Men ser etter andre muligheter da det er dårlig med plass til en radiator inne i dette :-\ Silverstone SST-TJ04B er jo kjempefint! og uten vindu og lys og slikt. Det har greit med plass, og har 120mm vifteplass bak. HER er en review av det. Billigste I Prisguiden var 895kr. Men da er dette uten PSU. Vurderer dette selv nå Liker faktisk at det IKKE har dører, da dører av og til er veldig mye i veien, spesielt hvis døren åpnes "feil vei" i forhold til på hvilken side av desk'en toweret er plassert. Og ingen av dørene kan jo omhengsles, iallefall ikke som jeg har sett. Har dessuten sort dvd brenner, cd brenner og floppy stasjon, så det skulle vel passe fint til det kabinettet Hmf, mulig det er litt lite plass i SST-TJ04 også. Men, Silverstone SST-TJ06 så jo genialt ut til BigWater kitet. Endret 15. januar 2005 av bidz Lenke til kommentar
eln Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 yupp, Det kabinettet der er slett ikke værst. *vil ha* Lenke til kommentar
HattyBusk Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Dersom jeg skulle valgt blant alle kabinetter utelukkende på utseende ville jeg valgt et Chenbro Gaming Bomb 2. Hadde også skaffet noen deksler til cd/dvd rom i børsta aluminium. (Bilde av front m cd-rom m/vanlig deksel. Se for deg aliminiumsdeksler og nyt ) Ville nok valgt det selv om jeg ikke gikk utelukkende på utseende, men det har dessverre ikke komt til norge enda og jeg kan ikke vente så lenge TT Shark og TT Tsunami kommer på delt andre. Har lest mye bra om Antec Sonata og Cooler Master Stacker Cooler Master Stacker treffer ikke meg helt. Mens Antec Sonata egentlig er på grensa, men jeg likte ikke at den medfølgene strømforsyninga er 20 pins og ikke 24 slik som mange av de nyere hovedkortene "trenger" (vet du kan få kjøpt adapter, men 20 pins har ikke mulighet for å ta så mye effekt ut på 12v-en og enkelte hovedkort har fått problemer med adapterene) Silverstone SST-TJ01B ble litt for firkanta for meg. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Eneste grunnen til at jeg liker Antec sonata er pga. at det er veldig bra støydempet. I tillegg får en kjøpt det med AcoustiPack hos databutikken. Altså ferdig-kuttede støydempende matter som dekker hele innsiden av kabinettet perfekt. Men til vannkjøling blir kanskje Antec Sonata litt lite.. Cooler Master Stacker blir for stort for min del. TT Tsunami er helt fint, samme gjelder Silverstone SST-TJ06. TT Shark er for min del HELT utelukket. OK front, men de hullene på sidedøren var rett og slett smakløst og stygt. Hadde de bare laget de som om de hadde sett normale ut så... Forstår jo at TT Shark sin sidedørs åpning er genialt til TT Bigwater, da det drar inn luft der som kjøler radiatoren, men alikevel.. Designet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå