Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle vært maks en pr bestilling (ip adresse)

Det ville være det dummeste jeg har hørt, tenk alle som sitter i et stort firma med 200 ansette og en kolega bestiller ?

 

 

Og: Jeg har tiscali adsl akkurat nå jaffal.

 

Tiscali deler ut maks 4 iper per kunde. Da vil det bli totalt feil og dele antall sett pr ip.

 

Og en annen ting dem som ikke har fast ip kan da bestille et nytt sett hver gang dem skriver ipconfig /release og /renew ?

Endret av Morpheus-
Lenke til kommentar
Nå syns jeg vi bør få en avklaring på om dette settet er godt nok til å kjøle både cpu og gpu.... folk blir jo aldri enige.....

Noen sier at det går, mens andre sier at den ikke er kraftig nok....

 

 

Er det noen som virkelig har testa om det gir god nok kjøling på CPU og GPU på et kraftig system?

denne siden viser Thermaltake selv at det er mulig å kjøle både CPU og GPU. Tviler på at de ville vist det dersom Bigwater-settet ikke klarte begge deler.

Lenke til kommentar
Nå syns jeg vi bør få en avklaring på om dette settet er godt nok til å kjøle både cpu og gpu.... folk blir jo aldri enige.....

Noen sier at det går, mens andre sier at den ikke er kraftig nok....

 

 

Er det noen som virkelig har testa om det gir god nok kjøling på CPU og GPU på et kraftig system?

denne siden viser Thermaltake selv at det er mulig å kjøle både CPU og GPU. Tviler på at de ville vist det dersom Bigwater-settet ikke klarte begge deler.

Det er ikke noe som heter kan kjøle cpu og gpu.

 

Kan du kjøre noe med hjul selv om du har mopedlappen ?

 

Altså har du en celeron og et 9600 kort kan du self kjøle begge, men har du en overklokka prescott og et overklokka 6800ultra med volt modda bios sier det seg selv at den radiatoren ikke vil klare det.

 

Det kommer helt ann på hva du har i maskinen og hvilken temperatur du her i datarommet ditt.

Lenke til kommentar
Og en annen ting dem som ikke har fast ip kan da bestille et nytt sett hver gang dem skriver ipconfig /release og /renew ?

'

Dhcp serveren gir deg\prøver å gi deg samme adresse tilbake så lenge detter er mulig, så du får nokk bare samme adressen. Det er når isp tar en liten oppvask du i ny å ne får en ny ip

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

De viser en litt merkelig rekkefølge. Pumpe-Radiator-GPU?-CPU-Pumpe. Det jeg stusset på er hvorfor de har satt GPU i serie før CPU.

 

Ang IP:

Hvis du har ADSL så får du ny IP hvis du resetter ADSL modemet. NB! Noen få leverandører gjør ikke det. Eks. Nextgentel som kjører internt nettverk ut til kundene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Og en annen ting dem som ikke har fast ip kan da bestille et nytt sett hver gang dem skriver ipconfig /release og /renew ?

'

Dhcp serveren gir deg\prøver å gi deg samme adresse tilbake så lenge detter er mulig, så du får nokk bare samme adressen. Det er når isp tar en liten oppvask du i ny å ne får en ny ip

Jeg er klar over det, det jeg prøver og kommer frem til er at det er bedre og f.eks ta maks 2 pr konto.

 

Og komplett kan kanskje se over dem som bare har bestilt bigwater settet om det er samme person registrert 2 ganger.

 

Men det stopper jo dessverre ikke alle 14'is cs haxor folka som prøver og dekryptere og hacke seg inn på morens mail og visa og bestille for det da, men det vil være mer rettferdig enn IP sperre.

Lenke til kommentar

Man får bare satse på at folk er ærlige. Skal man sette i gang div. tiltak blir det for mye.

 

1. Sperre for 2 pr. IP (vil gå utover enkelte som går gjennom proxy eller deler nett).

2. Sperre via cookies/session cookies. Vil gå utover eks. flere som bruker samme maskin til bestilling.

3. Sperre på konto. Man kan jo bare opprette flere kontoer.

4. Sperre på kortnr eller leveringsadresse el.. Bruke flere kort eller adresser.

 

Altså, det er alltid en vei utenom osv osv. Men skal man først sette en begrensning så må det å si maks. 2 pr. konto være det beste, alt annet teknisk kan få uheldige følger i div. situasjoner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nå syns jeg vi bør få en avklaring på om dette settet er godt nok til å kjøle både cpu og gpu.... folk blir jo aldri enige.....

Noen sier at det går, mens andre sier at den ikke er kraftig nok....

 

 

Er det noen som virkelig har testa om det gir god nok kjøling på CPU og GPU på et kraftig system?

denne siden viser Thermaltake selv at det er mulig å kjøle både CPU og GPU. Tviler på at de ville vist det dersom Bigwater-settet ikke klarte begge deler.

Det er ikke noe som heter kan kjøle cpu og gpu.

 

Kan du kjøre noe med hjul selv om du har mopedlappen ?

 

Altså har du en celeron og et 9600 kort kan du self kjøle begge, men har du en overklokka prescott og et overklokka 6800ultra med volt modda bios sier det seg selv at den radiatoren ikke vil klare det.

 

Det kommer helt ann på hva du har i maskinen og hvilken temperatur du her i datarommet ditt.

Ok, dersom tempoking med .."på et kraftig system" mener et kraftig overklokket system kan det kanskje bli for dårlig. Ser forøvrig ikke at dette er en selvfølge før jeg ser noen tester på det.

Dersom han mener at han har et kraftig system med en CPU og GPU som kjører med normal hastighet kan jeg ikke se at dette ikke skulle fungere slik Thermaltake sier. Selvsagt vil temperaturen ikke bli like bra som med dobbel radiator osv., og selvsagt må den øvrige kjølingen i kabinettet være optimal.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer litt på(burde egentlig poste det i "den store TT bigwater tråden") er:

 

1. Er den god nok til å klokke min XP-M2400+ over 2620Mhz som jeg klarer med min nåværende luftkjøler til 50,-.

 

2. Hvor lang levetid/driftstid har pumpen?

 

3. Burde man ha anit-knekk fjærer på alt som overstiger en stor sving?

 

4. Er det dumt/lurt å kjøre radiatorvifta på tempbasert viftestyring?

 

5. Ser en del monterer reservoar/pumpe på siden av kortene. Men hva gjør man når man skal ha ut et kort? Må du da mekke med vannkjølingen?

 

Ellers tror jeg at jeg skal gjøre som OcMax har gjort. Ha Radiatoren utenfor kabinettet, oppå(vekk fra alle intake/exhaust) og kjøre spacere mellom radiator og kabinett, ha pumpa nederst i kabinettet(ref. mitt svar i "den store TT.. tråden), og kjøre slangene gjennom taket.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva mener du med at folk må være "ærlige" ? Har Komplett noen offisielle begrensninger på antall superweekendvarer man kan kjøpe ?

Med "ærlige" mener jeg at man ikke handler mer enn 2, _hvis_ det stemmer at Komplett har oppfordret kundene til maks. 2 pr. kunde i tilbudet som består av 200 sett totalt. Men har ikke hørt det fra komplett selv, kun lest i tråden.

Lenke til kommentar
De viser en litt merkelig rekkefølge. Pumpe-Radiator-GPU?-CPU-Pumpe. Det jeg stusset på er hvorfor de har satt GPU i serie før CPU.

Rekkefølgen er egentlig ikke så viktig. Vann har såpass høy varmekapasitet at det vil ha nært samme temperatur før og etter GPU. Trolig ikke mer enn ca 1'C forskjell. Dermed vil kjølingen til CPU bare bli omlag 1'C dårligere. Dette er en bagatell og spiller ikke merkbart inn på overklokkbarheten til CPU.

 

Den viktigste komponenten i kjølesystemet mener jeg er vifta på radiatoren. Ikke fordi man ikke klarer seg uten, den grunnen er for dum, men fordi radiatroen og vifta som regel er den største flaskehalsen i vannkjøling. Hvis man hadde en teoretisk uendelig bra vifte der så ville temperaturen på vannet blitt lik romtemperatur etter radiatoren og dermed ca 1'C høyere etter CPU, og yttligere ca 1'C høyere etter CPU'en. Altså ekstremt nært romtemperaturen. Jo dårligere vifte jo høyere temperatur får vannet.

Lenke til kommentar
Nå syns jeg vi bør få en avklaring på om dette settet er godt nok til å kjøle både cpu og gpu.... folk blir jo aldri enige.....

Noen sier at det går, mens andre sier at den ikke er kraftig nok....

 

 

Er det noen som virkelig har testa om det gir god nok kjøling på CPU og GPU på et kraftig system?

denne siden viser Thermaltake selv at det er mulig å kjøle både CPU og GPU. Tviler på at de ville vist det dersom Bigwater-settet ikke klarte begge deler.

Det er ikke noe som heter kan kjøle cpu og gpu.

 

Kan du kjøre noe med hjul selv om du har mopedlappen ?

 

Altså har du en celeron og et 9600 kort kan du self kjøle begge, men har du en overklokka prescott og et overklokka 6800ultra med volt modda bios sier det seg selv at den radiatoren ikke vil klare det.

 

Det kommer helt ann på hva du har i maskinen og hvilken temperatur du her i datarommet ditt.

En liten kranglefant du Morpheus :p. Visst stemmer det å si at det er mulig å kjøle både GPU og CPU. Det er (som du sier) selvfølgelig avhengig av hvilken CPU/GPU man har, særlig hvis man har hardware med stor effektutvikling som f.eks. en CPU med prescott-kjerne. Men er det uansett riktig å si at det er mulig å kjøle både CPU og GPU med BigWater ;).

 

Jeg skal prøve å kjøpe 2 sett like midnatt, tror dere det er sannsynlig at jeg i det hele tatt får tak i ett? Hvis beholdningen ikke er særlig stor virker det ganske usannsynlig at selv de tidligster kjøperne får varen :/...

Endret av [AvaLoN]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...