Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig bra opplegg, så skryt til deg F-r-e-d-r-i-k, og stor takk til både Komplett og PSData som kom opp med så bra priser........:-)

En ting er klart - og det er at det blir kjøpt et sett fra Komplett. I tillegg skal Komplett få ytterligere på min ordre pga. dette - og det blir et hovedkort og en PDA - så da fikk de et mersalg også.........såkalt "skjult ordre" - for de av dere som måtte ha markedsføringsbakgrunn lololol........

Lenke til kommentar
når blir tilbudet lagt ut?

vil ha klokkeslettet...

Prisen endres førstkommende fredag 23:59, men det kan ta opptil en halvtime før den er oppdatert på web pga. oppdatering fra servere mm. Dere vil se når prisen endrer seg i alle fall :-)

Lykke til med vannkjølingen folkens! ;)

Lenke til kommentar

Har lurt veldig på vannkjøling tidligere, men det har vært mye for de som har tid til å sette seg godt inn i alt ned til nipler og det meste.

Men det jeg lurer på er om Bigwater vil gi meg følgende.

1. Få plass i et Chebro Gaming Bomb kanbinett som kun har 1 harddisk og DVD brenner. Hvor plasserer jeg typisk radiator, vannpumpe og vanntank? Er en alt-i-ett-i-5,25" god nok løsning??

2. Er det godt nok med kun 1 PSU? Har Tagan 480w, og pcen overklokker en XP-M2400+.

3. Yter Bigwater nok til å kjøle både CPU, NB, GPU og 1-2 HDD? Evt. hva burde jeg prioritere?

4. Det ser ut som man har kun 1 ut og inn slik at samme vannstrøm må innom alle. Er det godt nok?

5. Vil vifta på radiatoren bråke mye eller kan man ha mer stillegående vifter enn hvis man hadde gode vifter på luftkjøling.

6. Hva hvis vannpumpa ryker/stopper, vil systemer foreta shutdown kjapt nok? Kommer sikkert ann på Bios eller monitor.

7. Må CPU vannblokka skrus fast i kjølerhull i HK eller holder det med klips festet? Jeg har hull, men vet at noen luftribber som skal monteres i hull krever en spesiell bakplate på mitt kort.

8. Må jeg skifte ut mye vannkjølingsutstyr når jeg går fra SocketA til en av AMD64 plattformene?

Ellers er min PSU ganske stillegående opptil 60% slik at jeg ikke kommer til å ha behov for å modde denne til vannkjøling.

Jeg har veldig lyst til å forsøke meg på vannkjøling for å

1. komme høyere på CPU klokk

2. kanskje minimere støy ennå mer, hvis mulig. Kun 11dba vifter for luftsirkulasjon i kab.

3. Fordi det nå virker mer do-able for en som ikke har all verdens tid til å spesialisere seg på dette og fordi det gir en ny dimensjon til pc bygging :-).

Men trenger noen svar for å beslutte meg på om jeg hopper på dette. Er ikke lenge siden Øyvind Dahle fristet vettet av meg med dette, men turte ikke hoppe på den gang, hadde fler spørsmål enn svar...

Planen er også at det må være mulig å ta med seg videre til både S754, S939 og S120x evt. Forstår at man da sikkert må bytte CPU blokka.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

400,- for hele settet :dribble: Jeg må jo bare kjøpe det selv om jeg ikke vet om det vil passe en gang.. kan ha det på veggen her.. bare for å beundre...

Neida men seriøst, er det noe jeg vil trenge i tillegg til dette?

Jeg kommer nok til å kjøpe og hadde satt stoooor pris på svar på noen av spørsmålene over.

Det jeg lurer mest på er hvor jeg skal ha radiatoren uten at den sperrer for en masse ting. Og vannpumpa. Skulle gjerne kjøpe Lian-Li sitt spesiallagde vannkjølingskabinett, men hakke råa til det nå, må bruke Chenbro :(

Bare må ha.. :omg:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

1. Vet ikke, men du får nok plass uten alt for mye pes. Big Water er vel ikke en 5,25"-løsning. (se linken lengre ned) Edit: TT foreslår to to måter å montere radiatoren på. (Se linken nedenfor) Enten eksternt like under PSU, eller internt på samme plass. Pumpa kan f.eks stå i bunnen av kabinettet. F.eks i fremre kant så det ikke står i veien for noen kort.

2. 1 PSU holder. Effektbruken øker ikke nevneverdig ved å gå over til vannkjøling.

3. Ja, men temperaturene vil bli noen grader høyere enn om du kun bruker den til CPU.

4. Jepp, det er best med en vannstrøm. Flere paralelle vannstrømmer senker som regel kjøleevnen litt.

5. Vet ikke om den bråker, men TT reklamer i hvertfall med 17-21dB ved 1300-2100rpm. Her er TT sin infoside om produktet: (mye bra info)

http://www.thermaltake.com/watercooling/cl...er/cl-w0005.htm

6. Ved svikt i vannkjøling har man ha mye lengre tid på seg enn ved svikt i luftkjøling siden vann har mye høyere varmekapasitet og dermed varmes mye senere opp enn luft. Men PC'n vil uansett slå seg automatisk av om det blir for varmt. Akkurat som ved luftkjøling så fungerer den innebyggede termistoren i CPU'en som beskyttelse mot overoppheting.

7. Det bølger med både skruer til hull og klipsfeste. Jeg vet ikke om klipsfestet passer til alle sokler eller hvordan dette er.

8. Nei, dette settet kan brukes både med SocketA og Socket 939 så du trenger ikke å skifte ut noe ved oppgradering.

NB. Komplett skriver ikke noe om kompatibilitet med Socket 754, men det er nok bare fordi de ikke har fått plass til all infoen fra TT. Settet støtter altså Scoket 754 også i følge TT.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
7. Må CPU vannblokka skrus fast i kjølerhull  i HK eller holder det med klips festet? Jeg har hull, men vet at noen luftribber som skal monteres i hull krever en spesiell bakplate på mitt kort.

Klipsfeste bare til socket A, alle andre system må skru... :yes:

man kan vel bruke de 4 hullene rundt selv om det er socket A?

Lenke til kommentar

Nice 395 kr fra komplett det var jammen litt av en pris :D

Dette er supert, den prisen der forandret mitt syn på komplett værtfall, jeg skal sitte å trykke oppdater fra kl 23:55 på fredagen gjett om, det der skal jeg ha :p

Kansje jeg bestiller et nytt kabinett i samma slengen å :D

Værtfall takk til Fredrik som fikk dette igang og til komplett for et så bra tilbud!

Lenke til kommentar

Har egentlig på følelsen at komplett har fulgt med på denne tråden og forberedt et tilbud før f-r-e-d-r-i-k sendte mailen. Slik kunne de slå til med en ekstra lav pris og vite at de faktisk hadde det inne. Hadde i ahvert fall vært smart av dem å gjøre det på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...