Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?


Anbefalte innlegg

Tror kanskje ikke det er så dumt at man går sammen mange folk på en bestilling for å presse prisene hos en leverandør.

 

Hva hvis man lagde tråde på alle som skulle bestille en Prosessor, et skjermkort av en viss type etc.

 

Tror man kan få gode rabatter på å bestille 30 skjermkort eller 40 prosessorer enn at vi alle skal sitte og bestille hver vår CPu, skjermkort etc.

 

Tenk evt. 20 pc'er bestillt fra en person og hvilke rabatter det kunne gitt. Eller 20 skjermkort for den saks skyld. Behøver ikke være samme skjermkort heller.

 

Dette krever selvf. at man er villig til å ha en person man stoler på som får rabatter sum overført til en konto som benyttes til å betale kalaset. Bor man forskjellige steder i landet legger man med frakt for sin vare samtidig slik at nettbutikken sender alt til en adresse så kan den gode samaritan videresende hver vare.

 

Så tenk på dette, tror man kunne spare mye penger hvis hardware.no medlemmer lagde handlelister gjennom et frivillig mellomledd!

Tja, problemet her er at butikkene har utrolig lite provisjon av salget, kanskje bare 2-3% på et hovedkort. Derfor kan dem ikke gi så alt for mye rabatter.

 

Når det gjelder vannkjøling/kabler/små-dingser er det (tror jeg) vesentlig mer. f.eks 30-40%.

 

En nettbutikk tjener nesten mer på en kabel til 40 kr enn på et hovedkort til 1000,-

Tjener mer enn 2-3%.. Har en venn som jobber i webshop og har ofte handlet deler til 10-20% under laveste markedspris og da legger han på 10% til butikken sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd mellomlegg/deknisbidrag/fortjeneste på alt fra 0-25% ved handel av datadeler, så det må være en forhandling man har med den gjeldende leverandør, ved at mellomleddet har ansvar for å forhandle frem en god pris.

 

Eller at man kanskje skaffer en fast avtale med en fast butikk på dette.

 

Vil tro at de fleste webutikker kan synes det er interessant å få en del av kaken i en slik fast avtale med en kundegruppe på 50-200 stykker på hardware.no. Kanskje flere tusen i medlems/kundegruppen?

 

For å opprettholde god kvalitet og avtaleordning samt mulighet for bedre prisforhandlinger måtte man inngått en avtale/ordning med 3-4 webutikker som man evt. kan stemme frem fra medlemmene.

 

I praksis blir ikke dette noe annet enn eks. Ownersbuy hvor man har tusenvis av medlemmer som oppnår preforhandlede rabatter hos utbvalgte leverandører gjennom sitt medlemskap i Ownersbuy. Bortsett fra at dette skjer på frivillig basis og uten avgift.

 

Mange vil kanskje si at det må være galskap å invitere til noe slikt og gjøre det gratis. Men jeg synes ideen kan være verdt å prøve ut. Men det gjenstår å se.

 

Noen rammer kunne være:

- Man måtte først fått på plass tilfredstillende økonomisk sikkerhet og rammer slik at man ikke kun gikk på tillit.

 

- Samt rammer for hvor lenge en liste skal være tilgjengelig før den effektureres slik at forhåndsbetalte midler ikke står stille for lenge.

 

- Måtte være slik at listen stenges før forhåndsbetaling gjøres for å minimere tid fra betaling til levering.

 

- Deretter skjer forhandlinger om pris og sluttpris pr medlem blir rapportert tilbake, som er en felles % sats slik at man selv kan regne på hva man må forhåndsbetale.

 

- Når alle forhåndsbetalinger er kommet inn effektureres ordren og kopi av ordrebekreftelse sendes til alle som er med på bestillingen.

 

- Personen som skal være med har selv ansvar for å sjekke at foreslått webbutikk for listen har varen man ønsker.

 

For å komme rundt problemet med forhåndsbetaling og samlet betaling til leverandør:

Men jeg forstår at tanken med forhåndsbetaling er urovekkende og vil kanskje virke hemmende på ideen, derfor må det være mulig å oppnå det samme selv om levering og betaling skal skje basert på medlemmets egen kundeprofil hos webbutikken.

 

Vi forhandler frem total rabatt, kunden får referanse til dette og utfører selv handelen innen en gitt tidsfrist!

 

Eller ennå smidigere at mellomleddet oppgir kundenr til de som som skal ha de spesifike varene. Men det kan igjen bety mye administrasjon for webbutikken, så en referanse til et forhandlet tilbud, med tidsfrist, må være bedre.

 

Evt. en kombinasjon. Tilbudet enables for oppgitte kundenr. Men det krever

funksjonalitet i webbutikken igjen.

 

Og noe helt annet...

Hvorfor har ikke webbutikken gruppe-noja kampanjer, hvor man ikke setter opp en spesifik tilbudspris men at varen synker i pris ettersom jo fler som bestiller innen en gitt tidsfrist. Kanskje en grei vinkling og forslag til webbutikker??? :thumbup:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva med å kontakte Ownersbuy, og se om ikke de kan forhandle frem noe med f.eks. netshop. Ownersbuy har trossalt allerede en medlemsmasse på rundt 30.000 nå, samt noen års forhandlingserfaring.

 

En samarbeidsavtale mellom f.eks Netshop og Ownersbuy hadde blitt meget attraktivt.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Jepps det var også øyeblikkelig min tanke hehe. De ligger vel på 30.000. Men tror de har stengt vervingen da de snakket om kritisk kundemasse på 25.000. Men husker ikke hva den artikkelen omtalte her og nå. Hmm blir nesten gratis markedsføring av Ownersbuy dette..(alle bes herved verves gjennom meg hvis jeg kan få opprettet avtale gjennom disse hehe).

 

Men en meget godt innspill på Ownersbuy... skal ta det opp med dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
vi er nå over 50 stk, er mulig vi ikke trenger å gå gjennom en nettbutikk, kan jo spørre noen som selger til nettbutikker om de kan selge...

 

da slipper vi å betale det nettbutikken skal tjene...

Du kan ikke gå direkte til distributøren å kjøpe varen, da må du registrere deg selv som forhandler og være likvid nok til det.

 

Tror nok du uansett må kjøpe gjennom forhandler/detaljist(webbutikk).

 

Det finnes enkelte som spiller flere roller og som både er importør/distributør/forhandler/detaljist, men disse undergraver av og til markedet.

 

En periode var IBM i en slik posisjon at de solgte til forhandlere samtidig som de utkonkurerte de samme forhandlerne ved å selge til bedre priser til kundene. IBM ble unektelig meget upopulære av dette og praksisen opphørte.

Lenke til kommentar
Trådstarter har tydligvis ikke pc på jobben :cry: , vente vente

Hei alle sammen!

 

Har alltid med meg min elskede Asus S5200N på skolen, hvor det er trådløst nett over alt, men hva hjelper det uten operativ mailserver?

 

Uansett, har fått svar fra Netshop, Komplett og PSdata. Kan si så mye som at dette ser MEGET bra ut :thumbup: .

 

Men, har funnet ut at priser og hvordan salget skal foregå, skal offentliggjøres samtidlig, slik at det ikke blir mye fram og tilbake med "dealing" osv.

 

Prisene kommer her så fort alle werbshopper har svart, noe de bør har gjort til i morgen (kan jo svare på mailen selvom de ikke har mulighet til et tilbud før litt fram i tid).

 

Fredrik.

Lenke til kommentar
Har alltid med meg min elskede Asus S5200N på skolen, hvor det er trådløst nett over alt

OT: Katta?

 

Uansett, blir spennende å se hva de kliner til med :)

Katta, søndre bygg 1AAC "Realfagsklassa" :blush:

 

Er fortsatt i dialog med webshoppene. Sannsynligvis legger jeg ut alle tilbud her i morgen klokken 16:00. Mulig det blir fremskyndet, avhengig av hva webshoppene ønsker.

 

Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...