Gå til innhold

Har du også lyst på Big Water settet til julepris?


Anbefalte innlegg

Forespørsel om tilbud på vannkjølingssett

 

Vi er en gruppe på 46 stykker fra Hardware.no sitt forum. Vi ønsker å kjøpe til sammen 54 vannkjølingssett av typen ” Thermaltake Big Water Cooler”. Vi håper dere kan være behjelpelig med en god pris.

 

Vi har ingen mulighet til en samlet levering da vi sitter spredt rundt om i landet, men mange kommer sannsynligvis til å bestille en ekstra vannblokk, kjølepasta o.l. i ordren sin.

 

Hvis dette er interessant, gi tilbakemelding om dere ønsker en mail-liste og/eller kundenummerliste.

 

En liten omskriving, ikke sikkert dere syntes det ble noe bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis noen har meldt seg opp på lista og ikke skal ha, send en PM til meg, er mulig jeg skal ha 3 stk, evt hvis 1 til på meg hvis du kan...

Du er satt opp med 3 stk...

 

Siden jeg er i godt humør skal du få være med ahdrage

 

Edit: Da er mailene sendt. Fikk tilbakemelding fra Komplett.no her på forumet med en gang, han/hun var interressert, men må undersøke med produktansvarlig først. Mer info kommer så fort flere svar tikker inn.

 

Fredrik.

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar

Vel uansett hvordan dette går !

 

Det er alltid moro å prøve noe. Stor takk til FREDRIK og alle andre som har bidratt.

Skulle vi få en rabatert pris, får oss litt trege på avtrekkern som ikke rakk dette ved juletider, vel så er det utrolig artig og Kjempepluss til PS !

Om det ikke skulle gå, så har vi da holdt liv i en artig sak her, og ingen burde bli sure for det, uansett resultat. Syntes diskusjoner og annet bare kunne stoppe med denne posten min, slik at vi heller kan fokusere på denne saken !

 

PS : De som vil debattere, slenge dritt eller har mange meninger om denne saken.

Enkelt, lag dere egen post om dette og diskuter der.

 

Stå på FREDRIK :w00t:

Lenke til kommentar
En kan få ta settet mitt, hvis dette er mulig.

Vil du jeg skal bytte ut deg med en annen? Har en jeg kjenner som er interessert...

 

Ingen svar enda btw.

tror ikke vi kan regne med å få svar med en gang, da dette sikkert må diskuteres, er jo ikke vanelig bestilling dette...

Lenke til kommentar

Tror kanskje ikke det er så dumt at man går sammen mange folk på en bestilling for å presse prisene hos en leverandør.

 

Hva hvis man lagde tråde på alle som skulle bestille en Prosessor, et skjermkort av en viss type etc.

 

Tror man kan få gode rabatter på å bestille 30 skjermkort eller 40 prosessorer enn at vi alle skal sitte og bestille hver vår CPu, skjermkort etc.

 

Tenk evt. 20 pc'er bestillt fra en person og hvilke rabatter det kunne gitt. Eller 20 skjermkort for den saks skyld. Behøver ikke være samme skjermkort heller.

 

Dette krever selvf. at man er villig til å ha en person man stoler på som får rabatter sum overført til en konto som benyttes til å betale kalaset. Bor man forskjellige steder i landet legger man med frakt for sin vare samtidig slik at nettbutikken sender alt til en adresse så kan den gode samaritan videresende hver vare.

 

Så tenk på dette, tror man kunne spare mye penger hvis hardware.no medlemmer lagde handlelister gjennom et frivillig mellomledd!

Lenke til kommentar
Tror kanskje ikke det er så dumt at man går sammen mange folk på en bestilling for å presse prisene hos en leverandør.

 

Hva hvis man lagde tråde på alle som skulle bestille en Prosessor, et skjermkort av en viss type etc.

 

Tror man kan få gode rabatter på å bestille 30 skjermkort eller 40 prosessorer enn at vi alle skal sitte og bestille hver vår CPu, skjermkort etc.

 

Tenk evt. 20 pc'er bestillt fra en person og hvilke rabatter det kunne gitt. Eller 20 skjermkort for den saks skyld. Behøver ikke være samme skjermkort heller.

 

Dette krever selvf. at man er villig til å ha en person man stoler på som får rabatter sum overført til en konto som benyttes til å betale kalaset. Bor man forskjellige steder i landet legger man med frakt for sin vare samtidig slik at nettbutikken sender alt til en adresse så kan den gode samaritan videresende hver vare.

 

Så tenk på dette, tror man kunne spare mye penger hvis hardware.no medlemmer lagde handlelister gjennom et frivillig mellomledd!

Tja, problemet her er at butikkene har utrolig lite provisjon av salget, kanskje bare 2-3% på et hovedkort. Derfor kan dem ikke gi så alt for mye rabatter.

 

Når det gjelder vannkjøling/kabler/små-dingser er det (tror jeg) vesentlig mer. f.eks 30-40%.

 

En nettbutikk tjener nesten mer på en kabel til 40 kr enn på et hovedkort til 1000,-

Lenke til kommentar

Også psu, skjermkort, ram og hele bygg? Skjønner at noen enkelt komponenter kan være ugunstige. Men si at 10-20 personer skal bygge pc. Her snakker man om et kjøp i 70-150/300.000,- klassen.

 

Blir omtrent som et pc-sameie som går sammen om å kjøpe "materialer". Si evt. at man kjøper 20 skjermkort til totalt 55.000,-. Jeg tror man letter oppnår en rabatt på 7-10% her enn hvis man ikke handlet sammen. Og 250-300 rabatt pr. skjermkort er jo ikke å forakte? Tilsvarer omtrent ukens tilbud rabatter som de tydeligvis har dekning for.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm gode forslag men jeg tror webshoppen må ta jobben med å fordele varene-så må han få en liste over de som skall bestille-webshoppen venter til alle på listen har dokumentert salget sitt, så blir de sent.

 

OM en person skall ordne med 50 pakker må han ha timebetalt, det blir jo en enorm jobb og neste umulig å få gjennomført

Lenke til kommentar

Jepps noe slikt går ann, så lenge det ikke spiser opp rabatten på evt. 300,- pr pers.

 

Men det beste er nok at webbutikken sender varen direkte da mottaker til slutt må betale en eller annen frakt uansett. Og jeg ser ikke at dette skal gå utover rabatten heller da webutikken gir rabatt på varen og ikke pakking eller frakt.

 

Men om det fungerer i teori kan det være det ikke fungerer i praksis og at det blir en del overhead webbutikken ikke ønsker(på pakking og forsendelse til enkeltpersoner).

 

Det eneste problemet jeg ser(hvis man ellers har med ordentlige folk å gjøre i forhold til betaling etc). er retur av varer. Det måtte inngå at all retur og garanti håndtering ble utført av mottaker og ikke mellomledd.

 

Evt. kan det være et problem hvis webbutikken må sende hver del til den endelige mottaker. Men hvem vet hva man gjør for en stor ordre... Samt at det kan være en god deal å være med på en slik ordning. Se her...

 

En ting er det kan sies følgendei:

"Men alle vil jo bestille sine varer uansett, så om vi får den gjennom en stor bestilling eller mange små betyr ikke så mye så lenge vi må sende varen til hver enkelt uansett".

 

Men svaret til det måtte være at:

- Mange blir sittende å henge og kan finne ut at de ikke ønsker å bestille alikevel. Ved å foreta en stor kollektiv bestilling kan man totalt sett oppnå flere bestillinger enn hvis man skulle vente på hver enkelt bestilling. Og man får de tidligere enn å vente.

 

- Det kan være fristende å hive seg på en slik liste selv om man ikke hadde planlagt et kjøp nå i utgangspunktet. Ergo det kan generere mer handel totalt sett.

 

- man får nogenlunde mer forutsigbarhet ved at man har en dialog med leverandør underveis som en stående bestilling oppdaterer seg og når man slipper ordren har man kanskje allerede tatt høyde for mengden på enkelte varer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...