Gå til innhold

Ny bygge-pc til 25 tusen

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært den som skal kjøpe pc hadde jeg brukt max 12-13000 på HW, men mye penger på skjerm. Lydanlegg får du bestemme etter smak. Noen liker jo svære anlegg, mens andre syns det er helt greit med bare noen små høytalere og en subwoofer (som meg :) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg ser når jeg har skumlest her har ingen kommet et komplett forslag til 25'000?

Så jeg kliner til:

Hovedkort: MSI K8N NEO2 Platinum 1100,-

CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2200,- (Gjerne en "Winchester", men de er ikke på lager enda)

RAM: OCZ PC3200 Enhanced Latency Platinum 1 GB / 2x512 MB 2000,-

Hardisk 1: Western Digital Raptor 73,4 GB 1500,-

Hardisk 2: Seagate Barracuda 7200.8 300 GB S-ATA 1800,-

Skjermkort: AOpen Aeolus 6800 GT DV256 3500,-

CD/DVD: Nec ND-3520A 600,-

Kabinett: Lian Li PC6070B Miditower, Aluminium, Støydempet 1900,-

PSU: Fortron/Source, 400W, 24 pins, S-ATA 800,- (Trengs muligens en slik)

Skjerm: Nec MultiSync LCD1770NX x2 6800,-

Sum: 22200,-

Jeg har valgt ut varer som er på lager eller som skulle være det innen få dager. Derfor er det ikke tatt med ting som SLI etc. Kabinett er en smaksak. Men personlig liker jeg dette. Noen synes kanskje det høres lite ut med 400W, men det er det ikke. F/S lever god strøm og er samtidig stillegående. Du skal ha mye dilldall der for å overstige den effekten. Jeg vet ikke om det er 20 eller 24-pins kontakt på hovedkortet. Sjekk derfor ut dette isåfall.

Hovedkortet er nesten det samme som velkjente MSI K8N Neo Platinum, som etter min mening er et av de aller beste s754 kortene.

Når man investerer 25'000 i ny PC er skjerm viktig. Har derfor lagt en del penger i det. Man får jo en real skjermløsning og da, med dualscreen.

Noen vil kanskje mene at et GeForce 6800Ultra er et must til en slik penge. Bedøm selv. Jeg tror ikke forskjellene er enorme.

Som dere ser er summen godt under 25k. Når man bestiller delene vil man oppdage at det fort nærmer seg 25'00 allikevel. Ting som frakt bidrar til dette. uten å gå alt for mye i detalj.

Da har jeg vel sagt nok :whistle:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Det var det jeg mente, men ord la meg litt feil. For det er vel bare pakkene med 2 kort som fungerer i SLI , du kan ikke kjøpe en og en ?

du trenger vel ikke kjøpe den topakken for at SLI skal funke? skulle vel vere nok med å kjøpe akkurat litt skjermkort seinare og sette i?? eller tar jeg heilt feil nå? hadde vert kjekt å vite siden jeg har tenkt å bestille data, men begynne med et skjermkort å så bestille et til får å kjøre sli

håper du snart kommer og viser det oppsette du har tenkt deg :)

Lenke til kommentar
Det var det jeg mente, men ord la meg litt feil. For det er vel bare pakkene med 2 kort som fungerer i SLI , du kan ikke kjøpe en og en ?

du trenger vel ikke kjøpe den topakken for at SLI skal funke? skulle vel vere nok med å kjøpe akkurat litt skjermkort seinare og sette i?? eller tar jeg heilt feil nå? hadde vert kjekt å vite siden jeg har tenkt å bestille data, men begynne med et skjermkort å så bestille et til får å kjøre sli

håper du snart kommer og viser det oppsette du har tenkt deg :)

Du kan kjøpe et kort nå, også et helt likt ett i ettertid. Pakken med to kort samtidig er vel litte granne billigere en å kjøpe ett og ett kort.

Lenke til kommentar
Hvorfor legger dere fremdeles inn forslag?  :hmm:

Er det tatt en bestemmelse?

:dontgetit:

jepp folkens,da har jeg lagt sammen det dere ha sagt og har kommet frem til de nødvendge tingene :D

update kommer :)

Ser sånn ut ja :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...