Fat_ASS Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Tenkte jeg skulle kjøpe meg en AKtiv sub som jeg skulle koble til annlegget mit... Tenkte på en maks pris på rundt 4000 men gjærne under... Minst 10" men helst 12"... Vet ikke helt hvor jeg skal lete på nette etter slike... Var på hifi klubben å fant enSUB Men så har ikke jeg noe så VELDIG stor greie på sånt bare at jeg liker HØY å bra lyd... Er det kanskje lurest å bestille fra utlande eller er det samme pris uansett?? Kanskje bygge selv?? må jo seff ha et ferdig bygge sett da! gidder ikke å beegynne å skjære til å snekre selv...*lat* Noen som kan gi en link til en bra side å helst ikke kom med noe biltema greier til meg... Å kanksje vis noen har noen anbefalinger så hadde jo det vært genialt...=) Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Den subben er helt RÅ. Tro meg du får nokk nok trøkk på rommet ditt/stua di. Både for deg, og naboene dine. :!: Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 http://www.mamut.com/dynabel/subdet164.htm Hvis du skal ha et byggesett, kan du ta en titt på denne. Den sies å være et godt kjøp til prisen, og fikk god omtale av Lyd & Bilde. Link til testen er å finne nederst på siden. Settet leveres med alt utenom plater, men du kan dra ned på den lokale trelasthandelen og få dem til å skjære ut platene for deg. Settet pluss MDF-plater lander vel på ca. 3000,- i pris. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Den subben er helt RÅ. Tro meg du får nokk nok trøkk på rommet ditt/stua di. Både for deg, og naboene dine. laugh.gif Hehe det var egentlig bare det jeg ville vite...=) Hva heter en aktiv sub på engelsk?? finne noen utenlandske sider å sammenligne litt... Finner jeg ut at den suben jeg nevnte ovenfor er bedre enn de fleste andre i samme prisklasse så går jeg nok for den ja...=) Å det byggesette du nevte exiter så litt for komplisert ut for meg... Vil helst bare ha platene ferdig skjært ut, å alt utstyr jeg trenger for å sette den sammen pluss en godt forklarelig tegning som viser hva jeg skal gjøre... Vil jo tross alt ha den ferdi i i mitt århundre... Men vis det finnes noe sånt så hadde jo det vært grett...0) Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Det er nokk den subben som du får absolutt mest trøkk ut av i den prisklassen ja. Er ikke så verst heller, men om du vil ha finere og mer presis bass burde du gå for 12"eren. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Er ikke så verst heller, men om du vil ha finere og mer presis bass burde du gå for 12"eren. Eller et annet merke? SKal du ha trøkk og bass går du for cerwin, men hvis du er ute etter fin lyd går du for noe annet. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Active Subwoofer? Hehe tnx... Heter vistnok "powered subwoofer" også men det er visst ikke like mye brukt... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Selvbyggsub er ikke så komplisert egentlig. Du får med alt av skruer, demping, element, forsterker, ja egentlig alt unntatt platene. Platene kjøper du på nærmeste trevareforhandler der du også kan få dem kuttet opp i riktig størrelse. Skal hente mine plater i morgen, ferdig oppkuttet. Gleder meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå