hasuwest Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hei! Jeg skal klæsje til med en ny skjerm nå. Jeg har titten en god stund nå og har kommet frem til at jeg skal ha en skjerm under 4000,-. Så har jeg sett på LG 915+ 19" Flatron. Noen som har denne skjermen? Noen som har gode/onde erfaringer med denne skjermen? Eventuelt andre gode skjermer under 4000,- Jeg har sett litt på Sony E430 19" Trinitron. Noen som vet noe om denne eller har testet denne? Håper dere klarner hjernen min litt her :smile: Takk.. Lenke til kommentar
aarflot Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 LG 915+......Knallskjerm! Har hatt den i et par måneder, er kjempefornøyd....Den har vel en mye bedre båndbredde enn det Sony E430 har....Skal du ha en Sony-konkurrent, må du opp på G420, men den koster jo mye mer...Anbefaler 915+ fordi den kan kjøre høye oppløsninger i høy oppfriskningshastighet. Kjører sjøl 1400x1050 i 100Hz. Meget behagelig bilde. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 00:35, aarflot skrev:LG 915+......Knallskjerm! Har hatt den i et par måneder, er kjempefornøyd....Den har vel en mye bedre båndbredde enn det Sony E430 har....Skal du ha en Sony-konkurrent, må du opp på G420, men den koster jo mye mer...Anbefaler 915+ fordi den kan kjøre høye oppløsninger i høy oppfriskningshastighet. Kjører sjøl 1400x1050 i 100Hz. Meget behagelig bilde. Det virket jo meget Positivt da! Jeg tror jeg slår til med denne skjermen den bør jo være bra når det trosalt er topp modellen til LG 19" CRT. Har du noen negative erfaringer med den? Hvordan er bildet å se på? Er det noen streker i bilderøret? Håper flere gidder svare på innlegget mitt.. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 00:35, aarflot skrev:Den har vel en mye bedre båndbredde enn det Sony E430 har....Skal du ha en Sony-konkurrent, må du opp på G420. Bare fordi E430 er litt billigere enn kongen på haugen, G430, så betyr ikke det at det ikke er en knallskjerm. Sony er tross alt Tinitron og LG er shadow mask, med alt det innebærer. LG'en klarer høyere frekvenser, men Sony'en har høyere fysisk oppløsning, hva som gir best bilde vet jeg ikke. Personlig mener jeg at hvis den klarer 85Hz+ i den høyeste oppløsningen du bruker så er det godt nok. En del skjermer gir skarpere bilde i 85Hz enn 100Hz i de høyere oppløsningene. Jeg sier ikke at LG'en ikke er en meget bra skjerm, men med Sony vet man at man får av det bedre som er der ute. Og forresten... har skjermer båndbredde? Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-09 01:06, MailMan13 skrev: Quote: Den 2002-06-09 00:35, aarflot skrev: Den har vel en mye bedre båndbredde enn det Sony E430 har....Skal du ha en Sony-konkurrent, må du opp på G420. Bare fordi E430 er litt billigere enn kongen på haugen, G430, så betyr ikke det at det ikke er en knallskjerm. Sony er tross alt Tinitron og LG er shadow mask, med alt det innebærer. LG'en klarer høyere frekvenser, men Sony'en har høyere fysisk oppløsning, hva som gir best bilde vet jeg ikke. Personlig mener jeg at hvis den klarer 85Hz+ i den høyeste oppløsningen du bruker så er det godt nok. En del skjermer gir skarpere bilde i 85Hz enn 100Hz i de høyere oppløsningene. Jeg sier ikke at LG'en ikke er en meget bra skjerm, men med Sony vet man at man får av det bedre som er der ute. Og forresten... har skjermer båndbredde? LG har ikke Shadow Mask, LG har Flatron, det er en mellom ting mellom Trinitron og Shadow Mask, men skal fremdeles være mye bedre enn Shadow Mask og i nærheten av Trinitron, er hva jeg har lest da. Og hvordan skal en skjerm gi klarere bilde i lavere Hz? Hertz er jo svingninger per sec, så hadde jo vært rart om 85 svigninger av elektroner over skjermen per sec. er bedre enn 100 svigninger per sec. kan godt hende du har rett.. Noen flere som har erfaringer med disse skjermene? Lenke til kommentar
Ikarus Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg har LG'en og må si jeg er meget fornøyd. Den er helt flat og har ikke de irriterende(synes jeg da) tension-wires som trinitron og diamondtron skjermer har. Bildet er topp, og den kan kjøre bra refresh-rate i høyere oppløsninger(kjører selv 1280x1024@100Hz). I noen tester hadde den visst noen geometri-problemer, men disse har ikke min skjerm. Jeg kan anbefale denne skjermen på det varmeste. Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Jeg har også LG 915+ skjermen, og har aldri vært mer fornøyd. Har sett de fleste skjermer, inkludert diverse modeller fra Sony og Eizo, og vil påstå at denne skjermen ikke står tilbake for noen av de (da må du høøøyt opp i pris). Lenke til kommentar
jall| Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 jeg har en Sony E430 skjerm. har hatt den i et halvt år nå. skjermen er grei å se på, men blir noe uklar hvis man stiller opp lysstyrken for mye. men det blir vel de fleste skjermer. vil nok også si at det er en Sony skjerm som har hatt Trinitron billedrør i lang tid, og har derfor også sikkert litt bedre kvalitet på skjermen/bildet. en skjerm holder jo ikke i noen måneder, men den skal jo holde i flere år. det eneste jeg savner med skjemen hadde vært 100hz i 1280x1024. 100hz er bedre ja. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Det høres flott ut. Jeg bestiller meg antakelig vis en LG 915+ Flatron til mandag, den virker fantastisk, og jeg som bare er vandt til dårlige skjermer men bra PC'r :smile:. Alle de nermeste kompisene mine har kjøpt seg ny PC og alle har dårlig skjerm, de kommer nok til å bytte fort når de ser min eller :smile:? Det beste 2 av folka har er LG99G! Flere som har noe på hjertet? Det er bare å komme ut med det :wink: Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Bare vær sikker på at butikken bytter den hvis det skulle være noen geometri problemer. Det er litt kjipt å få en skjerm hvor f.eks et hjørne er litt skjevt, sånt legger man merke til. Jeg må ta med skjermen til service og få rettet det opp manuelt nå. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Quote: LG har ikke Shadow Mask, LG har Flatron, det er en mellom ting mellom Trinitron og Shadow Mask, men skal fremdeles være mye bedre enn Shadow Mask og i nærheten av Trinitron. Beklager at jeg var unøyaktig Trintron og Flatron er Sony og LG sine merkevarer, Trintron skjermene bruker en Aperture Grill arkitektur, mens Flatron er en variant av shadow mask arkitektur på en flat skjermflate, uavhengig av hva produsentene kaller teknologiene sine så inneholder det uansett en av disse to. Les mer på: http://www4.tomshardware.com/display/01q4/...1128/index.html Grunnen til at noen skjermer kan gi litt uklare bilder i de høyeste frekvensene kan være at det fluoriserende belegget på skjermen ikke reagerer kjapt nok til å kunne oppdateren så ofte, slik at man kan miste litt kontrast. Høye frekvenser stiller også høyere krav til elektronikken bak, når man nærmer seg grensefrekvensene til diverse filtre ol. vil man miste mer og mer av signalet sitt og bildet blir uklart... dette var bare litt spekulasjoner, om jeg har bommet på noe så si ifra. [ Denne Melding var redigert av: mailman13 på 2002-06-09 11:59 ] Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Bra forklart MailMan13! Nå skjønte jeg mere av hva du mente. Og jeg skal bestille Skjermen igjennom Bravida da jeg får det 400,- billigere + at jeg ikke betaler frakt. Får håpe jeg kan bytte den hvis det er noen problemer med den. Flere erfaringer fra folket :smile:! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Hei! Flere svar og erfaringer da folkens! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 9. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2002 Kom igjen, svar, svar, svar! Trur jeg bestiller LG 19" 915+ Flatron i mårra. Lenke til kommentar
Ikarus Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Husk at de første par dagene vil skjermen se ut som den er konkav, men det er fordi øynene/hjernen ikke er vant til flatt bilde eller no. Etter litt bruk vil du venne deg til det og da ser den ikke konkav ut lengere. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 10. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2002 Hei! Nå har jeg bestillt LG 19" 915FT+ Flatron!! Og gleder meg til i mårra for da får jeg den :smile: Ahh.. Blir digg å få bytta ut den fra en sugen IBM 17" 1280*1024(høyeste oppløsning)@60Hz! Men en Flat skjerm med 1280*1024@100Hz! Jaja.. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå