Gå til innhold

Philips DVP720SA vs. Pioneer DV-575A + 2 til

Anbefalte innlegg

Billig-spilleren fra RIMI (2 år gammel) har gjort jobben sin lenge nok.

De følgende spillerne ser ut til å passe vårt bruk. DVD er første prioritet, så spilling av lyd CD og ønsker DivX mulighet. Spilleren må ha resume støtte for noen plater, slik at den kan starte der den slapp selv når strømmen skrus av.

Philips spilleren er den rimeliste, men er noen av de andre bedre? Så vidt jeg har skjønt så baserer Philips/Pioneer/Yamaha spillerne her på den samme dekodings-chipen? Siden DivX fortsatt virker litt ustabilt, så ønsker jeg helst at leverandøren også er av den typen som tilbyr firmware oppgraderinger...

Disse har jeg å velge på:

Philips DVP720SA

Pioneer DV-575A

YAMAHA DVD-S550

KISS DP-1500

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen av de testene jeg har lest har i hvertfall konkludert med noen av disse som dårlig. Setter en liten knapp på Pioneer pga. at jeg ubegrunnet tror denne kan være bedre på lyd...

Pioneeren er mer krunglete å få sonefri, men i mitt tilfelle koster det meg ikke noe ekstra.

Lenke til kommentar

hørte med en butikk nå, en butikk hadde philipsen på lager. og på andre siden av byen hadde den andre butikken pioneeren på lager...

blir den gjort sonefri gratis, er vel pioneeren i ledelsen.

men philipsen er igjen 340kr billigere..

Endret av EG-s
Lenke til kommentar

Har DV-575 selv, kjempe fornøyd med den. Støtter kun dvd-audio i tillegg som ikke dvp720 har, men ellers så er det vel ikke allverdens forskjeller på disse. Yamaha og Philips er samme spilleren (samme meny, kan bruke samme fjernkontroll osv, Yamaha har kun modifisert chassiet og laget en noe bedre lyddekoder). Hvis du ikke trenger dvd audio og sacd hadde jeg kjøpt pioneer dv470 (samme videodel som dv575).

Det er et problem med Philips, og det er at om du modifiserer den (sonefri) kan garantien din ryke om de sjekker dette ved en eventuell garantireparasjon. Da må du betale for en reparasjonen selv.... Dette gjelder ikke for Pioneer, men disse må butikken gjøre sonefri for deg, og kan koste deg 300kr, litt avhengig av hvor den blir kjøpt. Noen butikker tilbyr også å gjøre Philipsen sonefri for 300kr, da dekker de en eventuell garantirep, ellers på eget ansvar.

Når det gjelder bildekvalitet er 720 575 og 470 ganske like, så valget blir om du vil ha en bedre cd spiller via de analoge utgangene (dv-575 og tildels dvp720). Bruker du likevel en surroundforsterker med optisk eller koaks dig kabel, så er det den som gjøre dekodingen uansett, så da spiller det ingen rolle. Valget koker ned til om du trenger sacd og dvd audio, om ikke, velg dv470, om, velg dv575!!

Thats my opinion...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...