Gå til innhold

Manglende programmer på 6630 etter minne havari

Anbefalte innlegg

Minnekortet på 6630'n min gjorde plutselig så hele telefonen ble ufattelig treg når kortet sto i telefonen. Den eneste løsningen som virket var å formatere minnekortet, og etter det fungerte den fint igjen. Problemet er at jeg ser ut til å mangle mange av programmene som fulgte med på mobilen...

I Media mappen har jeg følgende: Recorder, RealPlayer, Vid. editor, Movie og Image. mgr.

Jeg vet at det skal være flere programmer der, i hvert fall så mangler jeg bilderedigerings programmet..

I Quickoffice mappen ligger det ingenting...

Er det noen som har .sis filene til det jeg har mistet? Jeg fant ikke noe sånt på CD'n som fulgte med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet, de fleste programmene ligger på minnekortet. Du burde jo tatt en backup, før du formatertre! Hvis det er krise har jeg full kopi av minnekortet (PM meg hvis du trenger noe).

Ta en titt her:

http://www.nokia.com/nokia/0,8764,64920,00.html

Der kan du laste ned det meste av hva som fulgte med gratis.

(QuickPoint kan du også laste gratis, et program de etterlyste i amobil testen av 6630).

Lenke til kommentar

Når du formaterer minnekortet sletter du alt, så om noen av programmene lå der er de borte for alltid.

Detr du eventuelt kan gjøre er å laste ned FExplorer til telefonen, og gå inn på kjør, og så kjøre et av de programmene du ikke har. Da kommer alle tilbake. Jeg skal ikke si med sikkerhet at det er noe som heter kjør programmer der, for jeg har såvidt sett/prøvd programmet, men jeg mener det er noe. Det kan hende jeg blender det ben S-Man, men jeg tror det går ;)

Lenke til kommentar

Kom nettopp på noe som kanskje kan være til hjelp:

Z: er bare en backup stasjon, og jeg tror alle programmene ligger der (ikke 100% sikker. Med Fexplorer (gratis på www.go-symbian.com) kan du browse Z: og se om det er noe intressant der.

Hvis du taster inn *#7370# vil mobilen bruke litt lang tid på å starte, men da er telefonen helt tilbakestilt til slik den var når du kjøpte den. Kanskje programmene kommer tilbake da? (ikke 100% sikker på det heller).

Lenke til kommentar
Jeg vet, de fleste programmene ligger på minnekortet. Du burde jo tatt en backup, før du formatertre! Hvis det er krise har jeg full kopi av minnekortet (PM meg hvis du trenger noe).

Ta en titt her:

(QuickPoint kan du også laste gratis, et program de etterlyste i amobil testen av 6630).

Hei jeg trenger også backup prog som lå på minnekortet som jeg klarte å slette.

Har du noe mulighet for å sende den?

Lenke til kommentar

Ta en titt her:

Hei jeg trenger også backup prog som lå på minnekortet som jeg klarte å slette.

Har du noe mulighet for å sende den?

Ja, det går greit. Send en PM om hva du trenger.

Lenke til kommentar
*#7370#

Den koden formaterer telefonen men ikke minnekortet. Dvs telefonen blir slik den var når du kjøpte den. Alt du har lagret på i telefonminnet blir slettet men den "tilbakestiller" ikke minnekortet. Det som er slettet fra minnekortet er i utgangspunktet tapt, men du "finner" jo de feste av programmene på nett og kan innstalere de på nytt. Klarte det sammen med min 6600 for en god stund siden og det eneste jeg egentlig savnet var Opera. Sendte en mail til Opera og fikk en ny registreringskode gratis :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...