Gå til innhold

Flodbølgen er et tegn fra gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp! Dette er representativt for den vanlige kristne ute på gata. La oss alle huske dette, og benytte oss av sjansen neste gang det dukker opp en kristen-bashing tråd sånn at du kan bruke historien om galningene i Topeka, Kansas som et argument for hvor teit kristendommen er.

Woohoo!

:ermm:

- Jee. Kommer muligens hetsingen i forveien med dette, men kjenner jeg trenden rett, vil det nok dukke opp noen nei-se-så-teite-de-kristne-er-innlegg på bakgrunn av reportasjen.

Lenke til kommentar
Jepp! Dette er representativt for den vanlige kristne ute på gata. La oss alle huske dette, og benytte oss av sjansen neste gang det dukker opp en kristen-bashing tråd sånn at du kan bruke historien om galningene i Topeka, Kansas som et argument for hvor teit kristendommen er.

Woohoo!

:ermm:

- Jee. Kommer muligens hetsingen i forveien med dette, men kjenner jeg trenden rett, vil det nok dukke opp noen nei-se-så-teite-de-kristne-er-innlegg på bakgrunn av reportasjen.

I den grad man kan kritisere muslimer ved å vise til Osama så synes ikke det særlig far out.

Lenke til kommentar
I den grad man kan kritisere muslimer ved å vise til Osama så synes ikke det særlig far out.

Sier du at du la den vanlige muslim lide pga noe osama gjorde? :ermm:

Nei, la meg presisiere dette.

Mitt poeng er at å stille vanlige norske kristne til ansvar for hva disse gærningene i midt-vesten mener, er det det samme som å stille vanlige norske muslimer til ansvar for hva osama måtte mene.

Begge deler er selvfølgelig like tullete.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke fundamentalister som Enevald Flåten. Det hjelper heller ikke at han er PR-kåt og dermed skor seg på katastrofen. :ermm:

Off-topic: Er det noen som vet hvorfor ordet "fundamentalist" blir lite brukt om kristne som er like fanatiske i sin tro som enkelte muslimer? Dobbelmoral?

Edit:

Dette leserbrevet er ikke noe bedre.. :roll:

http://www.ksnettavis.no/cgi-bin/npublish2...i?id=1104395674

Enda en fundamentalist. :ermm:

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke fundamentalister som Enevald Flåten. Det hjelper heller ikke at han er PR-kåt og dermed skor seg på katastrofen. :ermm:

Off-topic: Er det noen som vet hvorfor ordet "fundamentalist" blir lite brukt om kristne som er like fanatiske i sin tro som enkelte muslimer? Dobbelmoral?

Edit:

Dette leserbrevet er ikke noe bedre.. :roll:

http://www.ksnettavis.no/cgi-bin/npublish2...i?id=1104395674

Enda en fundamentalist. :ermm:

Vi har jo nok av kristenfundamentalister i Norge og.. Tenk bare på Børre Knudsen og resten av 'pro liv'-gjengen... Eller Dagen-redaksjonen...

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vedder på at 90% av de som har slengt dritt om kristendommen og diverse religioner her selv er medlem av statskirken, så før dere kan uttale dere negativt om noe som har med Kirken å gjøre, meld dere ut av den!

Kan man ikke kritisere en organisasjon man er medlem i? Personlig anerkjenner jeg ikke statens rett til å tvangsinnmelde meg i noen organisasjon, og ettersom jeg ikke anerkjenner innmeldingen, ville det være en selvmotsigelse å melde meg ut.

Lenke til kommentar
Kan man ikke kritisere en organisasjon man er medlem i?

Jo, hvis man står for hovedsynspunktene til organisasjonen, noe jeg neppe tror stemmer for brukerne i denne tråden.

Personlig anerkjenner jeg ikke statens rett til å tvangsinnmelde meg i noen organisasjon, og ettersom jeg ikke anerkjenner innmeldingen, ville det være en selvmotsigelse å melde meg ut.
Det høres jo smart ut!

Det er jo bedre at statskirken får de pengene de får pga ditt medlemsskap og at dine barn blir medlem automatisk enn at du melder deg ut!

Du anerkjenner vel sikkert ikke resten av de norske lovene, så du kan jo stort sett gjøre hva du vil. Du hadde mest sannsynligvis ikke anerkjent en arrestasjon på deg heller, du, da du ikke anerkjenner lovene.

Det er smart! :w00t:

Lenke til kommentar
Jo, hvis man står for hovedsynspunktene til organisasjonen, noe jeg neppe tror stemmer for brukerne i denne tråden.

Men så har de heller ikke meldt seg inn frivillig. Staten har bestemt seg for ikke å gi folk noe valg, så da tar jeg følgene av det og lar være å gjøre noe valg.

Det er jo bedre at statskirken får de pengene de får pga ditt medlemsskap og at dine barn blir medlem automatisk enn at du melder deg ut!

Ja. De pengene vil uansett gå til noe annet tøv om de ikke går til statskirken, så det kan jeg ikke si at bryr meg så veldig. Min livssynsorganisasjon får ikke tilskudd uansett om jeg er medlem i statskirken eller ikke.

Du anerkjenner vel sikkert ikke resten av de norske lovene, så du kan jo stort sett gjøre hva du vil.

Jeg anerkjenner de lovene som er legitime.

Lenke til kommentar
Lurer på hva Guden deres finner opp neste gang.

Ham har jo allerede lagt atombomben og hydrogenbomben.

Flotte leke tøy han skaper deres store tilbeder.

OOOOOOOO store heilage GUD :whistle:

Hva er det som gjør at det er krig i verden.

hmmm 1.mangel på pizza

2.sure sokker

3. Religion

Hvis du prøver å være morsom, er dette feil måte å gjøre det på.

Selv hater jeg alt som har med religion å gjøre, jeg ser på det som vrøvl og noe menneskene kun har funnet på for å slippe å gruble på hva ting kommer av osv. Det betyr ikke at jeg går rundt å kaller de som tror på det for tullinger og gjør narr av det. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ja. De pengene vil uansett gå til noe annet tøv om de ikke går til statskirken, så det kan jeg ikke si at bryr meg så veldig. Min livssynsorganisasjon får ikke tilskudd uansett om jeg er medlem i statskirken eller ikke.

Hvis du starter en religion, har de rett på like mye penger i forhold til antall medlemmer som den norske statskirken. Derfor er det veldig stor grunn til å bry seg.

Per i dag får statskirken mye mer penger enn alle religionene fordi de har flere medlemmer, og derfor må alle som ikke er kristne, eller er enig med hva statskirken står for, melde seg ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...