Gå til innhold

Flodbølgen er et tegn fra gud?

Anbefalte innlegg

Nok en tåpelig uttalelse fra Flåten. Men vi har ytringsfrihet så han må få lov til å si hva han mener.

Det som er mest tåelig er at han igjen får oppmerksomhet i pressen. Men så er det dessverre alt for få gode journalister og redaktører i dette landet. Men det er da heldigvis et (forsåvidt) fritt land :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra det er forskjell på religion og de som ytrer religion.

Denne Flåten snakker litt mer enn han tenker, og det er veldig synd for oss andre som faktisk tror på Gud... Og grunnen til at han blir kastet i rampelyset er at norsk media, spesielt VG, bare elsker å henge ut kristne ledere som sier ting som virker helt uforståelig for alle andre.

Tror ikke denne flodbølgen var ett tegn fra Gud, men om Jesu tilbakekomst er nær, det er en annen sak, som noen gjerne må opprette en egen tråd for.

og PS! Ikke alle kristne ledere er slik som disse, virker som folk tror det. De vet om bare de personene de ser i media og bedømmer alle ut fra det. Veldig trist.

Lenke til kommentar

Få kristendommen ut av Norge, få ALL religion ut av Norge....Jeg blir så forbanna av de relgiøse "overhodene". Blir nesten mer forbanna på den tåplige menneskeheten som lar seg hjernevaske... men men..

Husk en ting, leste det på en Signatur her inne..

Gud skapte ikke menneskene.

Menneskene skapte Gud.

Men men, hvis dere velger å tro.. så... Vær så god..

Endret av OleE
Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg har sett noe til Gud enda, men Julenissen ser jeg vært år.

Hvem skal man da tror på......hmmmmmmm.

har du ikke sett en brennene busk en gang???? :ohmy:

Brennende busker har jeg sett, har også sett mange brennende lik i det siste.

Gud som står bak begge?

Hjernevasket er dere.

Lenke til kommentar
Få kristendommen ut av Norge, få ALL religion ut av Norge....Jeg blir så forbanna av de relgiøse "overhodene". Blir nesten mer forbanna på den tåplige menneskeheten som lar seg hjernevaske... men men..

Menneskene skapte Gud.

word!

Lenke til kommentar

Menneskene skapte Gud.

Triste tanker du tenker.

Fint at du "aksepterer" at folk tror da. Tanken på en verden uten en Gud er utrolig trist. Og etter min mening er det mest sannsynlig at Gud finns. Se rundt deg hvis du går ut en dag... du tror ikke seriøst at en eksplosjon, som kom av INGENTING skapte all naturen som omgir deg, alt... og se på deg selv! Tror du at tilfeldigheter skapte øyet, som er så avansert at det er umulig å gjenskape?

Og hvis du absolutt har så mye imot religion, så slipper du å følge de regler som kristendommen har satt, som f.eks. fri på søndager, fri i julen, fri i påska, fri rundt pinsetider...osv.

Ser gjerne at du jobber/går på skole da!

Lenke til kommentar

Menneskene skapte Gud.

Triste tanker du tenker.

Fint at du "aksepterer" at folk tror da. Tanken på en verden uten en Gud er utrolig trist. Og etter min mening er det mest sannsynlig at Gud finns. Se rundt deg hvis du går ut en dag... du tror ikke seriøst at en eksplosjon, som kom av INGENTING skapte all naturen som omgir deg, alt... og se på deg selv! Tror du at tilfeldigheter skapte øyet, som er så avansert at det er umulig å gjenskape?

Og hvis du absolutt har så mye imot religion, så slipper du å følge de regler som kristendommen har satt, som f.eks. fri på søndager, fri i julen, fri i påska, fri rundt pinsetider...osv.

Ser gjerne at du jobber/går på skole da!

Hvorfor er tanken på en verden uten Gud så veldig trist? Jeg har ikke noen Gud i mitt liv, og mitt liv er alt annet enn trist, og jeg tror du finner mange som har det på akkurat samme måten. Det som irriterer meg er kristne som skal si at livet vårt er helt forferdelig uten Gud, at vi umulig kan ha det bra uten Gud. Det her kommer sikkert til å skuffe deg, men det har seg slik at vi har det kjempebra. :yes:

Du var ikke her når jorden ble skapt ergo kan du ikke bastant påstå at det var Gud som skapte verden. Det kan ha vært The Big Bang, det kan ha vært Gud osv, hvem vet? Problemet med kristne er at de ikke klarer å se utenfor den boblen de lever i, det kan ikke være flere årsaker til at ting er som det er, nei, det er Gud som har gjort alt, det enkle er ofte det beste?

Argumentene du kommer med er ikke nye, jeg har hørt de tusen ganger, det blir som en gammel lp plate som blir spilt flere ganger, hakk i platen, hakk i platen, hakk i platen. :yes:

Lenke til kommentar
Og etter min mening er det mest sannsynlig at Gud finns. Se rundt deg hvis du går ut en dag... du tror ikke seriøst at en eksplosjon, som kom av INGENTING skapte all naturen som omgir deg, alt... og se på deg selv! Tror du at tilfeldigheter skapte øyet, som er så avansert at det er umulig å gjenskape?

For en dustete påstand. Bare for å bruke samme logikk som deg: En Gud som er kapabel til å skape en slik perfekt verden må være enda mer perfekt enn den verdenen han har skapt, og derfor må det være noen som har skapt ham.

Lenke til kommentar

Lurer på hva Guden deres finner opp neste gang.

Ham har jo allerede lagt atombomben og hydrogenbomben.

Flotte leke tøy han skaper deres store tilbeder.

OOOOOOOO store heilage GUD :whistle:

Hva er det som gjør at det er krig i verden.

hmmm 1.mangel på pizza

2.sure sokker

3. Religion

Lenke til kommentar
Ham har jo allerede lagt atombomben og hydrogenbomben.

Haha.

Snakke meg om selektiv skildring.

Alle negative sidene med verden er guds feil.

Alle positive sidene er menneskets pragd.

:!:

Det var dine ord.

Tatt som i et nøtteskall ut ifra ditt innlegg.

Lenke til kommentar
Og etter min mening er det mest sannsynlig at Gud finns. Se rundt deg hvis du går ut en dag... du tror ikke seriøst at en eksplosjon, som kom av INGENTING skapte all naturen som omgir deg, alt... og se på deg selv! Tror du at tilfeldigheter skapte øyet, som er så avansert at det er umulig å gjenskape?

Uansett..... big bang teorien er ikke konflikt med kristendommen, snarere i god harmoni. For den har en start, og dermed en slutt. Akkurat som kristendommen sier verden er.

Dessuten så var det ikke plutselgi en explosjon. Det var masse masse energi/masse samlet på et sted. Disse holdt plutselig ikke sammmen lenger og ble frigjort ut til det store intet. Etterhvert så ble skapte gravitisjon planteret, stjerner og sånt.

Forøvrig så kommer vi mennesker til å lage kamererar som er like gode som mennesker en dag.

Men hvorfor skal en tro at verden i det hele tatt begynte en gang? Kanskje den er evig, og har alltid vært?

Lenke til kommentar

Sa ikke at bigbang strider med kristendommen. Paven har jo godkjent teorien, og tror den stemmer ganske bra, men den motsier ikke kristendommen, men den sier ingenting om hva som fikk det til å smelle. Kanskje noen gasser samlet seg osv.. men hvor kom de fra?

Evighet er et stort ord, og vanskelig å forstå, men jeg tror noe står bak evigheten.

Og deres kommentarer om at Gud skapte atombomben; må bare støtte kag der.

Blir for dumt å si noe sånt.

Har ikke sagt at ikke kristne lever et dårlig liv, tror heller ikke de gjør det, og tviler på at mange kristen tenker det samme. Du ser på en kristens meninger som alle sin, og det blir feil.

Bare for at en fyr går ut i media og sier at han mener at Gud har gjort det og det, så betyr ikke det at vi andre støtter hans meninger og tror på det han sier.

Og prøv å argumenter litt seriøst da. Den var ikke ment til alle, men noen som bare vil finne det humoristiske i alt.

Lenke til kommentar

Eller en MOAB II fra usa som ble utløst under vann? Høykomprimert natrium på flere tonn som gir en ufattelig kraftig reaksjon med vann som resulterte med at alt vannet ble løftet opp med en så utrolig kraft at det skapte en bølge som gikk ut alle veier.

Man vet aldri...

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...