Gå til innhold

Hva er bra med Warcraft?


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt at jeg hater spillet eller at det er dårlig. Det jeg mente var at jeg aldri har giddet å spille SP eller kjøpe noen av WC spillene (Unntatt WoW såklart).

 

Jeg er forøvrig enig i at det er et bra spill selvom jeg ikke har likt det, men WC verdenen/universet var det som gjorde at jeg faktisk var så desp etter å spille det at jeg ble med i kr ob, er inne på wow-forum, ser på videoer, screenshots osv. dagen lang.

 

WoW er et av de beste spillene som noensinne er lagd, mener nå jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv sverger jeg til Star Wars Galaxies da dette har mye mer dybde enn WOW. SKal seff teshe det ut og skal PRØVE å holde et åent sinn...men jeg er redd jeg vet min mening om spillet allerede...:R Æ V A! :w00t:

Hvis din definisjon av dybde er "Å grinde til krampa tar deg for nesten ingen reward" så er svaret JA, SW:G har mer dybde enn WoW. :nei:

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Jeg har spilt de fleste MMORPGENE og betatester en del framtidige mmorpgs som kommer og må si World of Warcraft er faktisk verre enn Neocron. Altså jeg har ikke ord engang for hvor dårlig det er.

 

SWG grinding ? Tja vil si WoW fokuserer mer på grinding pga communitiet . WoW sitt community er opptatt av PvP og da dreier det seg om å ha høyest level. Sånt community har man ikke i SWG. Så WoW er mye verre hvis vi snakker om grinding.

 

Animasjonene og konseptet er helt forferdelig. Customization Motoren er noe av det dårligste noensinne. Alle ser helt likedan ut og det er så lite detaljert at det er umulig å leve seg inn i det. Så ja jeg støtter Thread Starter :)

Lenke til kommentar

Jeg ser jo skepsisen deres, og om at kanskje WoW er dårlig grafisk, smak-bak-todelt. Jeg har alltid likt spillet for dens enormt gode historie, de deilige mellomsekvensene og ikke minst det interessante historien og verdenen.

 

Som flere millioner mener jeg Blizzard har overgått seg selv og når får nypcn min skal jeg joine WoW så fort som f*** :D

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg lurer på hvorfor WOW lixm skal være så superduper. Du har mye mindre kontroll over ting og det går mer ut på å..tja...si det...har ikke helt fått med meg hva pointet med hele gamet er...fortsette å sloss mot hverandre i evige kamper uten mål og mening?

 

Så fordi du ikke likte Wc3, så betyr det at WoW heller ikke er noe bra?

 

Hva poenget med spillet er, kan leses på http://en.wow-europe.com (ja, om du gidder da). Om spillet bare gikk ut på å drepe hverandre til evig tid, så hadde nok ikke WoW fått så mange tilhengere som det faktisk har fått. :roll:

Endret av Jeanette_83
Lenke til kommentar

Og hva annet enn å drepe hverandre kan du gjøre siden quest systemet i WoW er veldig likt resten av MMORPGene bare at du spiller i en veldig dårlig grafisk verden.

 

Animasjonene er altfor dårlige i tillegg så når folk går lei av MMORPGS med BRA grafikk så kommer folk ihvertfall til å gå lei av WoW.

Når de har laget seperate servere for PvP beviser at historien i spillet ikke kan være bra når content blir forskjellige på forskjellige servere.

Og ved å gjøre det slik blir det for mye fokus på PvP og WoW har jo allerede blitt kalt MMORPGenes Counter-Strike . Det er ufattelig mange småunger der noe som trekker det noe sykt. Altfor lett og altfor kjedelig spør du meg.

Lenke til kommentar
Og hva annet enn å drepe hverandre kan du gjøre siden quest systemet i WoW er veldig likt resten av MMORPGene bare at du spiller i en veldig dårlig grafisk verden.

 

Animasjonene er altfor dårlige i tillegg så når folk går lei av MMORPGS med BRA grafikk så kommer folk ihvertfall til å gå lei av WoW.

Når de har laget seperate servere for PvP beviser at historien i spillet ikke kan være bra når content blir forskjellige på forskjellige servere.

Og ved å gjøre det slik blir det for mye fokus på PvP og WoW har jo allerede blitt kalt MMORPGenes Counter-Strike . Det er ufattelig mange småunger der noe som trekker det noe sykt. Altfor lett og altfor kjedelig spør du meg.

Gidder ikke engang å bli irritert på folk som disser et spill som de tydeligvis ikke har prøvd.

 

Uansett, da ses vi _ikke_ i World of Warcraft når FB starter. Too bad...

Lenke til kommentar

Prnkstr skrev:

Det er derfor jeg lurer på hvorfor WOW lixm skal være så superduper. Du har mye mindre kontroll over ting og det går mer ut på å..tja...si det...har ikke helt fått med meg hva pointet med hele gamet er...fortsette å sloss mot hverandre i evige kamper uten mål og mening?

 

At du ikke har fattet poenget med spillet sier jo mere enn nok for min del. Jeg ser du nevner grafikken på spillet. Noe heller ikke er noe argument på hvorfor spillet i seg selv skal være dårlig. Grafikk har betydning i 3 uker. Etter det går på pur gameplay og underholdningsverdi for den enkelte personen. Jeg ser du whiner om grafikk engine. At du ikke liker utsenet på tingene i WoW er smak og behag. Men ikke glem at spillet har et særpreget og "hjemmekoselig" utsene som få andre MMORPG kan på noen måte måle seg meg. Du kan faktisk ha på litt details og fortsatt ha bra FPS i større annsamliger av folk uten at det stopper opp. Jeg har ikke tall på alle MMORPG jeg har spilt med fantastisk grafikk, som blir helt ubrukelig fordi FPS faller drastisk. Så snart spillet har vært ute en stund og du faktisk har GF kort til å faktisk kjøre spillet med flere details og spelleffects på kommer det en expansion med grafikk upgrades og du er tilbake der du var. Aldri la deg lure av Screen Shots.. ALDRI.

 

Uansett tror jeg du har for liten erfaring med denne type spill til å uttale deg. Det blir også helt feil å sammenligne WoW som ikke en gang er sluppet i EU enda for å sammenligne det med SWG som har vært ut ganske lenge nå..

Endret av Blakken
Lenke til kommentar
Og hva annet enn å drepe hverandre kan du gjøre siden quest systemet i WoW er veldig likt resten av MMORPGene bare at du spiller i en veldig dårlig grafisk verden.

Fra ca 5 sekunder etter du har laget karakteren din og til langt etter level 60 vil du alltid ha minst 1 quest i quest-loggen din. Fra level 10 og opp vil du sikkert aldri ha under 10 quests. Hvilke andre MMMORPGS kan du si dette om? Greit at kanskje halvparten er "drep X antall monstre" eller "finn X antall dingser ved å drepe monstre", men det er fortsatt ca 1000 ganger bedre enn å bare grinde uten noe mål og mening.

 

Animasjonene er altfor dårlige i tillegg så når folk går lei av MMORPGS med BRA grafikk så kommer folk ihvertfall til å gå lei av WoW.

Jaha, kan ikke si jeg har merka noe til dårlige animasjoner, hva mener du med det? Som jeg har sagt før så er ikke grafikken i WoW den mest teknisk avanserte. Det gjør at folk som ikke har splitter ny PC også kan spille uten problemer. Det som gjør den bra er at det kunstneriske er gjort mye bedre enn i noe annet spill jeg har sett. Greit nok om du ikke liker den stilen, men de fleste syns faktisk at WoW er et sinnsykt pent spill.

 

Når de har laget seperate servere for PvP beviser at historien i spillet ikke kan være bra når content blir forskjellige på forskjellige servere.

Content er ikke forskjellig. Eneste forskjellen er hvor og om du kan angripe spillerne fra motsatt faction. Historien i spillet er bra den. Tviler på at du vet noe som helst om den egentlig :)

 

Og ved å gjøre det slik blir det for mye fokus på PvP og WoW har jo allerede blitt kalt MMORPGenes Counter-Strike . Det er ufattelig mange småunger der noe som trekker det noe sykt. Altfor lett og altfor kjedelig spør du meg.

Ved å gjøre det slik blir det fokus på PvP for dem som vil ha det, mens PvE-pingler som deg kan få være i fred hvis de vil det. :p Tror ikke det er noe særlig høyere småunge-prosent enn i andre spill. Gankere og griefere osv som du sikkert tenker på er heller ikke alltid småunger :)

 

Vanskelighetsgraden bestemmer du selv. Gjør du quests eller dreper monstre som er et par levels under deg er det lett. Prøver du noen som er et par levels over deg blir det fort vanskelig.

 

Tviler egentlig på at du har prøvd spillet i det hele tatt. Test det ut i FB og så kan kan du komme tilbake og si hva du syns. :)

Lenke til kommentar
Og hva annet enn å drepe hverandre kan du gjøre siden quest systemet i WoW er veldig likt resten av MMORPGene bare at du spiller i en veldig dårlig grafisk verden.

 

Animasjonene er altfor dårlige i tillegg så når folk går lei av MMORPGS med BRA grafikk så kommer folk ihvertfall til å gå lei av WoW.

Når de har laget seperate servere for PvP beviser at historien i spillet ikke kan være bra når content blir forskjellige på forskjellige servere.

Og ved å gjøre det slik blir det for mye fokus på PvP og WoW har jo allerede blitt kalt MMORPGenes Counter-Strike . Det er ufattelig mange småunger der noe som trekker det noe sykt. Altfor lett og altfor kjedelig spør du meg.

Orker ikke engang å begynne å prate om grafikken igjen.

Men en ting er sikkert, INGEN som først har spilt WoW slutter å spille pga grafikken! Det skal jeg love deg...

Lenke til kommentar

Tahiro har sagt altfor mye latterlig her til at jeg i det hele tatt gidder å begynne å argumentere. At spillet er det raskest selgende gjennom tidene viser jo at det ikke er bare vi som synes det er fantastisk.

 

Jeg sier som Greg Kasavin over på gamespot.com:

"dette er et spill som gjør deg glad for at du spiller dataspill, og får deg til å synes synd på folk som ikke spiller"

Lenke til kommentar

Grafikken i WoW synes jeg er akkurat slik den SKAL være. :)

Synes det er meget pen grafikk egentlig, men ikke like realistisk som f.eks. hl2 og doom3 (noe jeg tror at heller ikke var meningen).

Uansett, det finnes masse MMORPGs med dårligere grafikk som er kjempepopulære (ultima online, ragnarok online), så grafikk er ikke et godt argument for eller mot et MMORPG-spill, så lenge den ikke er helt forferdelig synes jeg.

Lenke til kommentar

At SWG ikke har noen oppdrag er jo bare tulj! Du velger SELV hva du vil ha utifra hvor vanslelig du vil eller hva du vil knærte...

 

Men som sagt...jeg skal prøve å holde et åpent sinn når jeg tesher det..(for det skal jeg nemmelig :D ), men kan ikke si at jeg har de alt for store forhåpningene...

Lenke til kommentar

Trådstarter har ikke satt seg i nærheten av inn i saken.

( http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...sult_type=posts ) :p

 

Den som ikke vet forskjellen på WC3 og WoW har ihvertfall ikke noe å si på hvor bra WoW er. Det er jo to HELT forskjellige spill.

("har ikke helt fått med meg hva pointet med hele gamet er...fortsette å sloss mot hverandre i evige kamper uten mål og mening?")

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

1. Betale for å spille.

Utelukkende en bra ting, tenk hva som ville skjedd om Blizzard lot deg spille gratis... ingen penger til oppdateringer, ingame hjelp osv..

 

2. Grafikken

Grafikken er kansje ikke "top-notch" men det tror jeg heller ikke var meningen, Blizzard har lagt mye arbeid i å holde "feelen" i spillet så nært opptil warcraft som mulig.

Forøvrig så finnes det mange spill som har fin grafikk men som ikke er gøy (AC2 er et godt eksempel)

 

3. Spillet.

Meningen med det? underholde seg selv?

Hovedforskjellen mellom denne type spill og andre spill er at det ikke er noe overordnet mål, slik at du kan ikke "Vinne" i noen tradisjonell forstand.

Dette er derimot byttet ut med at man har en rekke små mål, som man klarer å nå etterhvert, noe som for en som meg fører til at man får den samme følelsen av å klare noe som i andre spill, bare hyppigere ;)

 

4. Du spiller SWG? hva er "poenget" der da?

 

Takk for meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...