Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, dette er sikkert ikke noe nytt. Men jeg vill prøve å få min cpu opp til 3 ghz, jeg har en 2.8 ghz p4 512 catc eller hva det er. Hvordan gjør jeg ?. Jeg har vifta som følgte med tingen er at jeg har et shuttle kabinett som gjør jeg ikke har plass til store vifter, pcn holder fra 20-30 grader mens jeg gamer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant følgende "CPU Host/PCI clock, spread spectrum,pci clk.

cpu host\pci står der tall@hz. spread spectrum ser ut som noe volt greier og pci clk er enable\disable

Jeg stilte på cpu hosten, 140@35 hz elns har nå 3.03 ghz. Men har ikke stilt på noe annet enn det. Skal nå sjekke varmen.

Endret av njuubenselv
Lenke til kommentar

FSB = Front Side Bus det vil si frekvensen som alt på hovedkortet går ut ifra. f.eks har CPU'en en multiplier på 14 så er det 200 x 14 = 2800MHz, minnet er DDR som er dobbelt av FSB altså 400MHz o.s.v Spread Spectrum skal stå på disablet.

Det er egentlig bare å prøve seg frem, du kan ikke gjøre noe dramatisk sålenge du passer på å ikke øke volten på CPU veldig mye. Følg med på tempen, det er somregel vi overklokkeres største fiende. Disse CPU'ene klokker somregel veldig bra, kjører selv en "prescott" pentium 4 [email protected] for øyeblikket. Ligger på ca 55*C full load så du har mye å gå på med dine 20-30*C

Lykke til!!

Lenke til kommentar

har spilt en 5 min nå beveger seg ikke over 35 grader. Men bør jeg stille på volten ? har ikke endra på den eller noe annet i grunn. Har ikke låst agp\pci vet ikke hvor eller hvordan

Speedfan forteller meg at "VCOREA er 1,47V"

Endret av njuubenselv
Lenke til kommentar
har spilt en 5 min nå beveger seg ikke over 35 grader. Men bør jeg stille på volten ? har ikke endra på den eller noe annet i grunn

Volten stiller du ikke på sålenge den er stabil, men prøver alltid å ha denne så lav som mulig pga varmen. Men skal du kun klokke fra 2.8 til 3.0 trenger du ikke å røre den. Men tro meg, har du først funnet ut hvordan man klokker prosessoren stopper du neppe på 3.0 :p

Lenke til kommentar
Har hørt det skal vere generelt vanskelig å kloke pcn, butNO å at pcr lett går i stykker men gjelder vell bare amd :). Teste nå å se hvor stabilt det er prøver kansje opp til 3.2 ghz

da er det slutt

:)

gjelder vel bare amd? pytt, han som sa det måtte ha lurt deg ;)

Og om man passer seg, og slutter når det er nok.. skal nok alt gå bra :)

Endret av christer-R
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...