superreven Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Er helt vill etter filmer omhandlende det okkulte o.l. og har sikker sett Roman Polanski's The Ninth Gate 20 ganger! En annen klassiker jeg liker er Rosemary's Baby, men vil helst ha tak i nyere filmer. Noen som har forslag til filmer i samme sjanger? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 men vil helst ha tak i nyere filmer. -The Omen (1976) -The Exorcist (1973) -Hellraiser (1987) (Kanskje...?) -Eyes Wide Shut (1999) (Ikke akkurat det du spurte etter, men hvis du liker det okkulte, så tror jeg denne kan falle i smak). Lenke til kommentar
superreven Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 men vil helst ha tak i nyere filmer. -The Omen (1976) -The Exorcist (1973) -Hellraiser (1987) (Kanskje...?) -Eyes Wide Shut (1999) (Ikke akkurat det du spurte etter, men hvis du liker det okkulte, så tror jeg denne kan falle i smak). Takk for gode forslag! The Exorcist har jeg, men Hellraiser og The Omen må skaffes... så dem i si tid, men på tide å bringe dem i hus igjen!! Eyes Wide Shut har jeg sett ja, merkelig film... Mere forslag taes i mot med takk! Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Vil anbefale: - The Devil's Advocate - Rosens Navn - Vana Espuma (Idle Mist) - Jacob's Ladder Enjoy Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) *whoops. et like klikk for mye ja * Endret 3. januar 2005 av AndyG Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Det er mulig du liker den nyere filmen The Order. Mulig den heter Sin Eater i Europa. Den omhandler det okkulte. Hovedrolleinnehaver er Heath Ledger, men han gjør en god jobb. Jeg også elsker filmer ala 9th Gate. Den er helt toppers. Devils Advocate som Zyklon nevnte er jo en av de bedre filmer noensinne laget. Men vil gjerne ha de enda litt mer mystisk, som i 9th Gate. Ellers kan jeg anbefale Stigmata. En litt mer actionspekket (men dårligere?) film kan være End of Days Evt har vi jo alltids Exorsist: The Beginning. Kanskje The Prophecy er noe? Endret 3. januar 2005 av AndyG Lenke til kommentar
dmx Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 *whoops. et like klikk for mye ja * jeg liker "The Order" syns den var sinssykt bra. hvis du ikke har sett den bør du gjøre det snart. Lenke til kommentar
superreven Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for god respons! AndyG = Lenke til kommentar
christaaah Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) interview with a vampire passer vel bra inn her, bra film iaff edit: leif Endret 3. januar 2005 av christaaah Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Takk for god respons! AndyG = Hehe fin tråd detta. Har en forkjærlighet for slike filmer selv. Det er vel den beste film-sjangeren Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Vårrengjøring. Endret 6. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
superreven Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Liker hvordan denne tråden utvikler seg! Her kommer en liten samleliste (random order) over de filmene innenfor denne sjangeren, som jeg har sett, og som jeg mener er severdige, for dem som er interessert i det: - The Ninth Gate by Roman Polanski (1999) - Rosemary's Baby by Roman Polanski (1968) - The Tenant by Roman Polanski (1976) - The Fearless Vampire Killers by Roman Polanski (1967) - Repulsion by Roman Polanski (1965) - Angel Heart by Alan Parker (1987) - The Exorcist by William Friedkin (1973) - The Omen by Richard Donner (1976) - The Devil Rides Out by Terence Fisher (1968) - The Sentinel by Michael Winner (1977) - The Wicker Man by Robin Hardy (1973) - Hellraiser by Clive Barker (1987) - Devil's Advocate by Taylor Hackford (1997) Dette var vel de jeg kom på "for now", men jeg må minne om at noen av disse er for spesielt interesserte, og alle vil gjerne ikke like de eldste film noir filmene, men jeg nevner dem uansett Føl dere frie til å nevne flere! Kommer sikker til å ta med flere filmer i samletråden her, ettersom jeg får sett dem! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 The frighteners med Michael J. Fox er ikke så altfor ille heller. Jeg ville heller kalle den en action/komedie. Det er ikke en dårlig film, men heller ikke i nærheten av nivået 9th Gate ligger på. Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) - The Ninth Gate by Roman Polanski (1999) Denne er på toppnivå når det gjelder denne typen filmer. Den setter en standard. - Angel Heart by Alan Parker (1987) Denne syns jeg er noe spesielt, men er altids bra. Liker De Niro som djevelen (jeg husker ikke feil nå?). - The Exorcist by William Friedkin (1973) Denne er jo alltids en klassiker. - Hellraiser by Clive Barker (1987) Husker ikke så mye av denne filmen, men jeg mener å huske det er en litt annen type film enn f.eks. 9th Gate. Denne er vel mer renspekket grøsser? - Devil's Advocate by Taylor Hackford (1997) Godfilmen ja hehe, speaking of the devil (ordspillet ja), denne filmen var Movie of the Day på imdb.com idag Kom akkurat til å tenke på denne. Helt allright; inneholder prester og annet krums: John Carpenter's Vampires (1998) For ikke å snakke om Bram Stoker's Dracula (1992). Dette er en av mine yndlingsfilmer. Kom over denne. Ikke sett den, men høres litt artig ut: Bless the Child (2000) Endret 4. januar 2005 av AndyG Lenke til kommentar
superreven Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Kom over denne. Ikke sett den, men høres litt artig ut: Bless the Child (2000) Har sett den jeg, helt ok, men ikke noen film jeg ville anbefalt... Litt kjedelig story. John Carpenter's Vampires (1998) Denne så interessant ut! Må sjekkes ut ja.... edit: Måtte bare sitere AndyG: - The Ninth Gate by Roman Polanski (1999) Denne er på toppnivå når det gjelder denne typen filmer. Den setter en standard. Dette er så sant, så sant! Dette er faen meg KONGE film! Rett før jeg ser den for n'te gang igjen nå........ Endret 4. januar 2005 av superreven Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Rett før jeg ser den for n'te gang igjen nå........ Artig, tenkte akkurat tanken selv. Men det innebar at jeg måtte gå ned en etasje og hente dens, så jeg orka ikke Det er en film jeg husker stykker av, men som jeg ikke klarer å plassere.Den omhandlet gamle bøker/skrifter e.l. som ikke måtte komme i lyset. Masse greier som skjedde, som gav hint jevnt utover filmen om at det var noe overnaturlig i bildet. Man fikk med en gang inntrykk av at det hele hadde grobunn i noe religiøst. Det irriterer meg at jeg ikke klarer å plassere filmen. Argh, husker det var en bra film. Kom også til å tenke på The Boondock Saints (1999). Ikke noe spesielt mystisk og spennende med denne filmen, men omhandler religion osv. Endret 4. januar 2005 av AndyG Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) - Angel Heart by Alan Parker (1987) Denne syns jeg er noe spesielt, men er altids bra. Liker De Niro som djevelen (jeg husker ikke feil nå?). Du husker helt rett. - Rosens Navn Superreven: Ikke glem disse to! Noen av de beste filmene om religion og okkulte saker. Passer perfekt til det du spør etter. Edit: Du hadde sett Angel Heart ja... Endret 4. januar 2005 av Scarface^ Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Idag trålte jeg oslo rundt og fant til slutt fram til boken "The Club Dumas". Dette er boken 9th Gate er basert på. Så nå skal det nytes en bok for en gangs skyld Lenke til kommentar
Chainsaw Charlie Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Ikke akkurat så nye men: The Seventh Sign med Demi Moore http://imdb.com/title/tt0096073/ Prince Of Darkness John Carpenter Witchboard (den første filmen fra 1986) The Craft Neve Campbell Lenke til kommentar
superreven Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 (endret) Idag trålte jeg oslo rundt og fant til slutt fram til boken "The Club Dumas". Dette er boken 9th Gate er basert på. Så nå skal det nytes en bok for en gangs skyld HYYIIAA! Denne boken må jeg også skaffe meg! Konge AndyG! Nå satte du meg igang! *Hauke etter bok på amazon* Fant den på Norli sin netthandel til 88kr, fraktfritt med faktura Endret 6. januar 2005 av superreven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå