Raven Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Her er problemet jeg har i utgangspunktet: Har 2x WD 80GB i Raid 0.....diskene er formater og alt slikt er vel og bra, men når jeg boter fra xp cdne kommer denne feilen opp når Windows debugger eller noe sånt loader: File setup.sys could not be loaded The error code is 14 Hva skal dette bety? Har prøvd alle os fra WIN98SE og opp til XP, til og med 2000 Advanced server.... Har prøvd å koble til diskene til de vanlige ide portene, no luck med det heller. Når jeg prøver å installerer 98 avsluttes oppgaven i det den prøver å starte setupen. I WIN 2000 fryser maskinen når den prøver å starte windows under installasjonen- altså der det står "Setup is starting Windows" eller noe i den duren...I XP får jeg ikke installert raid driveren engang. Skjønner ingen ting. Får startet raid arrayet uten problemer, så det er ikke noe problem der virker det som....Hjelp!! Maskinvare: P4 1.8 Asus P4B266-E 2x WD 80BB disker ASUS DVD og brenner 512 MB PC 2100 ram fra crucial <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Raven på 2002-06-08 23:50 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Raven på 2002-06-08 23:52 ] Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Prøvd å boote maskina med setup-defaults ? Bruke den "Fail safe" innstillingen i bios ... mulig at det er en eller annen bios-innstilling som den tilter på ... får du bootet fra cd'ene hvis du bare de-aktiverer raid-kontroller'n ? Lenke til kommentar
Raven Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Selve bootingen går fint uansett, kom til å tenke på at kanskje raminstillingene er litt dristige.....kan det være en tanke? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Raven mitt forslag er at du tar manualen og leser alt som har med bios oppsettet og setter alt som de har som annbefalt for å få en stabil pc. Kjetil. Lenke til kommentar
rLnd Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Fikk en lignende melding når jeg instalerte en twinmos pc2700 256mb brikke.. Maskinen hadde da fsb på 146, når jeg skrudde det ned igjen funket alt som normalt. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 8. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2002 Takker, får prøve pent....å be til vår herre om at det funker! Må si jeg er veldig takknemelig for at hw.no har tatt seg tid til å skape dette forumet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå