Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
koden var så enkel som:

ping NAVN -w -f -n 1 -l 65500

loll.bat

Hmm, prøvde du å dra en "Ping Of Death" på han eller? Hehe...

Men jeg har et script som er "litt" plagsom for de andre når jeg er på LAN:

-----------------

@echo off

:a

net send * HEI!

goto :a

-----------------

PC'en til en kompis måtte restarte, fordi den hang seg helt....

Lenke til kommentar
koden var så enkel som:

ping NAVN -w -f -n 1 -l 65500

loll.bat

Hmm, prøvde du å dra en "Ping Of Death" på han eller? Hehe...

Men jeg har et script som er "litt" plagsom for de andre når jeg er på LAN:

-----------------

@echo off

:a

net send * HEI!

goto :a

-----------------

PC'en til en kompis måtte restarte, fordi den hang seg helt....

Hehe.. Må jeg prøve! :D Bruker et program som heter "nissen" vi! Sender net send fort som faen! Lett å slå av neet send, men det er det ikke alle som vet! :!:

Hehe.. Joda, vi kjørte scriptet fra 7 pcer i lan mot hans pc, men han merket det ikke engang.. :hmm:

Vi åpnet programmet 3-4 ganger på hver pc, men det dro bare ca 3mbit/s pr. pc.. Tror det er mye lettere med Linux.. :)

Lenke til kommentar

"NET STOP MESSAGE"

men uansett, så har ping en minimum ventetid på 1000 millisekunder (for å hindre "ping /f" fra morromennesker på lokalnettet)

så selvom du venter et svar på mindre en 1 sekund (1 millisekund f.eks), så sender den ikke en ny ping før 1 sekund har gått.

Lenke til kommentar

Ja, jeg veit at det er bare å skrive "NET STOP MESSAGE", men så finnes det jo folk som kan like mange DOS kommandoer som ei badeand! Da funker scriptet flotters!

Men over til han som prøvde å dra en ping of death, er det ikke satte en stopper for å sende pinger som er over 6400b i Win?(Fra Win98 og utover)? Jeg har lest noe om det, me jeg er ikke helt sikker...

Endret av Jorek
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, 65500 står som max hvis du ser på instillingene for ping tror jeg..

Hmm.. Var vel det som var grunnen da, virket som den sendte ping mye fortere enn det, så det er "fake" pinging mellom sekundene?

Men det er ingen sånn grense på linux?

Lenke til kommentar

I Linux heter det

ping -f <målvert>

Det er en grense, avhengig om du er root (superbruker) eller ikke. Om du ikke er root er det et minimumsintervall på 0,2 sekunder.

Du kan omgå grensen i Windows ved å skrive et pingprogram selv, vha "raw sockets". Destruktiv bruk (uten tillatelse) av ping og/eller andre programmer som benytter seg av nettverkstrafikk er forøvrig brudd på norsk lov.

Tilbake til emnet i tråden:

Jeg vet ikke noe om hva slags støtte Windows har for hurtigtaster, men om du kan definere en hurtigtast til å kjøre et bestemt program, kan du starte et batchskript via hurtigtasten. På den måten kan du spesifisere programoppførsel o.l.

Om du f.eks. vil bruke dir /p når du skriver pdir, kan du lage en fil som heter pdir.bat og legge den i PATH. Deretter kan du legge:

dir /p
pause

i pdir.bat. Når du deretter skriver pdir blir det det samme som å skrive dir /p. Kombinert med f.eks. muligheten til å lage snarveier kan det gi deg ganske store muligheter. Jeg vet ikke hvor god støtte Windows har for det, men i Linux (med f.eks. Fluxbox) kan du få til ganske mye rart.

Skallskripting (Unix sin motpart til batchskripting) er forøvrig mye mer kraftig og gir deg større fleksibilitet enn batchskripting i Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...