Gå til innhold

Feil med WD2500JD

Anbefalte innlegg

har hatt en masse kræsj på maskinen.

Jeg instalerte nylig HDD health og under opppakking av en iso fil kom følgende feil meldinger:

-Attribute current pending sector count changes from 200-199

og

-Attribute raw read error rate changes from 185-186

Hardisken er ny men demobrukt.

WD2500JD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk akkurat melding om at temperaturen var over kritisk nivå - 46 grader.

Kan det da være at den går varm? Trenger jeg vifte til hd'en, isåfall hvilken...

Toweret mitt er CHIEFTEC Case Midi ATX Tower 300W PFC

(hjelp)

(fikk forresten "klikke lyden samtidig med varme meldinga)

Endret av Navaho-Joe
Lenke til kommentar

46 grader høres ikke kritisk ut etter min mening. Men har du kabinettvifter gående, og har du inntrykk over hvor varmt det er inne i kabinettet ditt på det stedet disken står? Har du byttet ut en gammel disk, eller står den/de gamle der ennå? Hvis din forrige disk stod på samme sted, og berget, tror jeg ikke så mye på at temperaturen har skylda.

Prøv evnt. med åpent kabinett.

EDIT: Så nettopp din edit med klikkelyden. Klikking er IKKE bra! Kjenner en sterk lukt av defekt disk! Kjøpte selv en Seagate 20GB for flere år siden, da under tvilsomme omstendigheter. Den begynte å "klikke" etter få dager, og den var defekt.

Endret av tomcse
Lenke til kommentar

Du så vel min edit i forrige post. Avhengig av hva slags system du har (CPU, grafikkort) vil jeg uansett ha satt inn kabinettvifte®. Gjerne med viftestyring for redusert støy. www.microplex.no er en sjappe du burde sjekke. Hvilken vifte du trenger avhenger av størrelsen på vifteplassene du måtte ha i ditt kabinett. Det mest vanlige er 80mm-vifter.

Men jeg har ikke mye tro på disken din, dessverre, ut i fra de opplysningene du har gitt :hmm:

Lenke til kommentar
Kjøpte min fra psdata. Hva skjedde med din?

fikk ikkje formatert siste delen av harddisken.

Partisjonerte ca 50 gb til OS først på disken så skulle eg ta resten når eg hadde installert windows, men det likte den ikkje... jaja tenkte eg og slo av maskina for kvelden.

Morgonen etter når eg skulle slå den på feikk eg smart feilmelding under bios.

Skal sende den til komlpett snart.

Lenke til kommentar

pcen begynner og krasje titt og ofte, disken begynner og forsvinne fra windows og bios og så begynner den og lage klikkelyder. plutselig er den bare helt død tilslutt.

Dette har hendt meg 2 ganger på 6 mnd nå :(

de fleste diskene mine er seagate disker og de har det aldri vert noe tull med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...