Fat_ASS Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ser på komplett at de selger socket 754 og 939 AMD athlon 64 prossessorer.... Hva er egentlig forskjellen på de to prosessorene??? Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vel, til å starte kan man si de bruker forskjellig sokkel. s754 er value sokkelen til AMD, og 939 er "flaggskipet" på desktop. 939 bruker dobble minnekanaler (dual memory) som gir en pen boost i ytelse ved samme mhz på cpu som på s754. Men i bunn og grunn er prosessorene like. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Ok...hadde tenkt å oppgradere men visste ikke helt til hva... Så takker for hjelpa...=) Er det noe mer forskjell så si gjerne i fra på denne posten for det er enda en liten stund til jeg bestiller...vil helst ikke bestille feil i å med at de har forskjellig sockell, da jeg må kjøpe nytt hovedkort for å bytte prosessor.... Vil jo seff ha det beste å mest framtidsikra... Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 939 er heeelt sikkert valget å ta hvis du vil ha det mest framtidssikra. s754 skal sakte fases ut det kommende året og året deretter, kommer an på markedsbehovet. Dual kjerne og slikt får man nok aldri se på s754. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm...ok da blir det en 939 CPU da...=) *Må bare få lønn først* Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Ok, fint å kunne hjelpe. Vær obs på at det er et sokkel skifte på gang med skjermkortene også, Kjipt å måtte kjøpe nytt hovedkort om et år når skjermkortet man har i dag ikke går lenger... Endret 3. januar 2005 av HeRbie Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Hmm...Ingen planer om å oppgradere skjermkorte enda.(selv om jeg virkelig skulle ha gjort det) Vil ha en pc som reagerer fortere på ting jeg gjør i litt krevende progs å gjærne windows også... Spill kommer litt i andre rekken da jeg sitter mest på nette å surfer å leker meg med all slags programmer å gjærne veldig mange om gangen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå