Gå til innhold

HD borte etter XP-kræsj under formatering


Anbefalte innlegg

Partisjonerte HD i to partisjoner med XP-cd'en. Etter å ha installert XP på C: fant jeg ut at D: ikke hadde blitt formatert, så jeg satte igang en formatering til NTFS i windows. Under formateringen låste XP seg, og det eneste jeg kunne gjøre var å restarte maskinen. Men da var HD borte under oppstart, borte i BIOS etc. Prøvde XP cd'en men den fant ikke noe HD.

 

Har lest litt rundt på forumet, og sett at UltimateBootCD har blitt anbefalt, men når jeg ser gjennom listen av programmer på http://www.ultimatebootcd.com/ ser jeg ikke hvilket program jeg kan bruke til mitt problem.

 

Så, vet noen her hvilket program jeg skal bruke fra UBCD, eller har noen andre løsninger på problemet mitt?

 

 

EDIT: feil link

Endret av horebore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med en PC for en uke siden:

 

Lag en oppstartsdiskett (eller CD) med DOS/Win98 og bruk fdisk til å slette alle partisjoner. Nye partisjoner kan evt. også lages fra fdisk.

 

 

Edit (leste litt FAQ på UBCD her):

 

Question: Does the Ultimate Boot CD include FDISK?

 

Nope. I was afraid if I did that Micro$oft might send their secret police after me! :-) But you can use Ranish Partition Manager, which is a very nice and capable substitute for FDISK. Or you could boot the FreeDOS image, which includes the FreeDOS version of FDISK.

 

 

timtowtdi

Endret av timtowtdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...