horebore Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Partisjonerte HD i to partisjoner med XP-cd'en. Etter å ha installert XP på C: fant jeg ut at D: ikke hadde blitt formatert, så jeg satte igang en formatering til NTFS i windows. Under formateringen låste XP seg, og det eneste jeg kunne gjøre var å restarte maskinen. Men da var HD borte under oppstart, borte i BIOS etc. Prøvde XP cd'en men den fant ikke noe HD. Har lest litt rundt på forumet, og sett at UltimateBootCD har blitt anbefalt, men når jeg ser gjennom listen av programmer på http://www.ultimatebootcd.com/ ser jeg ikke hvilket program jeg kan bruke til mitt problem. Så, vet noen her hvilket program jeg skal bruke fra UBCD, eller har noen andre løsninger på problemet mitt? EDIT: feil link Endret 2. januar 2005 av horebore Lenke til kommentar
KAS Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Fungerer disken fortsatt? Dvs, har du sjekket om den fortsatt vibrerer/støyer. Et lite kjerringråd er å ta ut og inn strømkabelen og datakabelen (det anbefales at maskinen er av =). Endret 3. januar 2005 av KAS Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Hadde samme problem med en PC for en uke siden: Lag en oppstartsdiskett (eller CD) med DOS/Win98 og bruk fdisk til å slette alle partisjoner. Nye partisjoner kan evt. også lages fra fdisk. Edit (leste litt FAQ på UBCD her): Question: Does the Ultimate Boot CD include FDISK? Nope. I was afraid if I did that Micro$oft might send their secret police after me! :-) But you can use Ranish Partition Manager, which is a very nice and capable substitute for FDISK. Or you could boot the FreeDOS image, which includes the FreeDOS version of FDISK. timtowtdi Endret 3. januar 2005 av timtowtdi Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Høres ut som disken er defekt. UBCD innehlder diagnostic programmer for hver diskfabrikant. Så du må bare finne ut hva disken din heter og så se under "Hard Disk Diagnosis". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå