Gå til innhold

Hvordan er A-Data PC4800?

ManagHead

Anbefalte innlegg

Lurer litt på denne ramen. Den skal klare 300 FSB 3-5-5-9 og 2,8V. Det er TCCD chip's fant jeg ut, er dette like gode brikker som f.eks. Geil UltraX?

Info om chipene:

Samsung 431

K4H560838F-TCCD

H56 8 AQF120BA

Dette er noe jeg fant fra en test (på fransk så jeg klarer ikke å lese) er dette noe det samme som stepping på prosessorer?

Hva tror dere?

Takk fos svar!

Mvh ManagHead

Edit: Føyde til litt mer ;)

Klarte 2-2-2-5 på DDR418 ;)

Dere kan forøvrig lese testen her

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samsung 431

K4H560838F-TCCD

H56 8 AQF120BA

Dette er noe jeg fant fra en test (på fransk så jeg klarer ikke å lese) er dette noe det samme som stepping på prosessorer?

Samsung TCCD.

Samme som Corsair XL pro, Geil Ultra X, OCZ EB Platinum rev.2, PQI Turbo, G.Skill.

Alt i alt veldig gode minnebrikker som alle klarer brukbar høy FSB. Disse brikkene fra A-Data er garantert å klare 300MHz, som vel er den høyeste betegnelsen for DDR-minne. Siden det som nevnt er TCCD klarer de nok 2-2-2-5 på 200MHz uten problemer, som testen du hadde lest også viste.

Lenke til kommentar
du har ikke lest tråden min vel ;)

Lurt litt på disse selv.

:blush: Viste ikke at det allerede fantes en tråd om dem, søkte, men fant ingen ting.

Kan heller ikke finne den nå :hmm:

den er ikke om minnet, det blir bare tipsa om den rammen, derfor regna jeg med at du hadde lest der, så svart ;)

Lenke til kommentar
Samsung    431

K4H560838F-TCCD

H56 8 AQF120BA

Samsung TCCD.

Samme som Corsair XL pro, Geil Ultra X, OCZ EB Platinum rev.2, PQI Turbo, G.Skill.

Alt i alt veldig gode minnebrikker som alle klarer brukbar høy FSB. Disse brikkene fra A-Data er garantert å klare 300MHz, som vel er den høyeste betegnelsen for DDR-minne. Siden det som nevnt er TCCD klarer de nok 2-2-2-5 på 200MHz uten problemer, som testen du hadde lest også viste.

Han som testet de kjøpte to stk (2x512). Den ene hadde dette nr. H56 8 AQF120BA. Den andre hadde dette; H56 8 AQF111BA. Hva er dette da?

Jeg så det var noen som hadde sett på en Corsair XL chip, den hadde også dette;

Samsung 431

K4H560838F-TCCD

Regner med at det er dette som betegner at det er den TCCD chipen til Samsung som er så bra, og det over her er en slags stepping? :hmm:

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Klarte 2-2-2-5 på DDR418 ;)

OHMY. :ohmy::dribble:

Jeg var litt usikker på åssn brikker jeg skulle ha, menneh, nå er jeg helt sikker på at det blir A-Data brikker... :dribble:

Jeg fikk oversatt guiden til engelsk og han som testet de er ikke særlig fornøyd, hvorfor vet jeg ikke. Det kan muligens være at de ikke hadde samme "steppingen" og dermed ikke gikk like langt, kjøpe dual channel sett og så er det en brikke som er bra :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...