rammstein Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Min brors relativt nye pc(under 1 år) som jeg bygget til han har blitt veldigt ustabil i det siste. Nå som det var jul har jeg endeligt fått tid og sett på den. Hans beskrivelse av feilen: Når jeg spiller spill restarter eller fryser maskinen helt. Det første som falt meg inn var for høy cpu tempratur, jeg installerte et program som følgte med hans asus hovedkort som overvåket tempraturen. Steg aldri over 45 grader, så problemet lå ikke der. Tenkte kansje på virus eller lignende, instalerte norton, fant ikke noe, brukte også en online scanner, housecall, også nå 0 virus. For og teste ramet tok jeg en memtest86 test, Denne henger seg på 53%. Ja tenkte jeg, fant feilen, men for og være helt sikker, kjørte jeg samme test på min egen maskin, Mitt ram var helt feilfritt. Bare for og teste, tok jeg min ram over i min brors maskin, og kjørte testen, igjen, hang testen seg på 53%.(Vi brukte også samme diskett med memtest86) Dette syntes jeg var veldigt rart, monterte derfor hans ram i min maskin, der testen kjørte igjennom med 0 feil, på begge hans 512mb brikker. Siden rammen ikke hadde noe feil, kunne det ikke væra dette heller. Prøvde også å bytte PSU, uten hell, memtest86 hang seg på 53% og når han spilte restartet pcen seg. Har også prøvd litt forjsellige oppsett(single og double mode) på rammet, også da samme problem. Har også flashet bisoen til siste verisjon, og har formatert og installert windows på nytt(noe som også var litt dramatisk siden maskinen restartet seg under installasjon de første 7 gangene) Hadde noen beskrevet dette problemet til meg, hadde jeg tippet på ram brikkene, men siden de fungerer 100% på min pc, fant jeg ut at det var best og spørre før jeg bestiller nye til han:P Kan det være feil med hoverkortet? Kan det være at ramen blir for varm i hans pc?( han har 3 kabinett vifter, tror alle blåser innover, men han har somregel kabinett døra av så det blir ikke noe trykk der inne:p) Har foresten ikke specs på hans pc atm, eneste jeg husker er at han har et asus hovedkort med en athlon xp cpu, 1024mbit DDR ram. Kan skaffes vis nødvendigt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Enten feil på HK, eller at HK og de RAM brikkene ikke er kompatible? Lenke til kommentar
rammstein Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Her tenkt på det, Siden jeg ikke har info om hva type ram han har, kan jeg ikke sjekke det, får tak i den informasjonen i morgen. skal sjekke da. Men siden vi begge har asus hovedkort er det litt rart at min brikke heller ikke fungerer på hans kort. Og at hans fungerer på min. Andre som har lignende opplevelser? er litt surt om jeg sier han må bestille seg nye rambrikker så er det HK som er problemet. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) ikke kompitabelt når det skjedde nå nylig ? kan hende det er hovedkortet, kan jo ha blitt skadet av statisk elektrisitet og skadene først viser seg nå Edit : så at du teste dine på hans pc nå... Endret 2. januar 2005 av gsn Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vet at du ikke tror det, men jeg tipper på cpu'en, at den blir for varm. Hadde prøvd med et nytt lag med AS5 og en vifte som er større enn den han har. Har du prøvd å kjøre memtest med bare en brikke? Lenke til kommentar
rammstein Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Vet at du ikke tror det, men jeg tipper på cpu'en, at den blir for varm. Hadde prøvd med et nytt lag med AS5 og en vifte som er større enn den han har. Har du prøvd å kjøre memtest med bare en brikke? har prøvd og ta ut brikke nr1 og bare teste nr2, og motsatt, samme feil:( Tror ikke en athlon xp cpu fryser\restarter maskinen når den ikke overstiger 45 grader engang(ved spilling lå den mellom 44-45), min gamle athlon hadde alltid en tempratur på 55 grader og den var meget stabil. Synes og huske at den viften der skal greie og kjøre cpuer et par hakk høyere en det han har, men som sakt siden jeg ikke har mere detlajert info er jeg ikke helt sikker på det enda, skal poste specs på maskinen hans i morgen:) Lenke til kommentar
petterg Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har du sjekket temp på chipsett? Kan være at rammen blir for varm. Kan det tenkes at rammen får dårlig kjøling i den maskina? Hadde en maskin som oppførte seg slik en gang, monterte en vifte (hengende i hyssing) som blåste på rambrikkene, og det løste problemet. Lenke til kommentar
rammstein Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 chipset temp ligger på 30-40 grader.. Skal prøve og fikse bedre kjøling på rammen, for håpe det fungerer:D Lenke til kommentar
rammstein Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Har nå montert en vifte som blåser luft rett ner på ram brikkene, ser ut til og fungere til ideling vertfall:D Skal få min bror til og teste med spilling:D håper det fungerer. Har nå festet vifta med hyssing, vis den ikke har problemer i løp av uka, skal jeg lage en bedre og parmanent løsning til helga:D Lenke til kommentar
rammstein Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Det ser ut som det er dette som er problemet, skal bestille ram kjølere til han:D + Nytt kabinett med noen kabinett vifter:D Tusen takk for Hjelpen:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå