sluffy Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hei Jeg regner med at jeg snakker for flere når jeg ønsker flere moderatorer/brukermoderatorer i OT. Gjerne noen som får sitt ansvarsområde bare i denne kategorien. Det er en del brukere som står bak meg når jeg sier at kvaliteten på OT har gått betraktelig ned den siste tiden, kvalitetsnivået er faktisk så lavt nå at jeg/vi ikke skjønner at det kan bli dårligere. Det er flere brukere som kjenner godt til OT og miljøet der, som helt sikkert egner seg som moderatorer. Og å få folk til å ville blir helt sikkert ikke et problem heller. Håper dette taes opp til vurdering. Mvh. Sluffy (med flere) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Flere spesialiserte brukermoderatorer er nok noe vi bør få i gang. Kom gjerne opp med konkrete forslag til brukere som kan egne seg for OT-moderering. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 sluffy er vel god nok til det QUOTE (sluffy's profil)Søppel1971 innlegg i dette forumet Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Snowdog Grunner for: 1) respektert 2) Voksen 3) Aktiv bruker 4) Har god fartstid Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Enig i det du sier, sluffy. Hver eneste dag er det MYE dårlig i off-topic-delen av forumet. Når jeg startet å "henge" der var det MYE høyere kvalitet over hele delen, nå er det altfor mye dårlig. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 SnowDOG_ er jo kongen av søppel, så han må gjerne få status som "søppel-tømmer" eller noe tilsvarende. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Sluffy er nok godt egnet til den rollen. Ellers så tror jeg at mange brukere med noe fartstid på forumet kan bli moderatorer. Jeg vet ikke hvordan dere gjør det, men en slags tilbaketrukket opplæringsperiode der man bare sjekker rapporterte tråder i noen uker først før man begynner med aktiv moderering er sikkert fint. Så får man en litt flytende overgang fra "vanlig bruker" til moderator. Det har jo vært noen (for det meste ubegrunnede) klager over at folk har misbrukt moderatorstatus. Forøvrig er det liten tvil om at forumet trenger noen nye moderatorer nå. De siste spam-postene i annet og søppel er ikke til å holde ut. Endret 2. januar 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Vel, om man ikke klarer å skille mellom hva som er overtramp av reglene og hva som ikke er bør man nok ikke bli moderator i det hele tatt. Man får liksom et slags instinkt på hva som kommer til å stenges når man har litt fartstid på forumet. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 HalTan og LarsP virker jo også som om de har en grei formening om hva som er prima søppel, og hva som er søppel-søppel. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Edit: den er til fredrikrb Helt enig, men i alle ansvars-/påpasserstillinger er en opplærings-/observeringsperiode viktig, da man har lett for å gjøre feil når man "står midt i det", selv om man er egnet for oppgaven. Selvfølgelig er Internett fint på den måten at man har tid til å tenke seg om før man gjør noe, slik det ikke alltid er IRL, men du skjønner kanskje poenget mitt? Endret 2. januar 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg synes at sluffy og SnowDOG_ passer fint til dette. Begge to er gamle travere i Off-Topic, og vet hva tingene går i. Og som nevnt her, SnowDOG_ er jo kongen av søppel. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 QUOTE (G2Petter @ 02/01/2005 : 23:17) Edit: den er til fredrikrbHelt enig, men i alle ansvars-/påpasserstillinger er en opplærings-/observeringsperiode viktig, da man har lett for å gjøre feil når man "står midt i det", selv om man er egnet for oppgaven. Selvfølgelig er Internett fint på den måten at man har tid til å tenke seg om før man gjør noe, slik det ikke alltid er IRL, men du skjønner kanskje poenget mitt? Så klart, er ikke uenig med deg, litt opplæring bør det være. Da er jeg ihvertfall enig med deg. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 SnowDOG_ tror jeg ville tatt seg bra ut som brukermod i søppel. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Så enig, så enig. Jeg har ingen konkrete forslag sånn på rappen utover de som er nevnt her, men vil gjerne få sagt at SnowDOG_ er en god mann til jobben. Det er mange prima brukere, men SnowDOG_ er liksom som regel tilstede. (Når vi først er i gang ber jeg pent på mine knær om en moderator i Musikk/Film/TV-kategoriene. ) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 HalTan for president/moderator Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Ved nærmere ettertanke må jeg nesten nevne CFD, Bjaa, Zed og sosohal, veteraner som vet hvor skuta ligger. Endret 3. januar 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Lange Kjell Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 CFD kunne blitt en genial moderator i Off Topic Han har lang erfaring, og er flink til å holde seg saklig og alvorlig i sitt arbeid. Heia Christian!! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Men seriøst så synes jeg at CFD er en sympatisk og grei kar som bidro mye positivt på søppel-delen i forumet. Jeg synes han skal bli moderator her.. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Enda han kan være en skikklig skravlekjerring til tider, annser jeg CFD som en fornuftig og rettferdig fyr som lett kunne glidd inn i jobben. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg