sull Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Hei, jeg lurte på om noen av dere hadde giddet å gi meg en detaljert guide til hva jeg trenger av utstyr og hvordan jeg skal gjøre det når jeg skal koble til pcen min til TV'en? Kanskje det kunne vært en sticky Hvis ikke dere gidder å skrive en, link til en ! (bare ikke til sapphire eller powercolor sine sider, men til noen som har gjort d selv og forklart) Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Du finner mye hvis du søker litt her i forumet. Kortformatguide: 1 Les dokumentasjonen til skjermkortet! 2 Les bruksanvisningen til TV-en! 3 Skaff kabelene og eventuelle overganger du trenger (kommer an på type TV). 4 Koble sammen PC og TV. 5 Slå på TV og velg riktig AV-inngang (ref. bruksanvisning til TV). 6 Start PC og gjør eventuelle innstillinger (ref. manualen til skjermkortet). Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Anbefaler og komme med litt informasjon om tven din først. Spesiellt merke, samt hvor gammel den er. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Anbefaler og komme med litt informasjon om tven din først. Spesiellt merke, samt hvor gammel den er. Alder har ikke så mye å si. Det er viktigere med merke og modell. Det enkleste er å lese og forstå bruksanvisningen til TV-en. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Anbefaler og komme med litt informasjon om tven din først. Spesiellt merke, samt hvor gammel den er. Alder har ikke så mye å si. Det er viktigere med merke og modell. Det enkleste er å lese og forstå bruksanvisningen til TV-en. Alder kan ha veldig mye å si hvis det er en noe eldre tv! For da kan det bli snakk om at enkelte innganger mangler, for eks scart. Endret 4. januar 2005 av Stikk-kont@kten Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 riktig det, men tv'en skal værra GAMMAL for at det ikke er skart utgang på den! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Alder kan ha veldig mye å si hvis det er en noe eldre tv! For da kan det bli snakk om at enkelte utganger mangler, for eks scart.Det er da fullstendig uinteressant hvilke utganger en TV har når vi skal se PC-bilde på TV. Da trenger vi innganger. Alder behøver ikke være noen hindring. Spørsmålet er hvilke innganger TV-en har, og å koble og stille inn riktig. Et viktig poeng er ikke om TV har scart, men om scartinngangen støtter s-video. Lenke til kommentar
sull Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 med skjermkortet fikk jeg s-vhs kabel (gul) og en composite kabel (svart), skal begge brukes? Tven har scart utgang btw. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 med skjermkortet fikk jeg s-vhs kabel (gul) og en composite kabel (svart), skal begge brukes? Nei, du bruker bare en av dem. Hvilken kommer an på TV-en. Hvis TV støtter s-video lønner det å bruke dette, hvis ikke bruker du komposittkabelen. I tillegg trenger du en scartadapter (hvis TV kun har scartinnganger) og lydkabel. Lenke til kommentar
sull Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 går det an å bruke scartadapter som man får med playstation ? jeg har brukt d men jeg får ikke bilde....skal det komme bilde med en gang man slår på tven eller er det en spesiell kanal man må bytte til? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 går det an å bruke scartadapter som man får med playstation ?Ja. ....skal det komme bilde med en gang man slår på tvenDen korrekte måten er (som jeg skrev i første innlegg):1 Koble sammen PC og TV. 2 Slå på TV og velg riktig inngang. 3 Start PC. eller er det en spesiell kanal man må bytte til?Du må velge scartingangen. Den kalles ofte AV eller EXT. På noen TV-er velger du 0 på fjernkontrollen, på andre AV eller EXT eller TV/AV. Dette kommer an på hvilken TV du har (Derfor skrev jeg tidligere "les bruksanvisningen til TV". Eller fortell hva slags TV du har). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå