Gå til innhold

kvalitetsforskjeller på ulike merker komponenter?

Anbefalte innlegg

Hei. har nå satt sammen to forslag til s-939 system, hvor den eneste forskjellen jeg kan se er at i det ene forslaget har jeg konsekvent valgt billigste merke som PSdata tilbyr (men samme spesifikasjoner), mens i det andre har jeg valgt det som har blitt foreslått av dere her på forumet.

PSdata S939

Anbefalt av HW-folk

er det noen markant kvalitetsforskjell mellom de ulike merkene? sånn jeg ser det, vil jeg spare ca 1500 kr på å velge PSdata for "innmaten" og heller kjøpe kabinettet separat... kan dette stemme, eller får jeg mindre for pengene?

lilleninni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har dugg på brillene :p , men bortsett fra at det dyreste forslaget inkluderte kabinett og har noe bedre minne, så er vel begge oppsettene så og si identiske...

Kabinett må du jo ha uansett, og T1 er vel et greit valg (ett alternativ er Aopen 600B).

Når det gjelder minne, så betyr vel den dyrere versjonen så godt som null og niks i reell ytelse medmindre du har planer om å klokke systemet. I såfall vil dyrere brikker betale seg i og med at de tåler høyere frekvens.

R.

Lenke til kommentar
Mulig jeg har dugg på brillene  :p , men bortsett fra at det dyreste forslaget inkluderte kabinett og har noe bedre minne, så er vel begge oppsettene så og si identiske...

Kabinett må du jo ha uansett, og T1 er vel et greit valg (ett alternativ er Aopen 600B).

Når det gjelder minne, så betyr vel den dyrere versjonen så godt som null og niks i reell ytelse medmindre du har planer om å klokke systemet. I såfall vil dyrere brikker betale seg i og med at de tåler høyere frekvens.

R.

det var det jeg også mente... grunnen til at det ene ikke inkluderer kabinett, er at jeg VIL ha Arctic Coolingg T1, og det selger ikke PSdata... men de har det på databutikken to kvartaler unna jobben, så jeg kan like gjerne kjøpe det der... resten var såpass mye billigere ifht komplett at jeg ble litt fristet. det er forresten også annet merke på skjermkortet, men samme type (6600GT).

skal ikke overklokke. (orker ikke finne ut hvordan jeg gjør det...)

lilleninni

PS: lurer dessuten på om alt av kabler og duppeditter følger med, eller om jeg må bestille det i tillegg? kjipt å kjøpe inn øl og middag til montørene mine og så bli sittende der med hendene i fanget fordi jeg har glemt noe helt essensielt...

Lenke til kommentar
PS: lurer dessuten på om alt av kabler og duppeditter følger med, eller om jeg må bestille det i tillegg? kjipt å kjøpe inn øl og middag til montørene mine og så bli sittende der med hendene i fanget fordi jeg har glemt noe helt essensielt...

Alt følger vel med ja, men jeg ville kjøpt to kabinett vifter.

Lenke til kommentar

Alt følger vel med ja, men jeg ville kjøpt to kabinett vifter.

I tillegg til de 4 som følger med kabinettet? hadde inntrykk av at det var ganske gjennomtenkt ifht kjøling? en av grunnene til at jeg valgte det... HW har testet det her...

lilleninni

Lenke til kommentar

Kjører AMD64/3200box - 9600pro - PinnaclePCTV - Samsung 160/8 - 2x512 - DVD-ROM og DVD-RW

Aopen600B med frakoplet kabinettvifte , stille/ingen ustabilitet , står på flisgulv med varmekabel.

Når det er nevnt bør det tilføyes at AC T1/T2 frister , selv om luftinntak i bunn kanskje ikke er egnet på varmekabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...