Gå til innhold

Film: Nissemann The Movie! -Feedback

Anbefalte innlegg

Har laget en helt eksepsjonelt bra film :)

Se her:

Nissemann The Movie

Feedback?

-----------------

Størrelse: Mellom 800 og 900Kb et sted

Lengde: 14 sekunder

Fps: 4

Moro å lage: Ja

-----------------

EDIT: Hvis dere ikke ser filmen vil jeg bare virke som en oppblåst blære. Så se filmen! ;)

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Animasjon er kjempegøy! Har laget masse små animasjonsfilmer, og det har jo vært ganske gøy... MEN jeg misliker animasjoner som har så utrolig lav FPS. Det er så plagsomt å se på at de hakker bortover. For mindel bruker jeg alltid 25fps, som jo er DV-standard. Det er jo da det blir morsomt.

Filmen virket ikke til å ha noe mening, og jeg synes ikke den var såå morsom.

Men det behøver ikke å bety noe spesielt. Fortsett å lage animasjonsfilmer! Det er alltid ganske gøy å se på tidkrevende bildearbeid gå i normal fart. Men høy FPS er viktig. Men fortsett og eksperimentér; det kan jo faktisk bli et bra resultat. Lykke til!

Lenke til kommentar
Animasjon er kjempegøy! Har laget masse små animasjonsfilmer, og det har jo vært ganske gøy... MEN jeg misliker animasjoner som har så utrolig lav FPS. Det er så plagsomt å se på at de hakker bortover. For mindel bruker jeg alltid 25fps, som jo er DV-standard. Det er jo da det blir morsomt.

Men det behøver ikke å bety noe spesielt. Fortsett å lage animasjonsfilmer! Det er alltid ganske gøy å se på tidkrevende bildearbeid gå i normal fart. Men høy FPS er viktig. Men fortsett og eksperimentér; det kan jo faktisk bli et bra resultat. Lykke til!

Hehe, vi ler oss ihjel mens vi lager den da, alt blir tatt på sparket. :wee:

Kanskje ikke så morsom for andre som for oss, hehe. Mening i filmen, det er vi ikke spesielt gode på.... :p

Har laget to andre og, med 4 fps på de og.

HAr problemer med å få bamsene til å sitte i tiktig stilling ved rullerundt osv, skal det være høy fps må man nesten bruke leirefigurer for å få de til å stå i rett posisjon?

kan ingenting om animasjonsfilm, men syns det er ille moro å lage ;)

Lenke til kommentar

Hehe, vi ler oss ihjel mens vi lager den da, alt blir tatt på sparket. :wee:

Kanskje ikke så morsom for andre som for oss, hehe. Mening i filmen, det er vi ikke spesielt gode på.... :p

Har laget to andre og, med 4 fps på de og.

HAr problemer med å få bamsene til å sitte i tiktig stilling ved rullerundt osv, skal det være høy fps må man nesten bruke leirefigurer for å få de til å stå i rett posisjon?

kan ingenting om animasjonsfilm, men syns det er ille moro å lage ;)

Leirfigurer? Neida. Har du lego? Bruk det! Etter min oppfatning er Legofigurer og brikker noe av det tøffeste du kan lage animasjon med. Dessuten er de lette å styre med ben, armer og hode. Skal man få dem til å snakke, gjør man det gjerne på PC'en. Men jeg kan love deg at det blir mye, og da mener jeg MYE morsommere hvis du har flytende film med lego.

Jeg har jo laget en tulleanimasjon nylig om to legomenn som kjører bil og kræsjer i hverandre. Da blir de veldig sinte, og jeg har prøvd å få til litt blanding av Jackie Chan og Matrix i slåsscenene. Den er nesten ferdig redigert, og jeg synes den ble ganske stilig. Spesielt det med at jeg tok bilder i fire ganger så høy oppløsning som DV-opptak, slik at jeg kunne zoome ut og inn akkurat som jeg ville.

Jeg vil igjen si at jeg anbefaler Lego sterkt til animasjon. Men du kan jo også lage noe eget, da. :!:

Lenke til kommentar

Finnes det ikke egne legosett med kamerarer og annet "stæsj"?

Skal visst være ganske gøy etter det jeg har hørt.

Filmen ja, var vel ikke så veldig god, men det blir vel det samme jeg kommer til å lage første gang(noe lignende) og ser for meg at det er veldig morsomt å jobbe med.

Forresten kan ikke unngå å kommentere en liten filmfeil :roll:

Hvis du ser på teppet i bakrunnen beveger det seg opp og ned,

regner med at det ikke hørte til at det skulle bevege seg sånn ;)

TSP :)

Lenke til kommentar
Finnes det ikke egne legosett med kamerarer og annet "stæsj"?

Skal visst være ganske gøy etter det jeg har hørt.

Lego Studios tenker du på? Vel, det høres tøft ut, men det er jo ikke verdens beste kamera som følger med, da. Bruk nå heller et bra kamera du selv har og eget utstyr, så blir det bra.

Når jeg lager animasjonsfilm setter jeg opp et par lyskastere(små arbeidslamper), tar bilder, setter dem sammen ved hjelp av JPGVideo og redigerer videre med et redigeringsprogram. Og som sagt; det er tøft når du tar bilder i høy oppløsning og bruker det til å zoome sakte inn eller late som det er et motorisert kamera som følger en bil uten at det ser rart ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...