chokke Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) skal kjøpe ny data og min tråd er unaktiv så derfor spør vi på "spesialopmrådene" etter hver del Det må være lett, ha god kvalitet, plass til mange vifter oppe/nede/høyre/vesnstre/foran/bak... u name it. Det må være pent, ikke noe juletre (det skal fixes selv eventuelt) og så må det koste max 1500 kr for kabbis/PSU (kommer ann på hvor mye bursdagen rommer . Det må være svart Endret 3. januar 2005 av chokke Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) har ikke noen veldig bra råd men her er noen fine kabinetter synes jeg... #1: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC61USB #2: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=21659 #3: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16574 #4: https://prisguiden.no/produkt/1567 Nr 4 gikk kansje litt over din pris... men det er pent ellers så kan du jo lete litt selv... Linker til sider: www.microplex.no www.komplett.no www.psdata.no www.pcutstyr.no www.hardware.no i prisguiden det var det jeg hadde.... håper du finner det du leter etter eller vis du skal ha ett med mange vifte plasser så kan du jo kjøpe server tower men det er dyrt... men du har jo også http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBAC1BB1 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBAC1BL1 men det er ikke min smak.. men det er plass til mange vifter og de er lette trur jeg Endret 3. januar 2005 av AltuZ Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) nei, likte nr 1 veldig godt, men er det mulighet for å sette inn akvarie i det uten å kutte og sage for mye? EDIT: sett på det her og selv om det er litt dyrt kan det lønne seg og investere i noe kvalitet som holder et par dataer fremover EDIT2: fant ut at budsjettet sprekker helt med tanke på at jeg trenger PSU også. Endret 3. januar 2005 av chokke Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) var det sånn her du tenkte på? Endret 3. januar 2005 av DarkStarr Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) var det sånn her du tenkte på? ja, tenkte først å kjøpe PC65BUSB eller Lian Li PC61USB, så sette inn akvarie (kanskje). EDIT: ser det står at det følger med 4 kabbisvifter, men det er bare plass til 3, er det en leif av dem eller? EDIT2: Ved nærmere forskning passer ikke akvariet på de to kabbisene... Da blir det nok den med vindu hvis budsjettet går opp. Endret 3. januar 2005 av chokke Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 nå har jeg blitt litt forvirra av microplex og lian li kabbisene. Lian Li PC61USB har 4 vifteplasser, 2 foran, 1 bak og 1 på topp står det. På bildet er det ingenting på toppen, er dette en leif av microplex? Sett dette på fler kabbinetter at det står at de har vifter foran og bak og overalt, men på bildene er det ingenting. På Lian Li PC65BUSB står det at det er den utgaven av PC61USB med vindu, men den mangler en vifteplass i forhold til PC61USB. Og er viftene Lian Li PC65BUSB montert og følger med kabinettet? Et annet spm, som jeg har spurt i det uendelige: Passer Bzerk PSUen inn i Lian Li PC65BUSB????? Sikkert 7. gang jeg spør om dette, men har enda ikke fårtt svar. Det stå art den PSUen er litt lengre, men passer den uten å gå på bekostning av CD rom og sånt? Det er vel litt dødplass mellom PSU og CD rom???? Lenke til kommentar
AltuZ Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 asså jeg viltro at alle psu'erpasser til nesten alle kabinetter... så jeg tror ikke det vil vere noe problem Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 ja, tenkte først å kjøpe PC65BUSB eller Lian Li PC61USB, så sette inn akvarie (kanskje).EDIT: ser det står at det følger med 4 kabbisvifter, men det er bare plass til 3, er det en leif av dem eller? EDIT2: Ved nærmere forskning passer ikke akvariet på de to kabbisene... Da blir det nok den med vindu hvis budsjettet går opp. Lian Li Pc61usb er et flott kabbis med flotte muligheter for modding.. har kabinettet selv og det er finfint, men personlig har jeg ikke helt troa på modding, annet enn å kjøre fargetemaer(dette betyr ikke blinkende farger i form av leds og katoder). Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 dette blir da første gang jeg eventuelt ptøver på modding (hvis jeg prøver). Men den PSUen er jo litt dypere enn vanlige, og passer den da? Passer akvariet uten modding? selv om det står at det "ikke" passer til PC65USB? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 hele kabinettet er egentlig veldig dypt, så om du får inn et akvarium uten modding har jeg lite tro på.. Lenke til kommentar
audhage Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 (endret) Hei Har selv hatt PC65USB. Det er et nydelig kabinett, men jeg foreslår at du kjøper et større et med en gang. Det er LITE (synes JEG da). Problemet er at større koster mere. Ang. PSU er jeg slett ikke sikker. Mener å ha hørt at OCZ PSU'ene ikke passer, men jeg kan jo ta feil. OCZ'ene er jo 175mm dype mens Bzerk er 168mm. (konklusjon: Ville satset på en mindre PSU. ) Mvh Audun Hagen EDIT: Hva med en Aspire 520w? Den skulle være bra (og billig). Ellers har jeg jo hørt mye godt om Tagan 480w! Men den er jo litt dyrere desverre! Endret 4. januar 2005 av audhage Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Hei Har selv hatt PC65USB. Det er et nydelig kabinett, men jeg foreslår at du kjøper et større et med en gang. Det er LITE (synes JEG da). Problemet er at større koster mere. Ang. PSU er jeg slett ikke sikker. Mener å ha hørt at OCZ PSU'ene ikke passer, men jeg kan jo ta feil. OCZ'ene er jo 175mm dype mens Bzerk er 168mm. (konklusjon: Ville satset på en mindre PSU. ) Mvh Audun Hagen EDIT: Hva med en Aspire 520w? Den skulle være bra (og billig). Ellers har jeg jo hørt mye godt om Tagan 480w! Men den er jo litt dyrere desverre! det kan jo ikke være for stort, skal ikke ha så mye inni der Men Bzerk PSUene har masse skryt i ryggen og koster lite. Dessuten kan jkeg ikke strekke budsjettet mitt lenger. Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 En dag kommer jeg til å flippe på grunn av dette...det finnes der ikke tvil om, og jeg tar flamene som kommer nå som de kommer, men jeg orker ikke mer... En datamaskin er enten en datamaskin eller en PC - det er ikke "en data". Data er et annet ord for informasjon, og en betegnelse på det som ligger lagret på harddiskene. Forøvrig er de aller fleste aluminiumskabinetter lette og stilfulle, men jeg vil selvsagt foreslå at du designer og bygger selv Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 En dag kommer jeg til å flippe på grunn av dette...det finnes der ikke tvil om, og jeg tar flamene som kommer nå som de kommer, men jeg orker ikke mer... En datamaskin er enten en datamaskin eller en PC - det er ikke "en data". Data er et annet ord for informasjon, og en betegnelse på det som ligger lagret på harddiskene. Forøvrig er de aller fleste aluminiumskabinetter lette og stilfulle, men jeg vil selvsagt foreslå at du designer og bygger selv man begynner ikke å lage kabbis selv når man bygger en DATA (data er forkortelse av ordet datamaskin, men det er også annet ord for informasjon, bare lv med det!!!) Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 En datamaskin er enten en datamaskin eller en PC - det er ikke "en data". Data er et annet ord for informasjon, og en betegnelse på det som ligger lagret på harddiskene. En Datamaskin er ikke enten en datamaskin eller en pc.. Det kan også være en Mac, eller faktisk også en nettverksprinter, eller også en skrivemaskin.. En datamaskin betyr en maskin som kan bearbeide data, og en maskin er noe som går av seg selv eller ved hjelp av noe eller noen. Og en Datamaskin kan kort og greit forkortes til Data eller Maskin.. Personlig sier jeg Maskina mi, ikke pc eller datamaskin. Takk Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...65BUSB&toc=3050 det er stilig Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...65BUSB&toc=3050 det er stilig har sett på dert og spurt en del spm om det, f eks om bzerk PSUen passer uten at det går på bekostning av CD rom el.??????? Er ikke så vanskelig det vel? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Ta en Aspire PSU du. Da er du sikker. (de koster det samme som bzerk, og er sikkert ganske like. Som sagt er PC65USB et knall-kabinett Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Ta en Aspire PSU du. Da er du sikker. (de koster det samme som bzerk, og er sikkert ganske like. Som sagt er PC65USB et knall-kabinett Mvh Audun Hagen men sikler etter bzerk Men hvis en PSU ikke ha S-ATA kontaker, hva skal man gjøre da? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 Både bzerk og Aspire har 2stk. S-ATA kontakter. Om det ikke hadde vært S-ATA kontakter kunne du jo bruke en slik en. Vel, jeg tror ikke du kommer til å like å ha et kabinett med en for stor PSU. Aspire har fått mye skryt. (pst... valget er enkelt ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå