Gå til innhold

Kjøp av en ny PSU.

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skaffe meg en ny PSU, sitter med en 350 watts PSU fra chifetech som jeg syns begynner å bli litt sliten.

Så jeg vil gjerne ha en kvalitets strømmforsyning, noe av det beste, jeg bryr meg ikke om hvor bråkete den er, jeg er bare ute etter en sikkelig strømmforyning som virker, så da lurer jeg på hva dere annbefaler? :)

Edit: Og ja det finnes sikkert mange tråder om det fra før, det er jeg fult klar over, så vis dere ikke gidder å komme med noen forslag så søker jeg selv.

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg et stor fan av ting og tang som lyser, men vis den sies å være bra og den kostet jo ikke all verden, så er det ikke umulig at jeg skaffer den.

Men en ting jeg lurer på kan det være en sjangs for at den ikke passer i chifetech kabinettet mitt? så er det liksom lurt å ta mål av der PSU står før man kjøper PSU?

Og er den noen andre som annbefaler denne PSU? hadde vært kjekt med en link til en test av den å, vis det fins.

Lenke til kommentar

Hadde vært kjekt om noen som har den bzerk psu og den fra Fortron/Source kunne kommet med hva dem syns om de, og hvem de vil annbefale å hvorfor.

Er forsatt veldig usikker.

Er det noen som har noen andre merker/typer å annbefale så kom med dem, men si hvorfor du vil annbefale den, sånn at jeg ikke bare står bare med en haug med annbefalinger og ikke noe stoff om de.

Lenke til kommentar

Blir vel til at jeg bestiller den bzerk PSU, siden nå har jeg lest masse om den i div. poster her på forumet og den får vist bare skryt, har ikk lest noe negativt om den forløpig, og uansett så er den nok langt bedre enn den gamle Chifetech PSU jeg sitter med nå, jeg håper bare at denne PSU passer i kabinettet mitt.

Edit: vis jeg ikke husker helt feil så er dette kabinettet jeg har :p

Link

Edit2: Ikke helt likt, min har plass til en sånn vifte i døra der værtfall, husker ikke hvilket Chifetech kabinett jeg har :whistle:

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar
Denne Psuen går cirka. 2,9cm nærmere cd-rommen enn det din gamle gjør. Skjønte du? De fleste vil ha plass til denne.

Har jo chieftec kabinett selv jeg akkurat samme som det Toxicman linker til, men husker faen ikke om det er noe som hindrer psuen i og passe der. (ramme som stopper den) eller noe sånt, men tror ikke det er det. Bzerken jeg har kjøpt skal i ett annet kabinett.

Dette http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3705

Lenke til kommentar
Så PSU passer ikke? i cheiftech kabinettet mitt altså?

Edit: Vis den ikke gjør det, så er det vel kansje på tide med nytt kabinett å da :-/

Det du kan gjøre er å åpne pcen og måle med en linjal om du har plass eller ikke ;)

LITT for sein der :ermm:

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar

Så da vil PSU passe til Cheiftech kabinettet? bra! :)

Men det er sånn at den nye standaren på ATX kontakten er 24 pins?(altså den som skal kobles inn i hovedkortet)

Denne er 20 pins?(si ifra vis jeg er på jorde nå) Så siden jeg har et P4G8X Delux Asus Hovedkort som er 2 år gammelt nå tror jeg, så vil det passe der også håper jeg?

Lenke til kommentar

Strømforsyningens dybde er 168.6mm. ATX spesifikasjonen sier 140mm. Med unntak av dybden så er strømforsyningen produsert i henhold til ATX spesifikasjonene.

ser på den første linken til underground,tror nok det vil passe chifetech tower.jeg måtte snu min psu(aspire 500w) på hode,men den passet iallefall :!:

med 34A på +12V er mye,veldig mye.tror chifetech(360w) har 17A på +12V.

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

Så da passer PSU?

Den gjør vel det, da blir det nok den, passer den ikke, så blir det vel at jeg investerer i et nytt kabinett å :)

Edit: Mitt Hovedkort Den støtter 20 pins ATX kontakt så da er alt i boks :)

Så vis ingen andre har lyst til å si noe så bestiller jeg PSU nu!

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...