Gå til innhold

TT BigWater problem

Gjest Slettet+1234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1234

Hei..

Jeg kjøpte meg selv TT BigWater i julegave til meg selv ;)

Har montert alt, men jeg får ikke festet kjøleribben helt. Det er null problem å bevege den (Virker som om den er for stor til CPU, selv om den skal passe)! Tempen ligger på over 50 grader når radiatorviften står på fullt, noe som etter min mening er altfor mye! (CPU var mye kaldere før jeg monterte vannkjøling)

Noen som vet hva jeg evt. har gjort feil, og hva jeg kan gjøre? (Litt dårlig forklart kanskje)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1234
HK og cpu har du?

Festemetode du har brukt?

HV: Msi Socket-A KT600

CPU: AMD Athlon XP 2500+

Brukte ikke de skrufestene, men det "klipseopplegget" (vet ikke hva det heter).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Tror det vil være mye bedre å skru den fast da du kan stramme til mye mer. Har du sjekket avtrykket fra core på blokka?

Det er ingen steder jeg kan skru fast kjøleblokken til hovedkortet..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Her er bilde av kjøleblokken og slik jeg har montert det..

Kanskje det forklarer mer..

(CPU er nå 45 grader med radiatorvifte på høgeste turtall)

CPUen er ikke overklokket.

post-224-1104713009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Her er bilde av kjøleblokken og slik jeg har montert det..

Kanskje det forklarer mer..

(CPU er nå 45 grader med radiatorvifte på høgeste turtall)

CPUen er ikke overklokket.

Det kan være at du må snu den 180grader, men det grår det ikke an å se på det bilde.

1010.jpg

1011.jpg

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234

Her er en (litt dårlig) illustrasjon over hvordan jeg har festet kjøleblokken. Jeg kan bevege kjøleblokk i pilenes retning.

Det røde er CPU og det gule er det "klipset" som jeg har brukt til å feste prosessor. Bilde av cpu og kjøleblokken er litt lengre opp i emnet.

Det er ikke bare det at jeg kan bevege kjøleblokken, men CPUen blir utrulig varm (NÅ: 45 med radiatorvifte med full omdreining). Noen som vet hva som kan vere gale?? :hmm:

post-224-1104715403_thumb.jpg

Endret av Slettet+1234
Lenke til kommentar

Har samme problemene som deg. Vannbloken henger løst + høye temperaturer (45 ved load). Kjører viften på laveste.

Har du testet som folk sier, å snu vannblokken?

Jeg fikk ned temperaturen ned ca 10 grader på cpu når jeg satte viften til å suge framfor å blåse, og temperaturen i kabinettet sank med 16 grader.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Har samme problemene som deg. Vannbloken henger løst + høye temperaturer (45 ved load). Kjører viften på laveste.

Har du testet som folk sier, å snu vannblokken?

Jeg fikk ned temperaturen ned ca 10 grader på cpu når jeg satte viften til å suge framfor å blåse, og temperaturen i kabinettet sank med 16 grader.

Har prøvd å la viften både blåse og suge.. Men kan det vere så stor forskjell bare på det da? :ermm:

Har ikke testet å snu vannblokken.. men tror ikke at den blir noe fastere av den grunn..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Alt må prøves ;)

:yes: sant nokk.. men flaten på blokken er jo lik uansett hva vei den står da... men jeg kan vell ta å prøve det i morgen..

EDIT: klokken har jo passert 00:00 så det blir rettere sagt i dag ;)

Endret av Slettet+1234
Lenke til kommentar

Hva med å prøve å bøye festeklipset litt, sånn at det blir mer press på blokka?

Viften skal foresten suge luften gjennom raddisen.

Prøv å la en vifte blåse mot mosfet området, noen hk viser enda mer feil fordi det ikke er noen luftstrøm rundtom der, noe som det ville vært med en luftkjøler. Kan godt hende CPU er en god del kaldere enn hk viser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234
Legg noe mellom klipest og blokka, altså på blokka slik at klipset blir strammet opp.

Skal ta å prøve det.. Legger ut en oppdatering her etter "rekonstrueringen" om temp og slik.

Endret av Slettet+1234
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har også samme opplegget, får over 40 grader idle på cpu (Athlon 1800+). Kanskje det er mulig å bruke festehullene i steden, og at det er mer effektivt. Får vel sjekke om det går an en dag jeg får tid.

Uansett virker det som om festklipsmetoden er litt for simpel i utgangspunktet... En ting som er vanskelig å få til, er å line opp kanten på socketen helt riktig, men det er kanskje ikke så farlig (socketen trenger vel ikke kjøling...).

Lenke til kommentar

Jeg har helt samme vannkjølingen.. Den funker som faen her.Med viften på fullt ligger jeg idle på 24 grader og load på 30-35 grader.. Har ikke vert over 40 iallefall!

Har Abit NF7-s 2.0, og AMD XP 3000+ ikke klokket (enda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...