Gå til innhold

Albatron + Dell = bios problemer?

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg et Albatron PX865PE PRO II hovedkort, og skal sette over cpu`n en intel p4 northwood 3.00ghz fra det gamle, må jeg regne med å måtte ordne med bios da, og evt hva gjør jeg da? siden hovedkortene er fra forskjellige produsenter? det gamle er et dell hovedkort fsb 800mgz.. kan ikke så mye om dette ennå, så tenkte jeg skulle forhøre meg blånt fagfolket først. stor takk for alle svar :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke i utgangspungtet.

det nye hovedkortet ditt vil vite hva slags cpu du putter på, og justere seg deretter.

en ting du bør huske på derimot er å ikke bruke dell PSU'n eller dell kabinettet ditt. Dell har egene standarder som ikke samsvarer med ATX standarden. dette betyr i praksis at de har byttet på connectorer i psu'ne og flytta skruehullene i hovedkortene. dette for å tvinge deg til å kjøpe oppgraderinger fra dem.

hvis du bruker dell psu'n så risikerer du å drepe hovedkortet og alt annet som sitter på det!!

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt meg ny psu, en ultra x-connect 500w. så det skulle være i orden. men ang. feppling med bios: hva gjør jeg når hovedkortet "spør" hvp slags cpu jeg putter i den, eller hvordan oppdaterer jeg bios? hvis det er det jeg må.. sorry, men jeg må spørre :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...