Vodkakick Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har P4 3,0Ghz, Radeon 9800XT, i875 chipset, WD Raptor 74GB S-ATA og WD Caviar 250GB S-ATA... Kan jeg få vannkjøling til alt dette? Er det svindyrt? Har noen evt. tips? Hvilke merker er bra? Og hvilke bør man styre unna? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Les her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=349118 Ok vist du bare vil ha vekk støy..Skal du overklokke blir det fort 2-4000kr Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Swiftech, AquaComputer og Danger Den er jo anerkjente merker. Waterchill og Mist er jo heller ikke så verst. Se om du finner et komplett sett, kommer sikkert på 3500-4000 hvis du skal ha på alt det der. Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Tror dere dette settet strekker til for kjøling av hele systemet mitt? Vet at jeg i så fall trenger egne kjøleelementer til GPU, chipset, HDD osv... Noen som vet om dette settet egner seg til å bygges ut såpass mye? Er pumpe og radiator osv gode nok? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 vil tro en pumpe på 300 ltr/t er litt lite om du skal ha kjøling på alt det der, tro heller det lønner seg med en vifte foran HDD's, da får du også bedre luftflyt i kabinettet. Pumper som Eheim og Hydor skal visst være hode pumper. så om du har mye penger, gå for Eheim 1048 kanskje Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 (endret) Jeg vil si at minimum for oppsettet ditt er en Hydor L30 pumpe samt Black Ice Extreme 2 rad. Det som blir viktigst er pumpen siden du skal kjøle så mange komponenter vil det bli en del motstand i systemet! Du kan godt kjøpe det settet og bytte pumpe. Her er et forslag: Cpu-blokk 425 GPU-blokk 579 NB-blokk 395 Hdd 465x2 Pumpe 295 Radiator 799 Slange 22x3 (3 meter) Sum 3490 Det du evt kan gjøre er å kjøpe AC radiator istedet, men den kjøler en del dårligere! Chipset blokk og CPU blokk er det bare å bytte ut, dette er bare et forslag, men tror dette her skal være ganske bra! Til hdd'ene finnes det slike som du legger dem i, men de er en del dyrere. Endret 3. januar 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 jeg ser på kjøling til hdd's som bortkastet om man ikke skal ha det i en filserver, men det er helt opp til deg selv om du vil bruke 800-900 kr på det eller noe annet Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 jeg ser på kjøling til hdd's som bortkastet om man ikke skal ha det i en filserver, men det er helt opp til deg selv om du vil bruke 800-900 kr på det eller noe annet Nja, det du da kan gjøre er å vannkjøle dem for så å isolere dem = lydløst Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 sant, sant. Men, man må jo uansett ha vifter i som ikke sitter fast i radiator uansett, for at ram og hovedkort ikke skal bli så varmt, så det er jo egentlig ikke vits, med mindre man ikke har veldig lett for å få vondt i ørene Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 sant, sant. Men, man må jo uansett ha vifter i som ikke sitter fast i radiator uansett, for at ram og hovedkort ikke skal bli så varmt, så det er jo egentlig ikke vits, med mindre man ikke har veldig lett for å få vondt i ørene De fleste har PSU plassert slik at den drar ut luft som havner rundt socket, ram etc.. Så du trenger ingen vifte der. Og dessuten, du kan bruke veeeldig stillegående vifter som uansett ikke høres. Harddsikene er absolutt noe av det mest støyende i en datamaskin! Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 OG; hvis du noen gang har hatt en raptor disk, vet du at du må ha en ganske krafitg vifte for å luftkjøle den til en fin temp... tror hele kabinettet mitt ville vært i hvert fall 5*C kaldere hvis jeg hadde vannkjøling på bare den disken... Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Jeg vil si at minimum for oppsettet ditt er en Hydor L30 pumpe samt Black Ice Extreme 2 rad. Det som blir viktigst er pumpen siden du skal kjøle så mange komponenter vil det bli en del motstand i systemet! Du kan godt kjøpe det settet og bytte pumpe. Her er et forslag: Cpu-blokk 425 GPU-blokk 579 NB-blokk 395 Hdd 465x2 Pumpe 295 Radiator 799 Slange 22x3 (3 meter) Sum 3490 Det du evt kan gjøre er å kjøpe AC radiator istedet, men den kjøler en del dårligere! Chipset blokk og CPU blokk er det bare å bytte ut, dette er bare et forslag, men tror dette her skal være ganske bra! Til hdd'ene finnes det slike som du legger dem i, men de er en del dyrere. hmmmm... ikke dumt... takk for forslaget... Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 Er dette NB med fire fester som passer til spesiell kjøleblokk? F.eks denne? Beklager bildestørrelsen... gadd ikke resize... Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 4. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2005 denne pumpa står det at man kan senke ned i vanntanken... Hvor får man vanntanker som er store nok til å romme pumpe og vann? Uten å lage selv da... Noen som vet om en stor vanntank med to returnipler? Og en annen ting, hvorfor er Hydor-pumpa så mye billigere enn andre pumper med 1200 l/t? Er det kvalitetspumper allikevel? Lenke til kommentar
Vodkakick Skrevet 6. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2005 Ser dette bra ut? Noe som bør byttes? Vannkjoling.doc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå