Gå til innhold

Vannkjøling; hva trenger jeg til dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil tro en pumpe på 300 ltr/t er litt lite om du skal ha kjøling på alt det der, tro heller det lønner seg med en vifte foran HDD's, da får du også bedre luftflyt i kabinettet.

Pumper som Eheim og Hydor skal visst være hode pumper. så om du har mye penger, gå for Eheim 1048 kanskje :)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at minimum for oppsettet ditt er en Hydor L30 pumpe samt Black Ice Extreme 2 rad. Det som blir viktigst er pumpen siden du skal kjøle så mange komponenter vil det bli en del motstand i systemet! Du kan godt kjøpe det settet og bytte pumpe.

Her er et forslag:

Cpu-blokk 425

GPU-blokk 579

NB-blokk 395

Hdd 465x2

Pumpe 295

Radiator 799

Slange 22x3 (3 meter)

Sum 3490

Det du evt kan gjøre er å kjøpe AC radiator istedet, men den kjøler en del dårligere! Chipset blokk og CPU blokk er det bare å bytte ut, dette er bare et forslag, men tror dette her skal være ganske bra! Til hdd'ene finnes det slike som du legger dem i, men de er en del dyrere.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
sant, sant. Men, man må jo uansett ha vifter i som ikke sitter fast i radiator uansett, for at ram og hovedkort ikke skal bli så varmt, så det er jo egentlig ikke vits, med mindre man ikke har veldig lett for å få vondt i ørene :p

De fleste har PSU plassert slik at den drar ut luft som havner rundt socket, ram etc.. Så du trenger ingen vifte der. Og dessuten, du kan bruke veeeldig stillegående vifter som uansett ikke høres. Harddsikene er absolutt noe av det mest støyende i en datamaskin!

Lenke til kommentar

OG; hvis du noen gang har hatt en raptor disk, vet du at du må ha en ganske krafitg vifte for å luftkjøle den til en fin temp... tror hele kabinettet mitt ville vært i hvert fall 5*C kaldere hvis jeg hadde vannkjøling på bare den disken...

Lenke til kommentar
Jeg vil si at minimum for oppsettet ditt er en Hydor L30 pumpe samt Black Ice Extreme 2 rad. Det som blir viktigst er pumpen siden du skal kjøle så mange komponenter vil det bli en del motstand i systemet! Du kan godt kjøpe det settet og bytte pumpe.

Her er et forslag:

Cpu-blokk 425

GPU-blokk 579

NB-blokk 395

Hdd 465x2

Pumpe 295

Radiator 799

Slange 22x3 (3 meter)

Sum 3490

Det du evt kan gjøre er å kjøpe AC radiator istedet, men den kjøler en del dårligere! Chipset blokk og CPU blokk er det bare å bytte ut, dette er bare et forslag, men tror dette her skal være ganske bra! Til hdd'ene finnes det slike som du legger dem i, men de er en del dyrere.

hmmmm... ikke dumt... takk for forslaget...

Lenke til kommentar

denne pumpa står det at man kan senke ned i vanntanken... Hvor får man vanntanker som er store nok til å romme pumpe og vann? Uten å lage selv da... Noen som vet om en stor vanntank med to returnipler?

Og en annen ting, hvorfor er Hydor-pumpa så mye billigere enn andre pumper med 1200 l/t? Er det kvalitetspumper allikevel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...