darkwingduck Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Heisann. Har Windwow XP og Windows 2000 Professional på samme partisjon og da såklart samme hardisk. Når jeg booter maskinen får jeg valg om å starte Windows 2000 eller Windows XP (bare for å informere). Nå vil jeg fjerne alle spor og filer som har med 2k og gjøre, og også dette valget når jeg starter maskinen. Har kopiert over alle filer osv. slik at jeg kan bruke de i XP. Det jeg da lurer på er <i> hvilke </i> filer jeg skal slette . Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Når du har Win2000 og XP installert på samme partisjon så kan du ikke uten videre bare fjerne ett av dem. Man bør aldri ha to os-er på samme partisjon, men hvis du allerede har det, så vil forsøk på fjerning av den ene garantert føre til mye krøll på maskinen. 2000 og XP er jo ganske like i grunnen, derfor er det ganske sannsynlig at de to os-ene deler flere filer, noe som vil skape problemer hvis du forsøker å fjerne noen av dem. Det lureste du kan gjøre er å formatere hele harddisken, partisjonere på nytt - og så til slutt installere det os-et du vil ha ved å boote fra installasjons-cden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå