Gå til innhold

Skifte vifte i PSU, vanskelig?

Anbefalte innlegg

Sitter hjemme på ferie og kjeder meg, så jeg planlegger mitt "stille-pc" prosjekt som jeg skal sette i gang når studielånet kommer:P

Har en Q-tek PSU (som sikkert alle er glad i). Nå vil jeg ikke bytte ut denne med det første, og lurer på hvor vanskelig det er å bytte ut den (80mm??) vifta som sitter i med en stillere type silenx elns vifte.

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter hjemme på ferie og kjeder meg, så jeg planlegger mitt "stille-pc" prosjekt som jeg skal sette i gang når studielånet kommer:P

Har en Q-tek PSU (som sikkert alle er glad i). Nå vil jeg ikke bytte ut denne med det første, og lurer på hvor vanskelig det er å bytte ut den (80mm??) vifta som sitter i med en stillere type silenx elns vifte.

Noen erfaringer?

Er ikke vanskelig i det heletatt, du trenger bare en loddebolt. ;)

Lenke til kommentar

Har du overtrykk i kassa kan du jo bare seriekoble de viftene som er der.

Mulig det kan bli for lite kjøling for Q-Tecen, men jeg gjorde det med min 550W Q-Tec i dag, nå har jeg da godt overtrykk i kassa mi som hjelper på luftgjennomstrømninga i PSUen.

Lenke til kommentar

Du kan kjøre viften på lavere hastighet ved hjelp av å omkoble strømmen viften får.

Men til det du lurer på. Har du en skrutrekker, og kan å bruke den. Kan å tvinne sammen ledninger pluss at du har en tape-rull til disposisjon skulle det gå fint! Er du, som noen, veldig redd for støt er det bare å vent litt etter at du har trukket ut strøm-kabelen. Dette er ommtalt i andre tråder her på forumet også. Kanskje under PSU / Elektronik ;)

En slik modefiksjon gjøres på eget ansvar. Dvs, iallfall ikke på mitt ansvar!

LOZER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...