kmath! Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Heisann. Jeg er så noob at jeg nesten ikke er noob engang! Jeg har fått en kamerat til å bygge en konge pc på komplett.no (3,4Ghz, 1024Mb RAM, 256Mb grafikk mm ). Den datan vi har nå er full av dritt. Spyware og virus og alt mulig annet. Hva må jeg gjøre på den nye pcen jeg får for å beskytte den mot alt dette?? Har hørt at det nytter ikke å koble seg til nettet for å laste ned antivirus-programmer. Virusene kommer med en gang jeg kobler meg til. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) 1: Innstaller virusprog. 2: Oppdater Windows(!) - Stopper sasser, msblast osv som skrur av pc'en din. 3: Innstaller Adaware eller lignende. 4: Innstaller Spybot. Det beste er om du har dette på cd'er slik at du slipper å koble deg til internett for å installere dette. Endret 2. januar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
kmath! Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Takk for raskt svar marius Jeg fant en god side også. http://dan1el.net . Det står masse god info om spyware og adaware og virus og alt mulig dritt der.... Takk daniel Men kan jeg spørre om hvilken internett leser som er best? Opera eller firemax eller va fan det het Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Takk for raskt svar marius Jeg fant en god side også. http://dan1el.net . Det står masse god info om spyware og adaware og virus og alt mulig dritt der.... Takk daniel Men kan jeg spørre om hvilken internett leser som er best? Opera eller firemax eller va fan det het Firefox heter det:). Hva som er best? Hvilken dame syns du er finest? Endret 2. januar 2005 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 (endret) Har hørt at det nytter ikke å koble seg til nettet for å laste ned antivirus-programmer. Virusene kommer med en gang jeg kobler meg til. Stemmer dette? Det er jo fra nettet du laster ned da - Skru igjen vannkranen for drikke Det beste hadde vært å brenne en CD med alle Antivirus programmene. Og installert etter installasjon og deretter koble til nettet. Endret 2. januar 2005 av Fur Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Har hørt at det nytter ikke å koble seg til nettet for å laste ned antivirus-programmer. Virusene kommer med en gang jeg kobler meg til. Stemmer dette? Det er jo fra nettet du laster ned da - Skru igjen vannkranen for drikke Det beste hadde vært å brenne en CD med alle Antivirus programmene. Og installert etter installasjon og deretter koble til nettet. Tror jeg ville prioritert en brannmur først. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Virusene kommer med en gang jeg kobler meg til. Stemmer dette? Nei, etter kvart. Du får ikkje virus med ein gang du kobler datamaskinen til internett. Kjem ann på kva slags program du laster ned, o.s.v. Lenke til kommentar
mpolden Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Også NOD32 (antivirus) selvfølgelig Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Virusene kommer med en gang jeg kobler meg til. Stemmer dette? Nei, etter kvart. Du får ikkje virus med ein gang du kobler datamaskinen til internett. Kjem ann på kva slags program du laster ned, o.s.v. Prøv og installer en XP fra 2001 og gå rett på nett uten brannmur og patching, så skal vi se hva du sier Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ja men du får ikkje virus med ein gang da. Eller? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ja men du får ikkje virus med ein gang da. Eller? Joda, du får nok Sasser på besøk veldig fort. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Ja men du får ikkje virus med ein gang da. Eller? Joda, du får nok Sasser på besøk veldig fort. Det går ikke så fort. Er ikke sånn med en gang du plugger inn så har du fått den. Sasser viruset er borte uansett etter en win-update. Lenke til kommentar
Advanced Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Det beste er å instalere en paranoid brannvegg på maskinen før man i det hele tatt tenker på å koble maskinen til nettet Lenke til kommentar
kmath! Skrevet 3. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg skal fanme installere alle slags brannmurer, virusprogrammer, adaware og spyware programmer som finnes før jeg kobler pcen til noe.... hvertfall et program for hver ting Sinnsykt å fort dere svarer foresten.... kongeforum !!!!!!! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 haha ender opp med at han har installert så mange brannmurer/antivirus programmer at alt kræsjer,og at ikke no funker :!: Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Ja men du får ikkje virus med ein gang da. Eller? Testet ut en Windows-installasjon for en tid siden. Prøve å være helt sikret mot virus - rett etter installasjonen var ferdig lastet jeg ned Win-updatene, en brannmur, et virusprogram og Firefox. Likevell fikk jeg virus, mens jeg lastet ned disse tingene. Tok sikkert bare 10-15 minutter. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 3. januar 2005 Del Skrevet 3. januar 2005 Jeg skal fanme installere alle slags brannmurer, virusprogrammer, adaware og spyware programmer som finnes før jeg kobler pcen til noe.... hvertfall et program for hver ting Sinnsykt å fort dere svarer foresten.... kongeforum !!!!!!! Installer én brannmur du . Du må også gå noen turer til: windowsupdate.microsoft.com . Gå inn dit etter hver reboot helt til det ikke er noe mer kritske oppdateringer igjen. Du bør også gå inn der jevnlig framover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå