hauard Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Sitter her og skal kjøpe inn deler for og oppgradere til A64. Jeg skal kjøpe MSI K8N Neo FSR - Socket 754 med en A64 3200+ 2.2GhZ på, og noe RAM. Så lurer jeg på da, i forb. med denne RAM'en, hva velger jeg og hvilken type? Jeg står liksom midt imellom Kingston og TwinMos. Ser at prisene til TwinMos ligger litt lavere enn Kingston. Har hørt dette er på grunn av livstidsgarantien(?). Iallefall, så står det mellom disse brikkene: TwinMos 512MB 3200 (kjøper 2 stk.). eller Kingston 2 x 512MB 3200 Også har jeg hørt om dual ddr. Er dette noe lurt? (TwinMos dual DDR) Også noen flere minnespørsmål til slutt: 1. Hos TwinMos er det en type kalt "Twister." Hva betyr/er dette? 2. Hos kingston er det noe som heter Hyper X minne. Hva betyr/er dette? 3. Jeg har hørt at det er bedre og kjøpe og kjøre 2 x 512MB RAM brikker, enn og kjøpe og kjøre 1 x 1024MB RAM brikke? De må da kjøpes som dual, eller HK må ha støtte for dette. Stemmer dette? Evt. hvorfor? Ble litt mye, men håper at det til sammen vil bli svar på alt. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 HK må ha støtte for Dual, men siden du har et MSI hovedkort passer disse perfekt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL Twister og Hyper X er vel øverste modell, med ekstremt lave timings. Hvis du skal handle på Mpx er vel disse best: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=31744 Eller to slike: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=11355 Den Kingston rammen du har valgt har alt for høy CL. Corsair brikkene anbefaler jeg Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Satt sammen en pc i går med samme hovedkort, 2*512 Twinmos og en 3000 CPU, det startet opp Spørsmål 1 og 2 har egentelig samme svar, forskjellige betegnelser på ram/minne av høyere kvalitet/bedre sortering/lavere timings. Har ikke så mye for seg hvis du ikke skal overklokke. 3 Dual DDR er en jippo av en betegnelse på AMD plattformen, gir deg en teoretisk ytelse på + 3-4%, dvs litt oppskrytt, men setter du i 2 like brikker så får du nok Dual ja. Kjøpte selv 1024 brikker sist, men dette er ikke økonomisk forsvarlig, det er svinedyrt, men kjøp hvertfall samme merke hvis du skal ha flere brikker. Også Twinmos VS Kingston, tror det er hipp som happ Lenke til kommentar
hauard Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 HK må ha støtte for Dual, men siden du har et MSI hovedkort passer disse perfekt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118737&cks=PRL Twister og Hyper X er vel øverste modell, med ekstremt lave timings. Hvis du skal handle på Mpx er vel disse best..(more? look above) Den Kingston rammen du har valgt har alt for høy CL. Avanserte svar, skaper flere spørsmål, er det noe sånt? Ivertfall, så er tilfellet her: Hva betyr/er timings? Hva betegner CL? Så det var en hel del masse forskjellige tall, ivertfall hos kingston @ mpx.no. For og si det slik, så er ikke jeg i den høyeste skatteklassen, så den HyperX greia blir nok litt i dyreste laget. Men denne DUAL støtten, den gjelder selv om man kjøper 2 brikker (samme modell og spesifikasjoner (fart, CL osv)) hver for seg? Eller MÅ HK alltid støtte DUAL? Forøvrig så skal jeg handle litt her og der. Handler der hvor det lønner seg. Lenke til kommentar
hauard Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 For og få alt dette rotet litt enklere da, så kan jeg si det slik: Jeg er i tvil om jeg skal/trenger og kjøpe DUAL eller ikke, og om jeg skal kjøpe Kingston eller TwinMos. Folk man snakker med sier Twinmos gir mye for penga? Hva med Kingston? Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Eh, du kjøper ikke dual, det er noe du får når man kjøper 2 like minnebrikker, de står da parvis, og når 2 like minnebrikker står sammen, kalles dette dual på moderne hovedkort. Når du har kjøpt det hovedkortet du har, også setter i 2 512MB brikker får du dual! Hvis du kjøper 1 1024MB brikke får du ikke dual, men hvis du kjøper en til (lik en), ja da får du dual igjen. Egentlig koker det bort med at du kan drite i hele dual utrykket, og gå videre til hvilke minne produsent du skal velge. Jeg bygger sikkert 50 pc'r i året, standard kjipe kontor maskiner, de setter jeg alltid Tvinmos brikker i, og det er aldri noe problem. På ekstrem bygg, eller til meg selv blir det som regel noe drit dyre brikker fra Corair, men her er det en jungel å velge mellom, feks OCZ ....... Så ja, Twinmos gir mye for penga, LØP OG KJØP Lenke til kommentar
hauard Skrevet 2. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2005 Eh, du kjøper ikke dual, det er noe du får når man kjøper 2 like minnebrikker, de står da parvis, og når 2 like minnebrikker står sammen, kalles dette dual på moderne hovedkort. Jeg bygger sikkert 50 pc'r i året, standard kjipe kontor maskiner, de setter jeg alltid Tvinmos brikker i, og det er aldri noe problem. På ekstrem bygg, eller til meg selv blir det som regel noe drit dyre brikker fra Corair, men her er det en jungel å velge mellom, feks OCZ ....... Så ja, Twinmos gir mye for penga, LØP OG KJØP Da ble alt mye klarere serru Snakka med folk som sier at servere som skal stå på 24/7 bør det være corsair i ja.. TwinMos jah...da går man for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå