Gå til innhold

er BENQ T701 noen bra? (elkjøpkampanje)

pain4u

Anbefalte innlegg

hei!

har tenkt til å kjøpe meg ny skjerm, men jeg har en begrenset budsjett.

noen som vet noe om BENQ T701? som nå selges for 2000kr på elkjøp!

har vel tenkt til å spille litt, er denne umulig å bruke til dette?

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de fleste klarer seg fint med 25 ms for spilling også.

Har spilt mye fps med min samsung 172T med 25ms uten å merke noe som helst i forhold til crt. Men det er jo mine øyer da:P

Flere andre skeptikere har også prøvd min PC uten å merke noe. Dette er jo en evig diskusjon da, men poenget mitt er at sitater som "Egner seg ikke til spilling" er altfor bastante...

Lenke til kommentar

Denne skjermen er ubrukelig!

Jeg var på Elkjøp nå for å kjøpe den, men bildet er svært uskarpt (også i "native" oppløsning).

Ekspeditøren fortalte meg at alle disse skjermene var sånn, og at Benq visste om problemet.

Dette virker rett og slett som et parti med feilproduksjon, noe jeg tviler på at Elkjøp kan bruke for å lokke kunder til butikkene sine.

Jeg sender epost til forbrukerrådet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Sitter her med en sånn skjerm nå, virker helt ok for sin prisklasse. Den stod også påskrudd på elkjøp, men det var ikke i native mode.

I native mode virker den ikke noe uskarp.

Har jo 30 dagers returrett da, så hva bør den testes på?

Lenke til kommentar

Jeg var på Elkjøp nå for å kjøpe den, men bildet er svært uskarpt (også i "native" oppløsning).

Ekspeditøren fortalte meg at alle disse skjermene var sånn, og at Benq visste om problemet.

Dette virker rett og slett som et parti med feilproduksjon, noe jeg tviler på at Elkjøp kan bruke for å lokke kunder til butikkene sine.

Jeg sender epost til forbrukerrådet :thumbdown:

Var på elkjøp i dag og så på en slik, la merke til at hele arrayen med skjermer va koblet opp med en eller annen skjermbilde over cat5 teknologi. Synes skjermen så ut som søppel. Spaserte så over gaten til lefdal og så på samme skjermen. Der var den satt opp på 1024 oppløsning, men den ble fin og skarp og klar med ganske god innsynsvinkel så snart jeg fikk satt den opp onkli.

Jeg mistenker at elkjøp og lefdal med vilje setter opp disse skjermene slik at de skal se ut som søppel for å selge de dyrere skjermene sine.

Mvh

Simen

Lenke til kommentar

Hei! Har kjøpt denne skjermen i dag, og den virker helt klar og grei for meg. Er ikke ekspert på området, så jeg blir jo bekymret når jeg leser alt det negative som er skrevet om den. Er der noe bra testbilde jeg kan teste den med? Har spilt Battlefield og det virker helt ok.

Lenke til kommentar

Jeg sender epost til forbrukerrådet  :thumbdown:

Var på elkjøp i dag og så på en slik, la merke til at hele arrayen med skjermer va koblet opp med en eller annen skjermbilde over cat5 teknologi. Synes skjermen så ut som søppel. Spaserte så over gaten til lefdal og så på samme skjermen. Der var den satt opp på 1024 oppløsning, men den ble fin og skarp og klar med ganske god innsynsvinkel så snart jeg fikk satt den opp onkli.

Jeg mistenker at elkjøp og lefdal med vilje setter opp disse skjermene slik at de skal se ut som søppel for å selge de dyrere skjermene sine.

Mvh

Simen

Tror ikke du vet helt hva du prater om. T701 har en native oppløsning på 1024x768- hvis du satte opp oppløsningen så må du ha satt den til 1280x1024?? Og ble den skarp da? Tviler.

Problemet med å se på en skjerm i en butikk er jo at det ofte er missvisende fordi det blir brukt skjermsplittere. Skjermsplitterne fordeler gjerne signalet ujevnt.

En annen ulempe er at det er umulig for EN pc å kjøre to oppløsninger på 'samme' splitter. Oppløsningen blir da satt til den som er mest egnet pr. utstillings; hvis det er mye 17" tommere der så blir den satt til 1024, og hvis det er mye 19" tommere så blir den satt opp til 1280.

Flesteparten her inne er jo så jævlig elkjøp hatere at det er til å bli kvalm av. Seff gjøres at i butikken med vilje.

Mens det ikke var mulig å fremskaffe ps2 slim modeller så solgte både Lefdal og Elkjøp ut de bittesmå partiene de fikk til 1195,- mens man kunne blitt lurt av grådige butikker som solgte dem opptil 2000,- kroner stk! Ikke tro at resten av nettbutikkene ikke ønsker å tjene penger.

Lenke til kommentar

Jeg sender epost til forbrukerrådet  :thumbdown:

Mvh

Simen

Tror ikke du vet helt hva du prater om. T701 har en native oppløsning på 1024x768- hvis du satte opp oppløsningen så må du ha satt den til 1280x1024?? Og ble den skarp da? Tviler.

tror hvertfall ikke du aner hva du prater om. denne skjermen har en native oppløsning på 1280x1024, som alle andre 17" flatskjermer beregnet på forbrukermarkedet!

Lenke til kommentar

Mvh

Simen

Skjermen har 1280 oppløsning.

Problemet med å se på en skjerm i en butikk er jo at det ofte er missvisende fordi det blir brukt skjermsplittere. Skjermsplitterne fordeler gjerne signalet ujevnt.

Dette sier jeg i min post

En annen ulempe er at det er umulig for EN pc å kjøre to oppløsninger på 'samme' splitter. Oppløsningen blir da satt til den som er mest egnet pr. utstillings; hvis det er mye 17" tommere der så blir den satt til 1024, og hvis det er mye 19" tommere så blir den satt opp til 1280.

Dette var det første jeg tenkte når jeg så hvor dårlig skjermen var. Men så fort at den var stilt inn på 1280. Det var påfallende hvor dårlig billedkvaliteten var på benQ skjermen i forhold til de andre skjermene de hadde der.

Flesteparten her inne er jo så jævlig elkjøp hatere at det er til å bli kvalm av. Seff gjøres at i butikken med vilje.

Jeg er ingen "elkjøp-hater", men jeg innser at de har liten avanse på de billigste produktene og derfor ønsker å selge de dyrere alternativene. Å feiljustere skjermer er et klassisk triks som brukes mye blant annet når man er ute og skal handle tv.

Mens det ikke var mulig å fremskaffe ps2 slim modeller så solgte både Lefdal og Elkjøp ut de bittesmå partiene de fikk til 1195,- mens man kunne blitt lurt av grådige butikker som solgte dem opptil 2000,- kroner stk! Ikke tro at resten av nettbutikkene ikke ønsker å tjene penger.

Svært off-topic.

Simen

Beklager den dårlige siteringen. (mangler person og dato)

Lenke til kommentar

Skjermen funker fett og er skarp og fin på 1280x1024! Noe baklys, men..

Jeg kommer først og fremst til å bruke den til film, TV, programmering og andre "kontorapps.", og til det er den helt ok, så det var riktig som det ble sagt at dette bare var Elkjøp som ikke hadde satt den opp riktig (av en eller annen grunn...)

Meget godt kjøp til 2000,-

(FIFA 2005 funker forøvrig også knall)

Endret av JOB
Lenke til kommentar

grunnet lynnedslag hjemme hos mine foreldre i kveld så gikk deres skjerm til de evige datamarker, og dem er på jakt etter en ny, og jeg har da fått spørsmålet om den omtalte lcd-skjermen er bra.

vel, jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg, ser ut som en grei skjerm egentlig, og dem er ikke kravstore på akkurat det feltet vil jeg tro med tanke på oppfriskningstid og sånt. bruksområder vil være email, internett, noe bilde redigering (digitalkamera og scanner) og sist men absolutt ikke minst, Kabal/Freecell.

noen som har noen invendinger på hvorfor jeg ikke skal si til mine foreldre at dem kan dra på elkøp i morgen og kjøpe den lcd'en?

PS. bare så det er sagt, gamleskjermen som gikk til pisis, det var en staur gammel Iiyama 21" som ble plukket ut fra overskuddslageret til ett verft her i området. har liten tro på at noe forsikringsselskap vil være villige til å dekke tap på noe så gammelt og dårlig som den skjermen var.

Lenke til kommentar

Som sagt, har testet denne skjermen et par dager etter dama kjøpte den. Jeg er positivt overrasket. Virker jo som skeptikerene også er noenlunde overbevist her inne.

Den er ikke like bra som min samsung 172T, men da prater vi jo en annen prisklasse. Innfallsvinkelen er en del dårligere, men vi prater godt innenfor akseptabelt.

Den holder hvertfall rikelig til bruksområdene (og brukerene ;) ) som Prelude beskriver.

Min foreløpige konklusjon er at det faktisk endelig er mulig å få tak i gode LCD skjermer i denne prisklassen....

Lenke til kommentar

noen som har noen invendinger på hvorfor jeg ikke skal si til mine foreldre at dem kan dra på elkøp i morgen og kjøpe den lcd'en?

De har kanskje ikke så mange igjen, Elkjøp på Skøyen/Oslo hadde 5 stk. igjen i går da jeg kjøpte min.

Du kan sjekke på Elkjøp sin side om de har flere igjen i nærheten av der du bor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...